Skæv hofte


tkc88
 Share

Recommended Posts

hej alle moller! jeg har gennem 1 år nu, trænet split. Så begyndte det at gøre mere og mere ond bag på mine ben, når jeg sad ned. tror selv det kom af træningen. så var jeg hos en Healer. han sagde at min hofte var skæv.

han rettede den så op igen. det blev det meget bedre af. men jeg ville jo se om jeg ikke stadig kunne træne split. det begyndte jeg så med igen. men ca. 1 uge efter start, kom mine smærter igen!!

Nogen som kan svare mig på om min hofte bliver skæv af at gå i split eller om der er andet der spiller ind..?

Link to comment
Share on other sites

Healeren... ja her kommer det så. jeg lå på en briks(på ryggen) han holdte lidt over mine ankler og sagde så at jeg skulle rejse mig og. altså sidde op. så da jeg havde sat mig op, sagde han så den var skæv. så spørger han mig så om han skal rette den. jaja fint med mig. så lukker han øjnene og står med hænderne samlet og begynder at "vrikke" med begge tommelfingre. så bad han mig sidde mig op igen. og da sagde han at den var rettet.!

Link to comment
Share on other sites

Healeren... ja her kommer det så. jeg lå på en briks(på ryggen) han holdte lidt over mine ankler og sagde så at jeg skulle rejse mig og. altså sidde op. så da jeg havde sat mig op, sagde han så den var skæv. så spørger han mig så om han skal rette den. jaja fint med mig. så lukker han øjnene og står med hænderne samlet og begynder at "vrikke" med begge tommelfingre. så bad han mig sidde mig op igen. og da sagde han at den var rettet.!

<{POST_SNAPBACK}>

Og det tror du så selv på :poking:

Ville personligt ikke have megen lægelig tiltro til en der stod med lukkede øjne og prikker mig i siden

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

tro kan flytte bjerge..........

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og penge. :bigsmile:

Men tro eller ej, så ville jeg nok opsøge mere kvalificeret hjælp end en healer. Det gælder om at finde (og afhjælpe) årsagen til træningssmerterne før det bliver til en reel skade.

Link to comment
Share on other sites

Ja tro kan flytte bjerge.

men er der nogen der tror på det? ja jeg gør!

#kasperd hvad mener du med mere kvalificeret hjælp og hvad vil du foreslå?

Jeg har også været hos en alternativ behandler, han sagde det var pga. en forstuvning i venstre fod for 2 år siden. Hans behandling syntes jeg nu ikke hjalp det store.

Link to comment
Share on other sites

Ja tro kan flytte bjerge.

men er der nogen der tror på det? ja jeg gør!

#kasperd hvad mener du med mere kvalificeret hjælp og hvad vil du foreslå?

Jeg har også været hos en alternativ behandler, han sagde det var pga. en forstuvning i venstre fod for 2 år siden. Hans behandling syntes jeg nu ikke hjalp det store.

<{POST_SNAPBACK}>

Tro kan flytte bjerge, men der er grænser for idioti

Syndes du skal opsøge healeren og kræve dine penge tilbage,

Man kan ikke rette en skæv hofte med alternativt hokus pokus snak

En skæv hofte skyldes at det ene ben er korter en det andet, man kan rette op på problem ved at bruge et fod indlæg der kompenserer for de manglende millimeter.

Man får ikke en skæv hofte af at gå i split eller af anden træning, en skæv hofte er noget man mange gange er født med.

Jeg har selv en skæv hofte da mit ene ben er 0,5 cm korter en det andet ben, jeg har aldrig selv brugt nogen form for fodindlæg. Men min krop har vænnet sig til skævheden i min krop/ryg.

Og jeg træner tunge øvelser som dødløft og squat, og har heldigvis ikke haft problemer

Link to comment
Share on other sites

Til hver en tid ville jeg opsøge kvalificeret hjælp og ikke folk som er healere eller andet alternativt halløj. Og hermed ikke sagt at de ikke kan gøre noget godt for nogle mennesker. Det svarer vel lidt til at sende sin bil til cykelsmeden.

Mht. din omtalte problematik, så er du meget upræcis i din forklaring af hvor, hvornår og hvordan dine smerter er og føles. Det er ikke muligt her på nettet at komme med andet end velmente råd og gæt. Hvis du vil have et kvalificeret bud på din problematik, så opsøg en god fysioterapeut med interesse for idræt og træning - de har de fleste af fysserne. Det er gode penge at give ud.

jøjpee :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja tro kan flytte bjerge.

men er der nogen der tror på det? ja jeg gør!

#kasperd hvad mener du med mere kvalificeret hjælp og hvad vil du foreslå?

Jeg har også været hos en alternativ behandler, han sagde det var pga. en forstuvning i venstre fod for 2 år siden. Hans behandling syntes jeg nu ikke hjalp det store.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tænker på en læge eller måske en fysioterapeut med kompetencer indenfor diagnosticering og behandling af sportsskader.

Det er naturligvis et personligt valg, men jeg ville ikke udsætte min krop for alternative behandlere af mere eller mindre skummel karakter. Jeg foretrækker behandlere, der anvender metoder med hold i videnskab, forskning og empirisk valide forsøg. I denne sammenhæng anser jeg ikke "tusindårige gamle traditioner" for validt grundlag i sig selv.

Det er ikke for at fornærme nogen (eller deres tro) - det er blot min personlige, meget skeptiske holdning.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det så være at det gik over med smerterne efter hans behandling?

har været til alternativ behandler og hun sagde at jeg skulle ha' de extra såler i mine sko. Men næste gang jeg så skulle behandles, var min hofte lige pludselig ikke skæv mere.. Jeg vil gerne ha' et endeligt svar på om jeg får skæv hofte af at gå i spegat og split..? Ellers begynder jeg da bare træningen IGEN!!! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share