Spiser jeg nok?


Rasmus-Kofoed
 Share

Recommended Posts

hej allesammen, jeg er 15 år gammel, jeg har trænet siden august (siden jeg var fjorten), og i oktober droppede jeg begynder-programmet fordi jeg følte mig klar osv...

I bænkpres er jeg steget fra 37,5 til ---> 55 på ca. 4-5 md. :] og stiger hastigt endnu

Træning:

Jeg træner 5-6 gange om ugen, i ca. 1 - 1 ½ time + evt. fedtforbænding.

Mål:

Jeg er 174 høj, og vejer ca. 65

Kost:

Madprogram som jeg spiser udfra. Rækkefølgen er forskellig, måltiderne er fordelt 6 gange om dagen, og spiser omkring 7200 kj om dagen:

70 gr havregryn, med 10 gr sukker og og 2 dl mælk

6 skiver Rugbrød, med 20 gr. kalkun eller kyllingepålæg (UDEN smør)

og div. aftensmad. (ca. 2400 kj)

I alt 85 gr. protein

- Spiser jeg nok? er der noget galt i at jeg stadig er på slank?

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg sige at du får for lidt protein, hvis du træner 6 gange 1,5 time i ugen :blink: hvilket er meget skal du som et minimum op at have 2gram pr. kg. kropsvægt om dagen :wink:

Det der sker hvis du ikke får nok protein er at kroppen "optager protein, fra dine muskler istedet for gennem kosten, og så er det ligesom skruen uden ende :dry:

Derodover er det nødvendigt at være i overskud af Kcal, ellers kan du ikke tage muskelmasse på. Hvis du føler du har svært at være i Kcal overskud (kender det fra mig selv) kan du eventuelt supplere din kost med et tilskud af olivenolie (sundt fedtstof)

og meget kaloriholdigt :wink:

Jeg vil dog anbefale dig at træne 3-4 gange om ugen med enten fullbody og to split, med din alder og trænings erfaring synes jeg det er overkill at træne 6 gange 1,5 time,

husk mere er ikke altid bedre :smile: men det må du slev om :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ham BB'eren jeg kender snakkede noget om at jeg skulle spise ca. 20 % end jeg forbrændte.... hmm? men ikke for meget fedt men alligevel 15-20 % af kcal skulle være fedt... :blink:

Men jeg spiser allerede 165 gr protein om dagen.... og i alt 2500 kalorier om dagen... og jeg skal op på 3600 kalorier... HVAD skal jeg dog så bruge de sidste kalorier på?

Link to comment
Share on other sites

Ham BB'eren jeg kender snakkede noget om at jeg skulle spise ca. 20 % end jeg forbrændte.... hmm? men ikke for meget fedt men alligevel 15-20 % af kcal skulle være fedt...  :blink:

Men jeg spiser allerede 165 gr protein om dagen.... og i alt 2500 kalorier om dagen... og jeg skal op på 3600 kalorier... HVAD skal jeg dog så bruge de sidste kalorier på?

<{POST_SNAPBACK}>

+1000 kcal. om dagen er en seriøs bulk og er et super godt grundlag for at gaine både fedt og muskler. +500 kcal. og 130 gram prot. om dagen ville sikkert være rigeligt til en fyr af din størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share