Fullbody


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, nu kører jeg det her fullbody program:

Squat / Deadlift (Skifter fra gang til gang) 5x5

Benchpress 5x5

DB Skulder press 3x8

Dips 3x8

T-Bar rows 4x6

Pull Ups 3x8

Læg 3x8

Mave 3x8

Jeg er utrænet, men har seljlet i 2 år med trawler, og der blev der arbjedet hårdt (Var i lasten) og spist meget, synes jeg har fået en smule masse ud af det.

Hvis jeg ændrer programmet til det her, da tricep skulle få nok ud af presse øveleserene, kunne det her så være et fornuftigt bud?

Squat / Deadlift (Skifter fra gang til gang) 5x5

Benchpress 5x5

DB Skulder press 5x5

T-Bar rows 4x6

Pull Ups 3x8

Læg 3x8

Mave 3x8

Hvilket program er bedere?

Link to comment
Share on other sites

Det første, fordi der er 3 * 8 i stedet for 5 * 5 i skulderpres.

Og om dips skal med, afhænger vel kun om det samlede program er for lidt

eller for meget i totalt arbejde, så du kan jo køre dips, hvis du er fuld af energi, og springe den over, de gange du evt. er mere uoplagt.

Ellers synes jeg programmet ser godt ud.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Spørger du om, hvorvidt du skal droppe dips???

Hvis ja, så nej. Du har, så vidt jeg kan se, ingen egentlige tricepsøvelser med (f.eks. fransk pres), så JEG synes at du skal beholde dine dips.

Om du skal køre 3x8 eller 5x5 i skulder pres, er svært at sige, da vægten bør indgå i betragtningen. Køre du f.eks. dynamisk, så er 5x5 måske at foretrække, men umiddelbart er forskellen nok ikke afgørende, eftersom du er begynder.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Spørger du om, hvorvidt du skal droppe dips???

Hvis ja, så nej. Du har, så vidt jeg kan se, ingen egentlige tricepsøvelser med (f.eks. fransk pres), så JEG synes at du skal beholde dine dips.

Om du skal køre 3x8 eller 5x5 i skulder pres, er svært at sige, da vægten bør indgå i betragtningen. Køre du f.eks. dynamisk, så er 5x5 måske at foretrække, men umiddelbart er forskellen nok ikke afgørende, eftersom du er begynder.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, spørger faktist om jeg skal droppe dips og bare køre 5x5 i skulder pres. Men jeg beholder bare dips..

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share