Rygtræning


John Johnson
 Share

Recommended Posts

Jeg har en plan om at begynde at køre dødløft, når nu det er en af de øvelser der bliver rost til skyerne herinde :wink:

Men så er jeg kommet til at tænke på om ikke jeg er ved at have for mange rygøvelser? Jeg har tænkt mig at træne dødløft, pull-ups (dog med neturalt greb), seated rows (må man godt bøje i ryggen som ham her gør?) og en øvelse hvor man ligger ned på en "bænk" med maven nedad og løfter overkroppen op. Den sidste øvelse er til lænden, den er lidt svær at beskrive. For tiden kører jeg også Pull-downs, men dem har jeg tænkt mig at stoppe med når jeg begynder på dødløft.

Ville de 4 øvelser være nok til en "komplet" rygtræning?

Og så noget andet, jeg har tænkt mig at køre dødløft på samme dag som squat, så jeg kunne godt tænke mig at vide om dødløft går meget i benene?

Alle andre kommentarer til mit ryg-program er selvfølgelig velkomne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Personligt er jeg ikke meget for at køre dødløft og squat samme dag. Men gør dig dine egne erfaringer :4thumbup:

Endvidere ville jeg nøjes med følgende øvelser til ryg:

- pull-ups

- en eller anden form for row

- dødløft

Venligst K

Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg ikke meget for at køre dødløft og squat samme dag. Men gør dig dine egne erfaringer  :4thumbup:

Endvidere ville jeg nøjes med følgende øvelser til ryg:

- pull-ups

- en eller anden form for row

- dødløft

Venligst K

Ok. Så dødløft er i sig selv nok til at træne lænden?

Link to comment
Share on other sites

Drop din lænd øvelse hvis du køre dødløft. Den er for gamle gymnastik lærer.  :laugh:

haha god pointe :wink: selvom gymnastiklærere ikke siger man skal have ekstra vægt på, og man normalt kun laver bevægelsen fra strakt ryg til ultra-bøjet-den-forkerte-vej i idræt :wink:

Men er der nogen der kan svare mig på om dødløft og squat er nok til at træne ben? Jeg ved godt at det kun er to øvelser, men tilgengæld løfter man jo meget tungt, ikk?

Og DEN HER øvelse... er det ok at bøje i ryggen som han gør? Jeg har altid fået at vide at man skal have strakt ryg?

Link to comment
Share on other sites

Ok, det lyder jo godt. Jeg har faktisk en lægøvelse, glemte jeg at sige.

Jeg kører for tiden leg extensions og leg curls i maskine, men jeg synes de ødelægger mine knæ... ved ikke helt hvorfor, da en af fordelene ved maskiner jo netop skulle være at de skåner led osv... :dry:

Så det lyder jo fedt for mig hvis dødløft og squat kan kvalificere sig som god bentræning :4thumbup:

Mange tak for svarene på alle mine spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share