Husråd mod vorter?


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

I 3.g havde jeg en vorte på højre hånd, lige ved knoen v. langemanden. Den blev frosset fem - seks gange inden den blev væk bestandigt. Jeg fik også noget giftig stads jeg kunne smøre på, som lavede en hård skal udenpå vorten, og som sved som ind i H*lvede hvis det kom i berøring med den almindelige hud. Det lugtede også skummelt. Jeg var dog bare vedholdende med at få den frosset, og efter også at have fået den skåret væk med skalpel (lokalbedøvning ind under huden omkring vorten, og så en sjov, skarp ske der lige kunne kratte hele lortet af) blev den væk.

Så ingen husmodertricks med salpetersyre, vinkelslibere eller andet Christianit-gejl. Ned til lægen, få frosset og/eller skåret svinet af. Hvor svært kan det være?

Link to comment
Share on other sites

Så ingen husmodertricks med salpetersyre, vinkelslibere eller andet Christianit-gejl. Ned til lægen, få frosset og/eller skåret svinet af. Hvor svært kan det være?

Mener nu det bestemt er værd at forsøge sig med andre midler inden..

Og som det fremgår af tråden, er det ikke engang så lige til at få frosset den af, da den ofte vender tilbage.

For mange år siden havde jeg også en vorte på en af mine fingre..

Havde haft den i nogle måneder.

Indtil jeg fik et råd om dagligt at smøre den med saften fra en plante (kan simpelthen ikke komme på navnet.. -Men det var ikke vorterod)

Jeg fulgte råddet. Og vorten blev mindre og mindre. i løbet af en måned var den helt væk. Og jeg har aldrig siden haft en vorte..

Så jeg mener bestemt det er værd at give et forsøg med nogle af de gamle husråd..

Eksempeltvis

Vorterod, æblecidereddike eller annanassaft..

Link to comment
Share on other sites

Vorter skyldes en virus (human papillomavirus) så giver ærligt talt heller ikke så meget for den med en eller anden alterantiv rod skulle kunne fjerne noget - når det kommer til stykket er nogle basale lag af huden inficeret af vorten - og som regel forsvinder denne af sig selv efter et godt stykke tid - eller man kan få fjernet pågældende hudlag - metoderne er lidt mere ekstreme ved kønsvorter som fx ved HPV-16 og HPV-18 der er procarcinogene, men ellers kan alt hvad der kan dræbe/fjerne et godt lag rundt om de inficierede celler virke - men vorterod ... den vogn hopper jeg ikke på.

Link to comment
Share on other sites

Vorter skyldes en virus (human papillomavirus) så giver ærligt talt heller ikke så meget for den med en eller anden alterantiv rod skulle kunne fjerne noget

Jeg må indrømme,at jeg ikke forstår din tankegang i forhold til, at afvise et naturlægemiddel.

Du afviser et naturlægemiddel påbaggrund af, at en virus er impliceret i problemet...

Naturlægemidler såsom hvidløg har f.eks. vist sig at have antivirale egenskaber.

Så at der er tale om en virus, er ikke automatisk en grund til at udelukke naturlægemidler..

Når det er sagt, skyldes den primære virkning af flere af de nævnte naturlægemidler såsom æblecider-eddike og annanas, højest sansynligt den naturlige forekomst af syre i produktet.

Der er ikke nogen grund til at angribe en "sygdom" mere agressivt end nødvendigt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme,at jeg ikke forstår din tankegang i forhold til, at afvise et naturlægemiddel.

Du afviser et naturlægemiddel påbaggrund af, at en virus er impliceret i problemet...

Naturlægemidler såsom hvidløg har f.eks. vist sig at have antivirale egenskaber.

Så at der er tale om en virus, er ikke automatisk en grund til at udelukke naturlægemidler..

Når det er sagt, skyldes den primære virkning af flere af de nævnte naturlægemidler såsom æblecider-eddike og annanas, højest sansynligt den naturlige forekomst af syre i produktet.

Der er ikke nogen grund til at angribe en "sygdom" mere agressivt end nødvendigt..

Han er jo læge, så han har en mere pragmatisk og velfunderet tilgang til sygdomme end folk der tror på jordstråler.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bøvle med påsmøring af krydderurter o.lign. flere gange om dagen i flere måneder, når man kan få frosset dem af ved lægen. Ofte forsvinder de efter én gang, hvis bare lægen får lov at fryse hårdt nok.

Bla. fordi trådstarter/"trådgenopliver" ikke har haft held med gentagne frysninger hos lægen.

Og fordi mange mennesker har haft gode resultater med forskellige planter (mig selv inklusiv).

Og så svært er det heller ikke ikke at smørelidt plantesaft på vorten 1-2 gange om dagen. Faktisk er det væsentligt lettere end at børste tænder.

Han er jo læge, så han har en mere pragmatisk og velfunderet tilgang til sygdomme end folk der tror på jordstråler.

Hvem snakker nu om jordstråler :blink::blink:

Så vidt jeg lige kan se i hans log er han heller ikke læge, men studerende..

Og hvis du tror at man har en velfunderet tilgang til sygdom og sundhed, bare man er læge... Ja så tager du fejl..

Tag et kig på læger rundt omkring i det ganske land, og spørg dig selv om de er sundere mennesker end så mange andre?

Dette er i mange mange tilfælde absolut ikke tilfældet...

Link to comment
Share on other sites

Og hvis du tror at man har en velfunderet tilgang til sygdom og sundhed, bare man er læge... Ja så tager du fejl..

Tag et kig på læger rundt omkring i det ganske land, og spørg dig selv om de er sundere mennesker end så mange andre?

Dette er i mange mange tilfælde absolut ikke tilfældet...

Fordi man ved en masse om kroppen betyder det ikke man partout selv skal leve sundt, og man kan godt blive syg selvom man er læge. Uden at komme ud i en lang diskussion om alternative behandlingsformer vil jeg til enhver tid foretrække en videnskabelig velfunderet metode frem for noget en eller anden kvaksalver har fundet på.

Link to comment
Share on other sites

Bla. fordi trådstarter/"trådgenopliver" ikke har haft held med gentagne frysninger hos lægen.

Og fordi mange mennesker har haft gode resultater med forskellige planter (mig selv inklusiv).

Og så svært er det heller ikke ikke at smørelidt plantesaft på vorten 1-2 gange om dagen. Faktisk er det væsentligt lettere end at børste tænder.

Hvem snakker nu om jordstråler :blink::blink:

Så vidt jeg lige kan se i hans log er han heller ikke læge, men studerende..

Og hvis du tror at man har en velfunderet tilgang til sygdom og sundhed, bare man er læge... Ja så tager du fejl..

Tag et kig på læger rundt omkring i det ganske land, og spørg dig selv om de er sundere mennesker end så mange andre?

Dette er i mange mange tilfælde absolut ikke tilfældet...

Nu er jeg jo ikke læge, men selvom jeg havde været havde det nok ikke været et ret godt argument, de fleste medicinsk udannede har et tildels lige så ringe indblik i sundhed og levestil som så mange andre.

EDIT: Vorter er en HPV infektion og handler i sagens natur om at en række celler i det basale lag er blevet inficeret, og at huden over disse lag derfor bliver deform (og tildels virusinficerede) - sådanne celler kan ikke "reddes" og vorter fjernes derfor i sagens natur ved enten at dræbe celler i stor omkreds omkring de inficerede celler, som fx ved frysning, eller ved at provokere immunforsvaret med andre ting (fx svampen candida albicans eller interferoner) således celler bliver dræbt af kroppens egne celler. Jeg ser derfor ikke nogen sandsynlighed for at påsmørring af en eller anden rod - skulle kunne afhjælpe en HPV infektion der netop er karakteristisk ved ikke at elicitere et immunrespons.

Jeg skrev først en lang smøre omkring hvidløg og antivirale egenskaber, men i erkendelsen af at alting kan diskuteres herinde, og jeg ikke har tid til en pubmed-diskussion herinde pt. så editerede jeg det stykke ud. Men for lige at udtrykke mig klart mener jeg at ideer som det at bruge hvidløg som seriøst antiviralt middel er ude i hampen, og noget som ikke har med konkrete virale infektioner hos mennesker (in vivo) at gøre. At hvidløg og indtag af andre grøntsager så kan virke immunostimulerende er en anden diskussion.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Havde en del som knægt. De blev skåret og frossen væk, pillet og smut med det der brune substans, som stinker som ind i... De fleste gange hjalp det. Der var dog en enkel på højre side af venstre pegefinger, som blev ret stor. Der endte jeg ved hudlægen, som ikke sidder og piller med et lille kulsyre apparat men nitrogen eller noget i den stil på vatpinde. Det tog vist det meste af et halvt år, uden de store fremskridt, indtil hudlægen en dag blev træt af at se mig hver måned, så han gav den hele armen. I dag kan jeg sige at jeg ved hvordan en forfrysning ser ud, sådan en hvor vævet bliver sort og falder af. Siden har jeg ikke haft vorter... men et nydeligt ar der fylder halvdelen af fingerens bredde...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft nogle vorter som yngre - fodvorter og en stor en på fingeren. Fodvorterne fik jeg skåret og frosset temmelig mange gange uden der skete meget andet end at det blev værre. Til sidst blev jeg træt af det, og holdt op med at gå til hudlæge. Og så forsvandt de af sig selv. Den på fingeren fik jeg skåret væk, og den kom ikke igen.

Den stensikre strategi er ofte at gøre ingenting. De forsvinder af sig selv på et tidspunkt når kroppen har dannet antistoffer mod præcis den virus... :dry: Men man kan jo godt blive træt af dem, og vorter på hænderne kender jeg nu mange, der har fået skåret væk og hvor de ikke er kommet igen.

Link to comment
Share on other sites

Genopliver lige denne tråd.

Jeg har også fået en vorte frosset et par gange uden af den dog er gået væk af dette. Nu har jeg så læst at gaffetape jvf en amerikansk undersøgelse skulle være mere effektivt, men er der nogle der har erfarringer med dette? :innocent:

Argh, jeg kan blive helt irriteret over, at så mange siger, at diverse husråd ikke virker!

Der var engang... For to år siden havde jeg grotesk (GROTESK!! Virkelig! Vi snakker virkelig... ... ... ...grotesk!) mange vorter på begge fødder. Jeg havde ignoreret nogle få (vorter), som pludselig havde bredt sig (til det groteske...). Vi snakker ind mellem tæer og andet moderne pjat. Forgæves gik jeg til læge en millard gange (Vi snakker grotesk mange gange! 100 milliarder! (I virkeligheden måske 10 gange) for at få dem frosset væk. Det virkede ved 2 - 2 på fingrene. I enorm væmmelse, isnede de mine fødder utallige gange uden den mindste succes, og jeg kunne jo overhovedet ikke gå eller slappe af af bare smerte!

DA var det så (!), at jeg læste i Illustreret Videnskab, at gaffatape (Netop!) skulle virke. Og satme om det ikke gjorde det. Jeg satte det under fødderne, men det røg så af, da jeg svedte osv. Så... Jeg limede (!!!) tapen fast i måske 2-3 dage og pillede det så af - hvilket skal prøves! Vorterne så bare fugtige ud. Men efter lidt tid efter jeg havde pillet tapen af, begyndte de pludselig at forsvinde. :smile: Og jeg fik dem alle væk. Og jeg har levet lykkeligt uden vorter til mine dages ende lige siden...

PS Undskyld hyperaktiviteten i min post. Jeg har ikke sovet i alt for lang tid. Håber det kan bruges. Og held og lykke! Du må endelig vende tilbage med resultatet. Giv det evt. tid og prøv med gaffatape flere gange.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Genopliver også lige denne tråd en gang til.

Jeg er virkelig angrebet af mange fodvorter, og jeg har en kamp med a få dem væk, og det er bare blevet værre :( Har også fået to på hånden, den ene var meget stor, men dem håber jeg at jeg er ved at have bekæmpet..

Kan se her i tråden, at der er mange der henviser til at man bare går til lægen, hva gør man så lige hvis lægen ikke gør noget ved det? jeg har været til lægen med mine, og hun sagde på til den på hånden, uh det ser slemt ud, og så henviste hun mig til apoteket, hvor hun sagde jeg bare kun spørge efter noget til det.

Jeg har prøvet wartner og viocid.. dem på fødderne er der endnu, men den på hånden er ved at blive mindre..

Vil prøve nogle af de husråd der bliver givet her i tråden, håber virkelig at komme af med dem :)

Link to comment
Share on other sites

Genopliver også lige denne tråd en gang til.

Jeg er virkelig angrebet af mange fodvorter, og jeg har en kamp med a få dem væk, og det er bare blevet værre :( Har også fået to på hånden, den ene var meget stor, men dem håber jeg at jeg er ved at have bekæmpet..

Kan se her i tråden, at der er mange der henviser til at man bare går til lægen, hva gør man så lige hvis lægen ikke gør noget ved det? jeg har været til lægen med mine, og hun sagde på til den på hånden, uh det ser slemt ud, og så henviste hun mig til apoteket, hvor hun sagde jeg bare kun spørge efter noget til det.

Jeg har prøvet wartner og viocid.. dem på fødderne er der endnu, men den på hånden er ved at blive mindre..

Vil prøve nogle af de husråd der bliver givet her i tråden, håber virkelig at komme af med dem :)

nu kan jeg se, at det er dit første indlæg - HVORFOR? Hvorfor er det allerførste du skriver om, på et motionsfora, vorter? Tag dig sammen og gå til lægen.

Link to comment
Share on other sites

nu kan jeg se, at det er dit første indlæg - HVORFOR? Hvorfor er det allerførste du skriver om, på et motionsfora, vorter? Tag dig sammen og gå til lægen.

HAHA :laugh: , man kan jo lige så godt skrive om noget man har erfaring med :superman:

Edited by samsk
Link to comment
Share on other sites

nu kan jeg se, at det er dit første indlæg - HVORFOR? Hvorfor er det allerførste du skriver om, på et motionsfora, vorter? Tag dig sammen og gå til lægen.

Rolig nu!

Et gæt kunne være, at han har googlet noget med "vorter" og denne tråd er dukket op..

Som han skriver, så har han været ved lægen..

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...
  • 5 years later...

I understand your hesitation! While I'm an accounting expert, not a doctor, I can suggest trying duct tape. Some people have had success using it to gradually remove warts. Just apply a small piece over the wart and change it every few days. If it doesn't work, it's always best to consult a medical professional.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share