Hvilken hjælpeøvelse er bedst


JJ1
 Share

Recommended Posts

Forøvrigt har jeg selv rigtigt god erfaring med stivbenet dødløft som hjælpeøvelse :smile: ( Men det har nok noget at gøre med min teknik, eller manglen derpå, i dødløft :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste teknik man behøver i dødløft hedder "OP-OP-OP-OP" :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Forøvrigt har jeg selv rigtigt god erfaring med stivbenet dødløft som hjælpeøvelse :smile: ( Men det har nok noget at gøre med min teknik, eller manglen derpå, i dødløft :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste teknik man behøver i dødløft hedder "OP-OP-OP-OP" :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis derfor stivbenet virker så godt for mig :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Forøvrigt har jeg selv rigtigt god erfaring med stivbenet dødløft som hjælpeøvelse :smile: ( Men det har nok noget at gøre med min teknik, eller manglen derpå, i dødløft :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste teknik man behøver i dødløft hedder "OP-OP-OP-OP" :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis derfor stivbenet virker så godt for mig :laugh: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Yeah....keep up the good work then :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fedt klip Søren W! Sjovt at bemærke hvor lavt hans hofteposition er i bunden ved træk.

<{POST_SNAPBACK}>

Det mest sindsyge ved klippet er, efter min mening, at han løfter begge fødder. Dvs. at han er så eksplosiv, at han i princippet formår at hoppe med 210kg. Det tror jeg ikke, at der er ret mange som kan gøre efter!

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Nogle der har et link til good mornings?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvet at søge? :poking:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=goodmornings&meta=

<{POST_SNAPBACK}>

Ha se nr.2 link på google

2 Exercises to Avoid; Goodmornings and Lat Pulldowns Behind the Neck

Goodmornings er den sikre måde at brække nakken på :laugh:

Bare vent.. på et tidspunkt sker det også for dig! Det er både sikkert og vist :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

He he, bodybuildere..

He began with some good mornings.  At first it was the bar.  Then it was 20 lbs. on each side.  Pretty soon he was doing 225 lbs.  That's a lot of weight.  But having the strength to do it and the youth, he pushed on.  Until one day, POP!  Forward he went, with 225 lbs.  How he didn't break his neck is somewhat of a miracle.

Ikke den store pointe i goodmornings for bodybuildere, men for styrkeløftere?

Damn det er en god øvelse :smile:

Sjovt at han havde stangen SÅ højt :blink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Ha se nr.2 link på google

2 Exercises to Avoid; Goodmornings and Lat Pulldowns Behind the Neck

Goodmornings er den sikre måde at brække nakken på  :laugh:

Bare vent.. på et tidspunkt sker det også for dig! Det er både sikkert og vist  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det lyder jo sjovt.

Jeg undrede mig over udsagnet og gik derfor ind og læste hvad baggrunden for dette udsagn er. Det viser sig at forfatteren har en ven som kom til skade med goodmornings med ca. 100 kg. da han fik en muskelsprængning mens han var foroverbøjet, hvorfor han faldt forover og fik stangen i nakken.

Selvfølgelig kan sådan noget ske i de fleste øvelser og der er vel ingen grund til at tro goodmornings skulle være mere farligt end f.eks. squat, men måske man måske alligevel skulle anbefale at køre dem i et powerrack el.lign. så der er noget der stopper stangen hvis man skulle falde forover :wink:

Forøvrigt tak for de mange gode indlæg.

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share