WSB System


Eltzholtz
 Share

Recommended Posts

Ja, da jeg skal have planlagt min træning i fremtiden, har jeg valgt at prøve kræfter med WSB principperne. Mine svagheder i de forskellige løft er skitseret nedenfor:

Dødløft:

Bunden, jeg kommer hurtigt til at stiff-legge den. Jeg tror problemet er mine hamstrings, de er simpelthen for svage.

Bænkpres:

Her er det også klart bunden, jeg mangler eksplosivitet og bryststyrke.

Squat:

Jeg mangler power når jeg kommer lidt over parallel.

Efter mine svagheder har jeg valgt nogle ME-øvelser:

Squat:

Front Squat

Parallel Box Squats

Partiel Squats

Dødløft:

Dødløft på skive

Wide Sumo DL

Goodmornings

Bænkpress:

Dimitry bænk

3" boardpresses

Floor Presses

Der bliver skiftet mellem SQ og DL ME-øvelse hver uge.

UGE 1 SQUAT ME-ØVELSE:

Mandag DE Bænkpres:

8 triples med 50-80% 1RM

Hjælpeøvelser:

DB Skulderpres

Barbell Rows

Side Laterals

Tirsdag ME squat/dødløft:

Front Squat 6-8 sæt til max single

Hjælpeøvelser:

GHR

Weighted Hyperextensions

Heavy DB Side Bends

Torsdag ME Bænkpres:

Paused DB Incline Bænkpres

Hjælpeøvelser:

Dips

Rear Laterals

Tate Presses

Lørdag DE squat/dødløft:

Squat 8sætx2reps 65% af 1RM

Dødløft 10singles 70% af 1RM

Hjælpeøvelser:

Squat

Stiff-legged DL

Weighted Situps

Er der nogle som vil giv lidt kritik af programmet? Har noget at tilføje? Det er første gang jeg skal prøve kræfter med WSB-systemet, så det kunne være jeg har misforstået noget. :smile:

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

Udskift paused dumbell-presses med en anden øvelse. håndvægte egner sig ikke til maksforsøg.

synes du har meget høje procenter på din speed-dag

undgå presseøvelser til skulderen når du løfter så tungt i ME-øvelserne

Edited by T:I:R
Link to comment
Share on other sites

Bænkpress:

Paused DB Incline Bænkpres

Floor Presses

<{POST_SNAPBACK}>

Overordnet synes jeg det ser rigtig velovervejet ud :4thumbup: ... men er floorpress god for bundstyrken? umiddelbart synes jeg den ryger i mine triceps, måske dimitry bænk istedet?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke high box squat og partials vil hjælpe dig hvis din svaghed ligger lidt over parallel. Hvis du sticker lidt over parallel, er det faktisk på det punkt lige inden, du mangler styrke. :smile:

Tror parallelle boxsquats kan hjælpe dig mere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dynamisk bænk kan sagtens køres lidt tungere. Som begynder er det alligevel tvivlsomt hvor meget du får ud af DE metoden ud over teknik (vigtigt).

Meht dine bænkøvelser er det en god ide at have nogle 3board presses med. De træner stabilitet, triceps og øver dig i at holde tunge vægte.

Din ben dag mangler low box smal stand squats tilo me og squats som hjælpeøvelse.

For en begynder mener jeg det er en fejl, at negligere squats som hjælpeøvelse til wsb.

Baglår er vigtige, men squats er også voldsomt vigtige!

Husk en ipf godkendt squat er meget dybere end de squats der godkendes i wsb gutternes forbund. Samt deres udstyr er meget mere voldsomt.

Det gør nødvendigheden af squats mindre. Men for dig som begynder+ipf løfter gør at squats ikke skal negligeres.

Link to comment
Share on other sites

Mht. floorpresses så er stangen ca. 10 cm fra brystet når albuerne hviler på gulvet. Hvor tungt skulle jeg køre Dimitry bænk? Tunge singles til en max single?

<{POST_SNAPBACK}>

singles eller tripples ... umiddelbart burde dimitry ihvertfald være mere givende for din bundstyrke end floorpress (som vel egentlig henvender sig til et stickin point en 8-9cm over brystet)

Link to comment
Share on other sites

floorpress (som vel egentlig henvender sig til et stickin point en 8-9cm over brystet)
Floorpress giver udemærket bundstyrke, i og med stangen er nede og ligge helt stille mellem hver rep og derfor skal startes fra en fuldstædnig død position. Alt efter personens armlængde giver den en blanding af bund og midtstyrke :smile:
hvad er Dimitry bænkpress?

Bænk, med 3 sekunders pause på brystet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share