Ny HST cyklus, nyt program


Smukke Arne
 Share

Recommended Posts

Skal nu igang med en ny HST cyklus. :bigsmile:

Har gennemført den første cyklus, med program der havde henblik på at opbygge en grund form - da jeg ikke tidligere har har en store styrke/bb trænings erfaring. Programmet kan ses her: Gammelt program

Synes det har fungeret fint all-in-all, og har derfor tænkt et nyt program med henblik på at udbygge det - så det nu ser således ud:

1. Squat

2. Bænkpress

3. Dødløft

4. Incline bænkpress

5. Dumbell pullover

6. Machine crunch

7. Chin-ups - [m. supported waight - 3x10]

8. Cable crunch

9. Barbell rows

10. Dips [m. supported waight - 3x10]

11. Cable rows

12. Military press

13. Laterals [kragelaterals]

14. Dumbell curlz

Tager 1 opvarmings set og 2 alm. set af hver - hvis ikke andet er skrevet.

Ønsket er at fullbody program - der grundlækkende "dækker" det hele ind. Da jeg endnu ikke er ret langt.

Men da jeg jo er lidt noob - kan det jo være at jeg er helt galt på den :smile: - og så er lidt konstruktiv kritik jo ikke af vejen :4smartass:

Er godt klar over der ikke er meget ben - men efter en del års cardio træning, er det just heller ikke dem der trænger :dumbbell_lift:

Har desuden meldt mig til MBC 2005 :laugh: - og jeg vil jo gerne gøre det godt!

- og for extra motivation må det også være på tide at starte en log!

Edited by Smukke Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du har alt for mange øvelser med, for én med din træningserfaring er det ingen fordel med et så stort udvalg af øvelser.

Du har taget både flad bænk, incline samt dips til brystet. Her kan du i hvert fald smide én øvelse ud.

Hvorfor både machine- og cabel crunches? Smid én ud.

Hvorfor både barbell- og cabelrows?

Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med noget i retning af:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Barbell rows

Dips

Chin-ups

Maveøvelse

Militærpres

Curls

For mig at se får du intet ud af at tage flere øvelser med.

Med andre ord: jeg synes dit gamle program så bedre ud :smile:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

:smile: ok

Har selvfølgelig tænkt en del over det - men det kan godt være der er for mange øvelser... Sagen er at sidste program virkede en smule for kort.

Reelt er der kun 2 brystøvelser (hvor decline er blevet til incline i forhold til det gamle) - for jeg er simpelthen pinlig svag i dips (pga. for svage arme) :blush: (og chins) - og har dem derfor på, så jeg stille og roligt kan blive stærkere i de 2 øvelser :smile:

Nåja - og så pullover - men den tænker jeg faktisk at ændre til frenchpress.

Grunden til machine crunch er på - er fordi jeg tænkte 1 mave øvelse måske var for lidt? Men synes også den går meget i hoftebøjerne - så den kan som sådan godt ryge :smile:

Synes dog en af de ting jeg savnede i det gamle program var mere ryg og skulder træning - derfor de ekstra øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share