Mave træning under cutting?


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at cutte og overvejer om jeg skal træne noget mave. Jeg har mens jeg bulkede ikke trænet mave og der er derfor ikke noget der skal bevares under cuttingen, men vil det alligevel være opstrammende eller noget andet hvis jeg smider lidt mavetræning ind mens jeg cutter?

Link to comment
Share on other sites

Alt andet lige, vil du nok alligevel opleve lidt begyndergains, når du ikke har trænet mave under din bulk. Hvorfor valgte du mavetræning fra i starten??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi mavetræning sucks og fordi jeg alligevel ikke regner med at gå efter sixpacken de næste på år, samt fordi squat og dødløft også giver en del til mavemullerne.

Det er vel ikke direkte farligt ikke at træne mave? Altså der står jo en del steder at man skal træne ryggen lige så meget som maven, da det ellers kan skade ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Gruden til det er vigtigt ligeledes at træne mave er til dels stabilisering af kernen når du spænder op inden du påbegynder sæt. En anden ting er, træner du eksempelvs Iliopsoas væsentligt mere end bugmusklerne, kan du risikere at få svaj i ryggen hvis dine mavemuskler ikke ligeledes er stærke til at holde kontra for den spænding iliopsoas trækker fra lænden til bækken/inderlår!

http://www.ma.psu.edu/~pt/384ilio1.gif

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share