venter


duenn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 704
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 23-8

Træning

Opvarmning

20 min på crosstrainer Svedte helt vanvittigt, rigtig fedt, nærmest helt manisk.

Incline bench

1x15x10 kg

3x8x20 kg

5x5x25 kg

Pec deck fly

15x12,5 kg

3x8x20 kg

Chest press

3x8x25 kg

Shoulder press

3x8x12,5 kg ( syns egentligt det er utroligt at den blir ved med at føles så tung )

Triceps extension

15x20 kg

3x8x30 kg

Ab crunch

4x15x27,5 kg

Side bends i romerstol

2x2x10xbw

Hyperextensions i romerstol

2x10x bw

Rigtig god omgang idag. Jeg startede ellers dagen med at have rigtig ondt af mig selv, følte mig svimmel og havde hovedpine b127.gif så jeg udsatte lige træningen en time, og fik fyldt en masse vand på, og det hjalp :bigsmile:

Havde ellers en underlig følelse da jeg kørte incline, som om jeg ku ha ligget der hele dagen, var i en slags trance. :w00t: Efter de 5x5 havde jeg den fedeste snurrende fornemmelse i både bryst og biceps. Mærkeligt for jeg kørte jo ik specielt tungt eller noget...

Link to comment
Share on other sites

Hej søde :wink:

Bliver du også sådan helt "vemodig" når du er færdig med at lege med vægte? For sådan har jeg det...

Jeg må indrømme jeg ikke kan gennemskue hvad det er for nogle øvelser du laver - det er stadig et sprog jeg mangler at lære :laugh: - men det ser tungt ud :blink:

Husk at få fyldt noget godt på "tanken" - både fast og flydende :4mewantfood:

Vi kan ikke ha du bliver dårlig og ikke kommer til træning eller noget :tongue:

Pas godt på dig selv ! 36.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej søde  :wink: 

Bliver du også sådan helt "vemodig" når du er færdig med at lege med vægte? For sådan har jeg det...

Jeg må indrømme jeg ikke kan gennemskue hvad det er for nogle øvelser du laver - det er stadig et sprog jeg mangler at lære  :laugh:  - men det ser tungt ud  :blink:

Husk at få fyldt noget godt på "tanken" - både fast og flydende  :4mewantfood:

Vi kan ikke ha du bliver dårlig og ikke kommer til træning eller noget  :tongue:

Pas godt på dig selv ! 36.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

ej hvor sjovt, jeg havde lige skrevet noget om at få noget at spise i din log,

Nej jeg bliver overhovedet ikke vemodig, jeg bliver nærmest lykkelig, des tungere des happier u178.gif og overstadig, mine omgivelser er nogen gange ved at gå amok over mig :blush:

Ang øvelserne og navnene prøv at kig her, en rigtig god side

klik her

god dag

Link to comment
Share on other sites

VÆGT

Som alle der læser med her i loggen ved, holdt jeg op med at ryge i januar. Siden da har hver dag handlet om mad, mad jeg ikke skulle spise, mad jeg skulle spise, mad med få eller mange kcal i........ Jeg har aldrig nogensinde været så besat af mad som jeg var der, selvfølgelig skyldetes det primært at jeg ikke havde lyst til at tage en masse kg på.

I 6 mdr holdt jeg stort set ekstra kg for døren, dvs jeg tog lidt på, og tabte lidt. Jeg var egentligt ret stolt af mig selv, jeg var holdt op med at ryge uden at tage 10 kg på :4thumbup: Ikke at det ikke havde været anstrengende.. :mad:

Så kom ferien, hvor jeg IKKE havde min køkkenvægt og bade vægt med, alt andet havde sgu også været for sygt. Jeg synes selv jeg holdt igen med rødvin, is og dejlig mad, men aligevel havde jeg taget et par kg på da jeg kom hjem.

Det var så her jeg besluttede mig for at jeg ikke gad den mad besættelse længere!!! ville prøve at udnytte kcal overskudet, og træne igennem, de næste par mdr, og så se hvordan det gik.

Her er jeg nu

lægger i moderat kcal overskud,

har ialt taget 5-6 kg på siden januar :w00t:

løfter tungere end nogensinde

har de fedeste trænings pas med stort overskud, og go lykke

har rigtig gode løbeture

har dejlig nem hverdag, uden vejning af mad

ingen pisse irriterende komentarer fra folk der syns jeg går over gevind med min kost :sneaky2:

Hvorfor faen er det så lige at jeg føler jeg gør noget galt, at jeg kommer til at fortryde, og at jeg nok aldrig kan tabe det fedt jeg har fået nu ( det er nemlig ikke kun muskler )

Ved ikke helt hvorfor jeg har skrevet alt det her, måske mest for min egen skyld, men hvis i har nogen komentarer til det er i meget velkomne til at skrive dem.

Duenn ( tudefjæs)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kan trøste dig lidt - så vejer jeg ca 25 kg mere nu end da JEG holdte op med at ryge :mad:

Du gør en KÆMPE indsats - og jeg tror altså ikke du skal bekymre dig så meget om din vægt. Brug et målebånd i stedet for.

Vi er så skide bange for vores egen succes - for når det går lige så godt - så plejer der at ligge etellerandet grumt lige om hjørnet. Men for fanden tøs - glæd dig over din succes, nyd det nu og her! det er jo lige netop DET som giver os overskud til at tackle de lidt sværrer ting.

Få kål på din indre jante - ros dig selv i dit badeværelses spejl (se digselv i øjnene og sig 20 gange: jeg fortjener min succes og opnår det jeg vil

Det lyder fjollet - men prøv det :cooldance:

Og så skal du ha en kæmpe fest-krammer fordi du klare det så flot. Når du ikke tør rose digselv - så glæd dig over at vi andre gør!

banan6.gif

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24-8

Tid til lidt tal

Dato.. 2- feb..10 april..23 aug

vægt..52,8..51,6..56

fedt%..25%..23,5%..27%

bryst..73..70..76

talje..67,5..65..69

hofte..89..89..93 :devil:

lår..51..51..53

arm..26..26..27

læg..32..32..33

Hvis man skal finde noget positivt i det her ( man skal lede godt efter ) så er det den ene cm på arm og læg :bigsmile:

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Hvis det kan trøste dig lidt - så vejer jeg ca 25 kg mere nu end da JEG holdte op med at ryge  :mad:

Du gør en KÆMPE indsats - og jeg tror altså ikke du skal bekymre dig så meget om din vægt.  Brug et målebånd i stedet for.

Vi er så skide bange for vores egen succes - for når det går lige så godt - så plejer der at ligge etellerandet grumt lige om hjørnet. Men for fanden tøs - glæd dig over din succes, nyd det nu og her! det er jo lige netop DET som giver os overskud til at tackle de lidt sværrer ting.

Få kål på din indre jante - ros dig selv i dit badeværelses spejl (se digselv i øjnene og sig 20 gange: jeg fortjener min succes og opnår det jeg vil

Det lyder fjollet - men prøv det  :cooldance:

Og så skal du ha en kæmpe fest-krammer fordi du klare det så flot. Når du ikke tør rose digselv - så glæd dig over at vi andre gør!

banan6.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak

du er sgu en engel. det var lige hva jeg trængte til

knus

Link to comment
Share on other sites

:innocent:

og selv tak da :wink:

psst.. prøv at skrive kostdagbog... bare i et par uger - og husk at skrive de der 2 poletter og den der lillebitte stykke chokolade du fik tilbudt af sidemanden i kantinen... :wink:

Og har du brug for mere - så ved du hvor jeg bor.. eller.. holder til... :tongue:

*sidder klar med poke-stangen :poking: *

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.25-8

Træning

opvarmning

10 på cykel

10 min på steptrainer

Squat

1x15x30 kg

3x8x50 kg

5x5x60 kg

pull down

3x8x35 kg

DL

1x8x30 kg

5x5x40 kg

Low row

4x8x35 kg

biceps curl

3x8x10 kg

low back

3x15x25 kg

Abdorminal crunch

4x15x27,5 kg

Fed omgang, i det hele taget syns jeg altid det er fedt at træne ben, som om man får lov at gi max gas,

Alle de mørke skyer fra den anden dag er væk idag :bigsmile: er bare i super humør, intet kan ændre på det lige nu :4thumbup: måske er det vejret *LOL* :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej smukke!! :bigsmile:

Jeg synes, at det er rigtig dejligt at læse om, hvordan du tydeligvis har accepteret dig selv og din krop mere på det seneste :smile:

Jeg har før hen haft det meget ligesom dig; tænkt i kalorier, konstant træning og holdt mig selv i en kort snor i forhold til, hvordan jeg ønskede, at min vægt og min krop skulle se ud... :raisebrow: Men gennem det seneste stykke tid har jeg, ligesom du, også ladet mig selv få lidt længere tøjler og gennem sommeren har jeg tilladt mig selv lidt mere afslapning, lidt mere af det gode mad og drikke, som socialt samvær tit byder på, og måske bare lidt mere af det gode liv...? :smile: Dermed også lidt ekstra på sidebenene... :wink: Men det bedste af det hele er, at jeg rent faktisk er ligeglad :tongue: Jeg ser ud som jeg ser ud, og så må folk bare acceptere mig som jeg er... For hvem prøver jeg egentlig at imponere? Det vigtigste er jo at have det godt :bigsmile:

Jeg er sikker på, at du ser sund og smuk ud, som du er :wink:

Fortsæt endelig med det gode humør, det smitter jo... :smile:

Knus og kram

Nobleza

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

Det vigtigste er jo, at du er bevidst om de ting du putter i munden. Jeg kan da også nemt lave et "komplet", "optimalt" kostprogram, men der ryger jo alligevel nogle poser M&M's, shawarma'er og alkohol ned. Og det er da langt vigtigere at holde sig aktiv end at have et BMI på 18.5. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: fristende jvf Milters spinning log...Hmm hvor kommer alle de her nymodens smileyer fra herinde i duens log....Jeg er bagefter. Må til at catche op på diverse sider kan jeg se.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil vente med længsel og spænding a1207.gif

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 27-8

Løbetur

6 km

32,06 min

Det var helt vildt hårdt at komme igang idag, ku godt mærke at jeg gik til den i torsdags, med DL og squat, mine ben var tunge som sten. De første 12 min må jeg ha lignet en pensionist på jagt efter sin rolator :w00t:z090.gif efter 18 min var jeg nødt til at stoppe og strække mine læg muskler ud av av av .. Løb dog hurtigt videre, da der holdt en skummel person i en mørk bil z20.gif og stirrede på mig, mens jeg lavede akrobatiske øvelser, midt på fortovet... nå om det var pausen eller udstrækning der hjalp ved jeg ikke, men resten af turen forløb perfekt. Højt solskin og masser af mennesker på gaden :4thumbup:

Nå alt i alt en rigtig dejlig tur, håber mine ben er friske i morgen hvor jeg har en løbe aftale med en veninde.

go lørdag

Duenn

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 28-8

Løb/ powerwalk

1 time og 10 min

Ok tur med veninden, hun havde ondt i knæet, så vi måtte tage den med ro. Mærkeligt som man kan blive små irritabel, når man selv er klar til at give den fuld gas, og så makkeren ikke er !!!! Virkelig ik med vilje søde, hvis du læser med b272.gif:blush:

Nå men det positive var at der var masser af luft til f2.gif

a1288.gif så folk vi mødte må ha tænkt, ja hvis i kan ævle sådan er det sgu fordi i ik løber hurtigt nok ( tyv tror hvermand stjæler )

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Advarsel

det her indlæg er totalt uden mening.

Der bor en måge oppe i vores skorsten!!! rigtig fedt, den larmer ad H...... til om morgenen, og den skider på vores tag.

Idag prøvede min ellers ret intelligente mand at spule den væk med haveslangen q114.gif somom den ikke var pisse ligeglad med vand, sådan en hav fugl, nå men vores tag blev da næsten rent.

Egentligt ret underligt sådan at hedde due, for jeg kan faktisk ikke fordrage fugle, de er totalt skræmmende, især når de er i flok a1252.gif

ha en god søndag

Link to comment
Share on other sites

Mandag :devil::dry:a1147.gifa1141.gif store mørke skyer hænger over dueslaget

Jeg har ondt vræææl u135.gif og det er jeg fisemig træt af.

Igår efter den viiildt langsomme løbetur/ powerwalk begyndte jeg at få ondt i hælen, inde i hælen så jeg næsten ikke kan støtte på den, det føles som om jeg har en byld derinde.

Var på Netdoktor hvor jeg fandt noget om overbelastninger og smerter i hælen, det lød ik for opløftende. Har siden forsøgt at strække ud i både læg muskel og fod led og massere osv, intet hjælper. øv hvor er det trættende

Der stod også noget om løbesko, er der nogen af jer der har en ide om hvor længe ens løbesko burde holde,

mine er 8 mdr gamle og brugt en til to gange om ugen i den tid, typisk på ture mellem 5-8 km pr gang, dvs ca 400 km

Jeg tænker at hvis jeg nu løb maraton og trænede derefter so ku et par løbesko kun kolde måske 3 mdr, det lyder ret vildt eller hva.

Skal træne senere og heldigvis er det "bare" bryst dag idag, for ben ku jeg ik ha trænet.

tudefjæs duenn

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

55.gif

Prøv at opsøg en zone-terapeut... Det kunne være hun havde en anden forklaring på dine problemer med hælen? Det er muligvis et strå i vinden.. men man ved aldrig (og så ville det jo unægtelig være noget nemmere at komme sig over).

Da jeg i sin tid dyrkede tri - da blev vi anbefalet at have 2 forskellige par sko og løbe skiftevis i det ene par... Så belastede man ikke fødderne på samme måde hver gang man løb.

Jeg har altid løbet i hhv asics og nike (dengang jeg løb altså :dry: ) - og har altid taget dem med mest gele i hælen.. og så har jeg været bedøvende ligeglad med om det var sidste eller forrige års modellen. Men har nu altid givet mere end 500 kr for mine sko - og de har holdt godt - men ja.. løber du på asfalt - så bliver de hurtig "flade" (men så kan man altid cykle i dem eller bare gå.. )

Bare det ikke er sådan en hælespore du har fået - de gør fan :devil: nas - og tager lang tid at komme over. Jeg havde sådan en sa :devil: engang - men det hjalp at skifte sko.. (nu var det bare alm. damesko vi taler her - ikke løbesko).

Ellers må vi lave en klynkeklub for skadede sportsidioter. Med tilskud fra det offentlige til at holde nogle ordentlig fester og kaffe/kage møder! Det manglede bare!

Lidt mere kram 36.gif

Link to comment
Share on other sites

55.gif

Ellers må vi lave en klynkeklub for skadede sportsidioter. Med tilskud fra det offentlige til at holde nogle ordentlig fester og kaffe/kage møder! Det manglede bare!

Lidt mere kram 36.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Tak du forstår da lige at gi en det man allermest trænger til :bigsmile: ikke mere hyleri her.

Har en aftale med en fys senere, håber han har noget fornuftigt at sige.

Duenn

Link to comment
Share on other sites

Fandt det her på netdoktor under hvem er i risikogruppen for at få hælspore

Hvem er i særlig risiko?

Overvægtige personer.

Midaldrende personer.

Weekend-atleter.

Personer, med en fejlstilling i foden (over-pronering), som ikke er blevet rettet.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 29-8

Træning

opvarmning

15 min på crosstrainer ( ku nogenlunde undlade at støtte igennem på hælen )

Incline bench

3x8x20 kg

5x5x25 kg

Pec deck fly

15x12,5 kg

3x8x20 kg

Chest press

3x8x25 kg

Shoulder press

3x8x12,5 kg

Triceps extension

15x22,5 kg

3x8x32,5 kg :devil:

Ab crunch

4x15x27,5 kg

Mave på gulv

2x15 lige

2x15 skrå

Rotary torso

2x2x15x 15 kg

Side bends i romerstol

2x2x10xbw

Var en smule agressiv, og forsøgte at komme af med al den negative energi, w100.gif syns sgu ik rigtig det lykkedes.

Jeg duer ikke til at have ondt, jeg bliver virkelig pivet og nærtagende...

nå men jeg fik snakket med fyssen, han sagde jeg skulle ha nye løbesko hmm og at jeg skulle vente med at løbe til det ikke gjorde ondt.... kan virkelig heller ik løbe nogen steder lige nu da u0102.gif

Ej i virkeligheden egner jeg mig ik til at være i dårligt humør ret længe ad gangen, prøver at spise humøret op, har allerede spist noget toblerone og en masse pingvin blanding, og syns tågerne er ved at lette :bigsmile:

må hellere fortsætte lidt endnu

Vejret har vi idet mindste ik ku klage over idag t88.gif

:sun::sun::sun:

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30-8

træning idag

noget håndvægts træning for

skulder

biceps

triceps

en masse dips mellem to bænke

og og og min aller aller første rigtige

chinups u179.gifu178.gifu179.gifu178.gifz071.gifeller mon ik det bare hedder chinup når det kun var en??

derudover er det ikke blevet til meget da det stadig gør vanvittigt ondt i min hæl, og fordi jeg humper rundt og ik kan støtte begynder det at fórplante sig til hele benet, hvis det ikk opfører sig ordentligt imorgen, bestiller jeg tid til amputation..

Håber seriøst på at jeg kan komme til at træne ben imorgen, skal bare kunne stå på det og holde balancen når jeg squatter så går det nok.

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share