Sign in to follow this  
pegazuz

program til at holde styr på sine proteiner?

Recommended Posts

Jeg løbetræner 2-3 gange om ugen og dyrker karate 2-3 gange om ugen. Karatetræningen består typisk af teknikker med mange repetitioner, fx. armbøjninger på knoerne og crunches.

Jeg vejer ca. 72 kg og formoder at jeg skal bruge noget, der ligner ca. 100-140 gr. protein dagligt. Jeg dyrker ikke regulær BB, og det er derfor jeg måske regner med at jeg kan skære lidt ned på proteinen i forhold til de 2 gr/dag.

Efter hvert karatetræningspas indtager jeg en shake indeholdende 1/2 liter skummetmælk, 30 gr. proteinpulver og en banan blended sammen. Efter et løbetrænepas indtager jeg den samme shake blot med kun 15 gr. proteinpulver. I et daglige indtager jeg ikke andet end den normale føde, men jeg har lidt på fornemmelsen at jeg måske ikke får helt så meget som jeg rent faktisk burde.

Så spørgsmålet - hvordan holder man styr på alle de proteiner for at sikre at man får mest muligt ud af træningen? Findes der programmer el. lign. der kan regne sådan nogen ting ud for een? Selvfølgelig helst shareware :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg har indtil nu kun afprøvet programmet fra Krop og Kost, men efter hvad jeg kan se, er der fejl i nogle af værdierne for de forskellige madvarer. Bl.a. er der forskel på protein indholdet imellem letmælk og skummetmælk :blink:

Er jeg den eneste, der har oplevet det eller bør jeg downloade det een gang til?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er rigtig nok at der er nogen fejl i indholdet af nogen af madvarerne, men problemet er jo ikke større end du selv kan gå ind og rette det..

Bare ind i Fødevaretabellen og så kan du selv korrigere det..

Så er den prut slået.. :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites
.......Karatetræningen består typisk af teknikker med mange repetitioner, fx. armbøjninger på knoerne og crunches.

Hvis i ikke laver andet til karate træning, synes jeg at du skal finde dig en anden klub. :4smartass::tongue::w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites
.......Karatetræningen består typisk af teknikker med mange repetitioner, fx. armbøjninger på knoerne og crunches.

Hvis i ikke laver andet til karate træning, synes jeg at du skal finde dig en anden klub. :4smartass::tongue::w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

:4thumbup: touche! nej vi slår og sparker skam også lidt, men den deciderede styrketræning består af ovenstående...

Ellers fandt jeg løsning på min problem i denne tråd, som har kørt sideløbende med denne.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=22958

tak for det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this