Mad efter træning


maria
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst at spise efter jeg har trænet, og om der er forskel - alt efter hvad jeg træner...

Jeg træner både styrketræning og Bodystep, og jeg træner i øjeblikket primært med henblik på at få min fedtprocent ned.

Er der nogen, der har et bud?

/maria

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria

Og velkommen til

Det vigtigeste efter træning er at få fyldt depoterne op igen, det til trods for at dit mål er minimering af fedtprocent. Spis evt. nogle bananer eller en MOL favorit - cacaomælk (skummetmælk selvfølgelig).

Her er fra KondiKarlas indlæg i den perfektetræningsuge i tidernes morgen: der er helt sikkert en masse brugelig informaiton til dig :o)

Mvh

Cilius

Link to comment
Share on other sites

Endnu en MOL klassikker. Du har ret i, at det kan man desvære læse mange steder. Det bliver det ikke rigtigt af.

Det er rigtigt at kroppen øger sin forbrænding i timerne efter konditionstræning og det er jo en af de meget gode grunde til at motionere når man vi tabe sig. Men det man skal gå op i det er det samlede energiunderskud over tid, samt at balancere sin kost sundt.

der er nogle andre gode grunde til ikke at følge den gamle ide.

Efter træning er vi alle meget sultne, sult er svær at undertrykke, så hvis man gør det for meget bliver det surt at tabe sig. der er også en stor chance for at man kommer til at spise for meget når man så giver sig selv lov. det bliver lige til en potion ris, en skive brød osv. mere end ellers.

Hvis du ikke spiser i timerne efter træning, så bliver dit træningsudbytte ringere - kroppen har brug for næring til at restituere sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share