Vægttab/hvilken træning?


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Altså... vil gerne lige have styr på et lille spørgsmål her :blush:

Jeg skal smide kg/Fedt! Hvordan gøres det bedst...

Skal jeg øre tyrketræning 6 dage om ugen og cardio...

Eller er det bedre med en masse cardio og træne mere styrke senere?(også f.eks kun træne styrke 2 gange ugentligt indtil jeg har nået min vægt?)

Problemet er at jeg taber min motivation lidt når jeg kan se på vægten den bare stiger og har brug for at se andre resultater for at bevare motivationen..

SÅ..gode råd?

Træner pt ca 6 gange om ugen, alle dage styrke og kun ca 30 min cardio..

Måske jeg skal øge cardio og skære styrke...

argg...

Glæder mig til at høre fra jer :4thumbup:

(har spurgt om lidt det samme i min log, men tænkte der var flere der så det herinde og dermed måske flere råd/former for svar)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Masser af cardio + fornuftige spisevaner, er helt sikkert vejen til vægttab.

Ud over det ville jeg supplere med et par ganges vægttræning ugentlig.

Har selv tidligere haft gode erfaringer med 3-4 timers hård cardio (Spinning) + et par timer vægttræning ugentlig. Jeg kunne på denne måde tabe ca. 1/2 kg om ugen uden at sulte mig.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Alle tiders ;o)

Forsøger med lidt mere cardio og lidt mindre styrke..burde vel os være nok med f.eks styrke 3 gange ugentligt ;o)

<{POST_SNAPBACK}>

Faktisk kan det være bedre med styrketræning tre gange om ugen. Hvis du for eksempel styrketræner hele kroppen tre gange om ugen med en dags mellemrum - kunne være mandag, onsdag, fredag - fåt musklerne tid til at restiturere mellem træningspassene. Dermed burde du få mere ud af træningen.

Så kan du køre intens cardio, de dage du ikke styrketræner. Kombineret med kost med et passende proteinniveau burde det betyde et vægttab på cirka 1 kg om ugen - og vel at mærke tab af fedt, ikke muskelmasse.

God fornøjelse.

HiQ

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sætte cardioen op. Prøv at varier det så du ikke kører træt i den. En time hver anden dag og træn så styrketræning de dage hvor du ingen cardio har. del eventuelt din styrketræning op i et splitprogram så du koncentrerer dig om bestemte muskelgrupper.

Din motivation virker rigtig god, så det er bare om at bruge overskuddet til noget konstruktivt..

Tja..Så er der jo lige det med grønsagerne og frugten..Masser af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share