2 en halv måneds intensiv træning - resultater?


monamona
 Share

Recommended Posts

Jeg er i starten af januar begyndt at træne ca. 4 gange om ugen i træningscenter, primært for at tabe mig - men jeg synes ikke at der sker noget. Jeg er klar over, at min krop skal have en tilvænningsperiode hvor muskelmasse (og andre ting) øges, især fordi jeg aldrig har trænet før, så derfor har jeg valgt ikke at gå så meget op i, hvad jeg vejer, men mere hvordan mit tøj sidder.

Og det er her, problemet ligger: Det sidder ikke specielt meget bedre, og jeg synes heller ikke, at mine talje/hoftemål er blevet betydeligt mindre.

Jeg har derfor besluttet kun at konditionstræne, fremfor halv kondition og halv vægttræning. Men hvor lang tid går der, før jeg ser nogle resultater?? Jeg er efterhånden lidt demotiveret for at tage op i træningscentret!!

Jeg spiser i øvrigt 100% sundt, med en masse grønsager og frugt. Holder mig fra alt, der er kendt som "direkte fedende" (slik, chips, øl, smør osv.osv.)

Mvh

p.s. Til information er jeg 167 cm høj og vejer 61,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Kosten!

Kodeord:

*kcal indtag (brug et regneark til formålet, kropkost HK(allnatural.dk) eller regnearket fra getbig.dk

*Proteinindtag, højt nok, på diæt er 1,8g pr kg kropsvægt fint. Måske endda højere alt efter situationen.

*Træning: det skal være intenst nok: puls over 80% af maxpuls, vægten over din 10rm.

Hvis ikke du ved hvor mange kcal du får hver dag, så vil du ikke nå dit mål...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i starten af januar begyndt at træne ca. 4 gange om ugen i træningscenter, primært for at tabe mig -  men jeg synes ikke at der sker noget. Jeg er klar over, at min krop skal have en tilvænningsperiode hvor muskelmasse (og andre ting) øges, især fordi jeg aldrig har trænet før, så derfor har jeg valgt ikke at gå så meget op i, hvad jeg vejer, men mere hvordan mit tøj sidder.

Og det er her, problemet ligger: Det sidder ikke specielt meget bedre, og jeg synes heller ikke, at mine talje/hoftemål er blevet betydeligt mindre.

Jeg har derfor besluttet kun at konditionstræne, fremfor halv kondition og halv vægttræning. Men hvor lang tid går der, før jeg ser nogle resultater?? Jeg er efterhånden lidt demotiveret for at tage op i træningscentret!!

Jeg spiser i øvrigt 100% sundt, med en masse grønsager og frugt. Holder mig fra alt, der er kendt som "direkte fedende" (slik, chips, øl, smør osv.osv.)

Mvh

p.s. Til information er jeg 167 cm høj og vejer 61,5 kg

<{POST_SNAPBACK}>

167 høj og 61,5kg, det kan da ikke være så meget du har at tabe?

da jeg selv skulle smide fedtet, var det løb 3 gange om ugen, ca 6-8km pr gange, og i weekend cyklede jeg 50km efterfulgt af 4km løb, det var noget som virkede

Link to comment
Share on other sites

Det kan nogen gange være en fordel at melde lidt mere klart ud, hvilket stats (herunder også køn) man har, inden man spørger efter råd og vejledning :tongue: . Det giver ligesom lidt mere at arbejde ud fra :4smartass: . Der er nemlig en hel del herinde, der mener at muskelvækst er det eneste saliggørende og at en krop under 100 kg er tegn på anorexi. :poking:

Hvis du mener du behøver at tabe dig, så er det dit valg og du er den eneste der kan afgøre det :4thumbup: . Vægttab kommer af én ting: kcal. underskud. Dét kan så opnås på to måder: enten at spise mindre end du forbrænder eller at forbrænde mere end du spiser. Så simpelt er det faktisk. En kombination evt. med overvægt på ekstra forbrænding kan der argumenteres for.

Hvis du ikke opnår det ønskede resultat, må du desværre nok til at tælle kcal. og justere indtaget nedad (og/eller forbrændingen opad) indtil et fedttab viser sig. Surt, men nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share