vokser man ik mere hvis man styrketræner?


pcrew
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 15 år og er ca. 173 høj og er i voksealderen... Jeg har hørt at man ikke vokser mere hvis man styrketræner og jeg styrketræner hver anden dag... Så jeg vil bare vide om rygterne er sande...! :wink:

Edited by pcrew
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er en dreng på 15 år og er ca. 173 høj og er i voksealderen... Jeg har hørt at man ikke vokser mere hvis man styrketræner og jeg styrketræner hver anden dag... Så jeg vil bare vide om rygterne er sande...! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ej, hvor sjovt.

Jeg er en mand på 26 år og er ca. 192 cm høj og er også i voksealderen. Men jeg har tilgengæld hørt at man vokser *mere*, hvis man styrketræner. Jeg styrketræner også hver anden dag.

:laugh::tongue:

Undskyld - kunne ikke lade være.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er en dreng på 15 år og er ca. 173 høj og er i voksealderen... Jeg har hørt at man ikke vokser mere hvis man styrketræner og jeg styrketræner hver anden dag... Så jeg vil bare vide om rygterne er sande...! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ej, hvor sjovt.

Jeg er en mand på 26 år og er ca. 192 cm høj og er også i voksealderen. Men jeg har tilgengæld hørt at man vokser *mere*, hvis man styrketræner. Jeg styrketræner også hver anden dag.

:laugh::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh:

Kan huske der var en tråd der mindede lidt om det. Mener konklusionen var at man kunne miste et par cm i højden hvis man trænede masser af tung squat. Men tror ikke det er noget du skal bekymrer dig om. Det er vist bare rygter...

Link to comment
Share on other sites

Som du kan læse dig til i artiklen Rønne linker til er der ikke lavet nogen undersøgelser der har vist at man skulle miste højde ved at styrketræne før man er udvokset, hvilket sikkert betyder at det ikke passer.

Mht. at "miste et par cm ved tung squat", er det sandt at man kan blive nogle få cm lavere af at køre f.eks. tung squat og dødløft. Det der sker er kort sagt at "puderne" mellem hvert led i rygsøjlen bliver trykket sammen. Det er dog ikke være end at det retter sig ud næste gang man sover.

Link to comment
Share on other sites

Man bliver tusind centimeter kortere hvis man rører vægte, en dag før man bliver 16, dette har yderst videnskablige undersøgelser vist:

Betragt evt HEMAN!!

post-3023-1112295918_thumb.jpg

Han er jo i virkeligheden ikke mere end 22 cm, han startede allerede med styrketræning som 6 årig, derfor har han mistet 160 cm! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, selvfølgelig bliver man ikke kortere (går ud fra at det er højden du mener) ved styrketræning eller anden hård sport for den sags skyld.

MEN..

hvis man er så tåbelig at tage steoider før man er fuldt udvokset, så er der en stor sandsynlighed for at man ikke bliver så høj som man genetisk skulle, da nogle "receptorer" i knoglerne lukker ned for tidligt.

Tro mig, det er noget man fortryder når man bliver lidt ældre; sammen med angsten for om man har større risiko for leverkræft og alt muligt andet. Det er det bare ikke værd.

Nå, det var vel nok et lille sidespring, men følte lige lyst til en hævet pegefinger :smile:

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

haha det er bare nogle falske rygter. Man nædsætter kun vækst hvis man overtræner dvs. træner hver dag med alt for mange kilo i forhold til sin vægt. Jeg er selv 1,97 og 16 år har styrketrænet siden jeg var 12-13 år. Det gør dig faktisk større og samtidig højere....tro mig....

Link to comment
Share on other sites

haha det er bare nogle falske rygter. Man nædsætter kun vækst hvis man overtræner dvs. træner hver dag med alt for mange kilo i forhold til sin vægt. Jeg er selv 1,97 og 16 år har styrketrænet siden jeg var 12-13 år. Det gør dig faktisk større og samtidig højere....tro mig....

Så er jeg mere rolig. Har måtte vente næsten tre år på det svar.

Tak for hjælpen serberen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share