Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Holdte kursus i weekenden, og en af kursisterne havde en "træningsbog" med som han havde fundet på sin morfars reol.

Uddraget er fra bogen skrevet af en overlæge født i 1864, og stilen bliver holdt hele vejen igennem. Vildt griner :laugh:

Dovenskab er sygdom.

Ugidelighed, ladhed og dovenskab er sygelige tilstande. Det er ikke helt hen i vejret at jyderne kalder dovenskaben for sjællandsk syge, og sjællænderne gør gangæld ved at kalde den sjællandske ladhed for jydsk syge. Der er meget mere sandhed heri, end de fleste tror.
Enhver doven dreng er faktisk en syg dreng, der mere trænger til lægebehandling end til et spanskrør. Det er lige så umuligt for forfatteren af disse linier at tænke sig et dovent, sundt menneske som at tænke sig en hæderlig tyv, sålænge det er uhæderligt at stjæle. Når kroppens celler er fyldt med naturlig spændkraft, når alle muskler og nervefibre vibrerer af vitalitet er ugidelighed og dovenskab utænkelige. Føler du dig derfor, ærede læser, mere eller midnre angrebet af ladhedens syge, så trænger du sikkert til at lære at passe din maskine noget bedre.

Hold dig ung og stærk på sundhedens kongevej.

Carl Ottosen, Overlæge 1864.

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag aftentræning

En eller anden botnakke nakkede min cykel fra Østerport i weekenden, så er nødt til at løbe rundt til og fra arbejde.

Løb ~ 4-5 km --> undervise HardCore x 2 --> Løb ~ 4-5 km

Efter HardCore lidt hurtig styrkegejl:

  • Bænkpres
    60 kg x 8
    70 kg x 8
    80 kg x 7 x 4
    85 kg x 5 x 3
  • Goodmornings
    50 kg x 5 x 5
    Første gang jeg prøver GM. Tror det vil gavne mit VL at gøgle lidt med den også

Hvad var det for et program du kører i bænk for tiden?

Mht. goodmornings må du vist hellere få noget instruktion af undertegnede snarest :cool: Nytter ikke, at du kører med samme antal kg. som mig :wink:

EDIT: eller mindre :tongue:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hvad var det for et program du kører i bænk for tiden?

Mht. goodmornings må du vist hellere få noget instruktion af undertegnede snarest :cool: Nytter ikke, at du kører med samme antal kg. som mig :wink:

EDIT: eller mindre :tongue:

Hehehe.. Mit program igår var at banke til stangen. Gider ikke køre tungt i fitness dk's lorteracks, fordi man næsten skal lave fransk pres for at racke/unracke :wink:

Skal finde ud af hvordan det skal struktureres. Muscleups taxerer styrken i skuldrene helt vildt, så er ikke frygtelig meget at presse med hvis jeg laver dem efter hinanden, men BP skal ind i programmet.

LOL, ja det går sku ikke med den GM, tror nu godt jeg kan køre lidt tungere, men siger ikke nej til personlig instruktion af BootyBox :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hehehe.. Mit program igår var at banke til stangen. Gider ikke køre tungt i fitness dk's lorteracks, fordi man næsten skal lave fransk pres for at racke/unracke :wink:

Skal finde ud af hvordan det skal struktureres. Muscleups taxerer styrken i skuldrene helt vildt, så er ikke frygtelig meget at presse med hvis jeg laver dem efter hinanden, men BP skal ind i programmet.

LOL, ja det går sku ikke med den GM, tror nu godt jeg kan køre lidt tungere, men siger ikke nej til personlig instruktion af BootyBox :flowers:

Done deal, Hulk. Goodmornings er også fede, idet der er stor overførbarhed til andre øvelser :wink:

Mht. bænk og muscleups combo: det er spørgsmål om (næsten ingen) tid, før du kan arbejde dig op til at køre dem før/efter hinanden med høj frekvens, når man tænker på din workcapacity skills :devil:

Link to comment
Share on other sites

Done deal, Hulk. Goodmornings er også fede, idet der er stor overførbarhed til andre øvelser :wink:

Mht. bænk og muscleups combo: det er spørgsmål om (næsten ingen) tid, før du kan arbejde dig op til at køre dem før/efter hinanden med høj frekvens, når man tænker på din workcapacity skills :devil:

Heheehe, Miss Russia :yo:

Soon I will lift those heavy ass weights :devil:

Onsdagstræning feat. Fox, Max under ledelse af Erik @ IK99

Cardio

2 x 4 km løb (1 time imellem) høj fart. Grrrrrrrrrrrrrr, hader cykeltyve :mad:

Vægtløftning

  • Bundstilling overhead squat med pres bag nakken
    20 kg x 8 x 3
  • Pushpress
    20 kg x 5 rep x 3
    30 kg x 5 rep x 3
  • Backsquat
    70 kg x 8 rep x 2-3
    100 kg x 5 rep x 2
    110 kg x 3 rep x 3
    120 kg x 2 rep x 2
    125 kg x 1 rep x 1 (PR)
  • Pushpress
    70 kg x 5 rep x 3 (sorry Erik, kunne sku ikke lade være :blush: )
    Benene var sku lidt sløve efter for meget løberi indenfor de sidste 24 timer men var nu okay tilfreds med squatten. Tror ikke der ville være røget meget mere op alligevel.
    Har tendens til at miste opspændet i thorakal ryg fra bunden og op, men med lidt mere rutine i løftet skal den krabat snart besejres. :devil:
    Boksen bankede bænken barkst og bistert, Maxen var ond i squatten.
    Over and out.
    Gravity does not pull me down, it drives me forward


Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

DBM >> I vl-regi er Jacob en lille skoledreng :devil: ...And he knows it! Men når han vejer 94,0 hugget ud i stål kommer der andre boller på suppen :w00t:

Både dig og Musashi er forresten meget velkomne, hvis du/i lyster :smile:

Jeg tror desværre ikke der er plads til flere VL udøvere i IK!

Vi har nået et maximum!

Desværre.

Link to comment
Share on other sites

Stærk Squat skipper!! :superman: Tiløkk mæ PR!! :4thumbup:

Hvorfor nu VL ligepludselig?? Primær teknik eller er der stævner i sigte??

Tak Champignon :bigsmile:

Tja, for at udvide min horisont. Mit mål med træning er at maksimere det menneskelige potentiale indenfor flest mulige områder. Er sikker på at teknikker fra VL komnineret med redskabsgymnastik, klatring, BW-drills, KB osv. giver Den Store Pakke. Desuden mener jeg også at jeg som fysisk elitetræner bør have en viden og praktiske færdigheder indenfor de ting jeg udsætter atleter for. Grunden til at jeg vælger VL vs. SL er nok at jeg bliver tiltrukket af det tekniske element, som jeg formoder er større ved VL. Men igen, jeg har ikke brugt seriøs tid på SL nogensinde, er blot mit umiddelbare indtryk. Synes også det er pisse fedt at få noget kompetent undervisning step by step fra bunden, ren deconstruction. Vidensdeling rocks :wolverine2: Yderligere har jeg fundet noget jeg ikke er frygtelig stærk i, sygt fed inspiration :devil:

Mht. stævner, så lader jeg Erik vurdere hvornår jeg er klar. Ville sikkert godt kunne flå nogle kg op allerede, men ser ikke den store pointe i at lave dynamisk dødløft med reverse curl :laugh:

I will never make people do, what I haven't tried on myself first, I will be my own guinea pig

:cool:

Udmærket squattet Le Guard. Overrasker mig egentlig lidt du ikke har løftet tungere, også når du nu nappede 140 i Zercher forleden.

Vi bli'r det onde VL-tag-team :devil:

Tak Mester. :smile:

Jeg har ikke løftet tungere eftersom jeg egentlig ikke har kørt øvelsen før, med mindre man medregner et træningspas hvert halve år i ny og næ.

Men regner med snart at sparke max røv :devil:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hahahha, husk, at ord får altid den betydning modtageren vælger den skal have :wink:

Naturligvis, regner da også med at den virkelige grund til du startede på VL var for at jeg ikke blev alt for meget stærkere end The Hulk :4flex:

Men jeg er jo nødt til at vide hvad du har gang i - og hvilke sko jeg skal tage med :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning torsdag @ IFI med Bhååågxs, Mrushahsihis, Crarrrrraaassten, Kriisiosationan og FrrururuErisjuksisk

Klatring

Fik banket klatrevæggen ud så der var maksimalt udhæng. Væggene er lavet af 2 sektioner, hvor den første sektion er ca. 5 meter høj, og den næste sektion er ca. 3 meter høj (sidder i forlængelse af hinanden.) Den nederste kan vinkles til 45 grader og den øverste kan gøres parallel med gulvet. Vores mål var at drible fra bund til top. Shiiiiiiat, det var fedt. Kræver den onde grebsstyrke. Er dog en del at hente hvis jeg formår at bruge fødderne bedre til at skabe kompression. Nice device :devil:

Klatrede 45 min med pauser imellem når armene var ved at falde af.

Ringe

Lidt pullups, dips og en enkelt muscleup.

WT

Fik banket 30 min clinch af med Erik, der begynder at bruge sin krop mere hensigtsmæssigt :4thumbup: :bruce:

Status: Kroppen toast :gal::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis, regner da også med at den virkelige grund til du startede på VL var for at jeg ikke blev alt for meget stærkere end The Hulk :4flex:

Men jeg er jo nødt til at vide hvad du har gang i - og hvilke sko jeg skal tage med :tongue:

LOL, nu er vi vidst ude i noget indre og ydre motivation :w00t:

Hvor bestilte du dine sko fra?

Link to comment
Share on other sites

LOL, nu er vi vidst ude i noget indre og ydre motivation :w00t:

Hehe, er det ikke også bedst med begge dele?

Hvor bestilte du dine sko fra?

Ikke de højhælede, vel? :tongue:

www.JBV-trading.dk personificeret herinde ved brugeren JBV.

Du kan jo startede med at smide ham en PM og se om der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er det ikke også bedst med begge dele?

Ikke de højhælede, vel? :tongue:

www.JBV-trading.dk personificeret herinde ved brugeren JBV.

Du kan jo startede med at smide ham en PM og se om der sker noget.

Kommer vel an på hvad der er den styrende drivkraft :bigsmile:

Fedt, tak for info.

Ses Maximillian.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er det ikke også bedst med begge dele?

Ikke de højhælede, vel? :tongue:

www.JBV-trading.dk personificeret herinde ved brugeren JBV.

Du kan jo startede med at smide ham en PM og se om der sker noget.

Titan/inzer :wink:

ellers godt squattet. Og jeg synes dit valg af VL frem for SL er klart det mest meningsgivende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er som altid kun ÉT referencepunkt....CIVILISATIONENS UNDERGANG :devil::devil::devil::devil:

Tjoo, altså som VL'er vil man vildt hurtigt kunne sætte sig på hug og dukke sig for sabeltigere, Uruk Hai-sværd og andet skidt, men derudover må jeg indrømme jeg har svært ved at se den helt store anvendelighed. :wink: SL kan naturligvis ikke bruges til noget som helst, da de stadig vil være igang med at iklæde sig deres udstyr. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak champ :smile:

Mest meningsgivende i forhold til hvad :bigsmile:

I forhold til dig eget ræsonnement :bigsmile:

Hvis du skal træne atleter og mener, at du selv bør have erfaring med det, de laver, er VL vel klart mest relevant. Efter hvad jeg har læst mig til, bliver de fleste sportsudøvere (selvfølgelig afhængig af idræt - SL'ere skal fx lave SL og dartspillere laver sikkert ingen af delene) sat til VL-øvelser som fx frivend og råtræk og derudover selvfølgelig øvelser som squat. Alt sammen noget du kommer til at lave meget af som VL'er, frem for fx en masse bænk. SL behøver selvfølgelig ikke foregå med udstyr, og det vil naturligvis også gøre det mere relevant for dig at lade det foregå RAW.

Derudover er VL jo sjovt, og du har ret i, at det mere teknisk udfordrende - ikke sagt, at man ikke stadig arbejder på teknikken selvom man har SL'et i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share