De omnibus dubitandum est


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Undskyld min trådkapring  :smile:

Jeg kan dog ikke sidde denne overhørig - jeg mener helt klart, at har man ikke tænkt sig at komme med et svar på spørgsmålet - bør man lade være at svare.

Let it flow, gå videre og glem den tråd. Mener man det er for slemt, kunne man henvende sig til moderatorerne.

Nye medlemmer, som formulerer sig klodset, kan let blive skræmt væk af en indspist bemærkning som "Har du prøvet at søge?".. I starten jeg var på boardet anede jeg intet om at søge..

Fordi din og min tilgang til tingene er at "lure" et stykke tid på et site før vi poster første gang, kunne det tænkes at Brian på 16 år bare har et spørgsmål som han lige skal have svaret på. Skal vi udelukke alle Brian'er?

Vi skal ikke udelukke alle Brian'er, og de er i deres gode ret at få svar på sine spørgsmål, men jeg tvivler på at Brian vader ind på autoværkstedet og regner med at få gratis hjælp, med mindre han har "madpakke" med til svendene.

Hvis man forventer at få hjælp er det til stor nytte med en lidt ydmyg indstilling, og hvis jeg skal være den første til at give Brian den, måske, smertefulde hentydning dertil, er det ikke mig imod, dog vil jeg gerne understrege at mine hentydninger selvom de er spidse, altid er (relativt) sobre, og desuden normalt henviser til en mulig fremgangsmåde.

Mit indlæg er ment som en venlig henstilling - ikke brok  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg værdsætter altid meninger på/til mine indlæg, og især kommentarer som denne, absolut, no offense taken :4thumbup:

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke udelukke alle Brian'er, og de er i deres gode ret at få svar på sine spørgsmål, men jeg tvivler på at Brian vader ind på autoværkstedet og regner med at få gratis hjælp, med mindre han har "madpakke" med til svendene.

Hvis man forventer at få hjælp er det til stor nytte med en lidt ydmyg indstilling, og hvis jeg skal være den første til at give Brian den, måske, smertefulde hentydning dertil, er det ikke mig imod, dog vil jeg gerne understrege at mine hentydninger selvom de er spidse, altid er (relativt) sobre, og desuden normalt henviser til en mulig fremgangsmåde.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med din madpakke analogi?

Jeg er bestemt tilhænger af at man har en respektfuld tiltaleform, når man hanvender sig på et forum.

Dit svar til Brian kunne så måske være på hans spørgsmål (fagligt), og derefter på hvordan han næste gang finder svaret selv. Umiddelbart vil jeg mene at det er en mere konstruktiv fremgangmåde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dit svar til Brian kunne så måske være på hans spørgsmål (fagligt), og derefter på hvordan han næste gang finder svaret selv. Umiddelbart vil jeg mene at det er en mere konstruktiv fremgangmåde.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du her en god pointe dér, vil prøve at styre surstodder-tendenserne :sneaky2:

Undskyld MrZ for den fortsatte trådkapring :blush:

Hæg

Link to comment
Share on other sites

God Læsning Mr Z. :4thumbup:

Ser frem til hvilke nye underbyggede hypoteser og teorier der kommer kortsigtet såvel som langsigtet. :4thumbup:

HST og HIT er gode eksempler på dette, hvem havde forestillet sig det for bare 10 år siden? :smile:

Men selv er jeg nok af den gamle skole (selvom jeg ikke er så gammel, 19år :innocent: ). Det gælder om at spise en masse og løfte tungt. Tror ikke at den optimale træningssandhed findes, da vi alle er forskellige og responderer forskelligt på forskellige træningsmetoder/kost. :4smartass:

Hvad er der galt i at hedde Brian?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

God Læsning Mr Z. :4thumbup:

Ser frem til hvilke nye underbyggede hypoteser og teorier der kommer kortsigtet såvel som langsigtet. :4thumbup:

HST og HIT er gode eksempler på dette, hvem havde forestillet sig det for bare 10 år siden? :smile:

Men selv er jeg nok af den gamle skole (selvom jeg ikke er så gammel, 19år :innocent: ). Det gælder om at spise en masse og løfte tungt. Tror ikke at den optimale træningssandhed findes, da vi alle er forskellige og responderer forskelligt på forskellige træningsmetoder/kost. :4smartass:

Hvad er der galt i at hedde Brian?? :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

LaMotta - der er forskel på at sige "der bør tvivles på alt" og så sige "alt er lige rigtigt for vi er jo alle forskellige". Det første er klogt - det er det andet ikke i samme grad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kiggede lidt ove det med mælkesyren. Hvad er det for nogle andre ting, som kan medvirke at, mælkesyre giver muskeltræthed?

Jeg er klar over at mælkesyren kun vil virke i en korte periode, til at hjælpe med at få udført AP'er, men hvad kan så ellers indvirke i at mælkesyren er skadelig. Er syren vævsnedbrydene?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Morten :smile:

Du rejser helt sikkert nogle spændende problemstillinger: man skal helt sikkert være kritisk overfor de til enhver tid herskende sandheder og dogmer.

I den forbindelse har jeg erkendt at det ikke altid er en fordel hverken at være akademiker eller lægmand. Man kan blive så forblændet af dagens autoritative viden (bøger, medier etc.) at man glemmer at lytte til sig selv - og i forbindelse med træningen - sin krop især.

Eksempelvis er følgende sandheder FOR MIG fordi erfaringen siger mig de virker:

1. Jeg strækker altid ud fordi det i modsat fald vil give mig ømme muskler dagen efter. Så er jeg sådan set kold overfor hvad tidens forskning siger: over 20 års erfaring siger mig det er sådan FOR MIG!

2. Jeg spiser hva det passer mig og holder stadig min idealvægt uanset hva folk mener at have læst i denne uges forskningsartikel om vægttab.

3. Jeg lytter til hvornår min krop har brug for pauser (restitution) fordi restitution gør mig og mit immunforsvar stærkere og overtræning gør mig svagere.. Her er jeg vist meget godt i tråd med tidens forskning. :bigsmile:

Og sådan kunne jeg blive ved, men jeg vil skåne jer for mer!

Til sidst en lille tak for at et fedt site som MOL kan køre gratis til glæde og inspiration for alle os motions-narkomaner :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

 Share