Smadret nakke!


tkc88
 Share

Recommended Posts

Hej Mol.

For nogen tid siden landede jeg på hovedet til Springymnastik, på en af de der røde maddrasser. Lige efter Crashed gjørde det mega ondt! og jeg lå bare der helt lammet.. Men kom til mig selv kort tid efter.

Efter den tid har jeg haft ondt i min nakke og lidt ned af rygsøjlen. Det gav et seriøst stræk i nakke/ryggen.

Nu er spørgsmålet så om jeg har taget skade af det, om det kan blive bedre(mindre smerter) og hvad jeg kan gøre for at det skal blive bedre.

Jeg har ikke været til nogen behandlere med det endnu. Ved ikke om det kan betale sig?

Hvad er jeres råd?

Edited by tkc88
Link to comment
Share on other sites

Hej Mol.

For nogen tid siden landede jeg på hovedet til Springymnastik, på en af de der røde maddrasser. Lige efter Crashed gjørde det mega ondt! og jeg lå bare der helt lammet.. Men kom til mig selv kort tid efter.

Efter den tid har jeg haft ondt i min nakke og lidt ned af rygsøjlen. Det gav et seriøst stræk i nakke/ryggen.

Nu er spørgsmålet så om jeg har taget skade af det, om det kan blive bedre(mindre smerter) og hvad jeg kan gøre for at det skal blive bedre.

Jeg har ikke været til nogen behandlere med det endnu. Ved ikke om det kan betale sig?

Hvad er jeres råd?

<{POST_SNAPBACK}>

Efter min bedste (lægelige) vurdering, på hvad du fortæller, burde du have søgt læge/skadestue med det samme. Det er nemt at sige nu, og svært ud fra en beskrivelse.

Du skriver ikke hvor lang tid siden det er - var der et brud er det muligvis for sent at gøre noget ved nu!

Du bør snarest (evt imorgen) gå til din egen praktiserende læge og blive vurderet.

Link to comment
Share on other sites

var der et brud er det muligvis for sent at gøre noget ved nu!

Hvad mener du med et brud? Jeg kan godt bevæge hovedet normalt. Det er bare når jeg bøjer hovedet helt ned fremover det gør ondt (strækker meget)

#Dochylle det er omkring 5 måneder siden.

Jeg går til læge i morgen. helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

var der et brud er det muligvis for sent at gøre noget ved nu!

Hvad mener du med et brud? Jeg kan godt bevæge hovedet normalt. Det er bare når jeg bøjer hovedet helt ned fremover det gør ondt (strækker meget)

#Dochylle det er omkring 5 måneder siden.

Jeg går til læge i morgen. helt sikkert.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det jeg mener med svært at vurdere - på en skriftlig beskrivelse - det var bestemt ikke for at jage dig en skræk i livet.

Når du hører hovslag er det sandsynligvis en hest, ikke en zebra.

Det er sikkert harmøst, men det skal da tages alvorligt, det var jo et "højenergi traume".

Link to comment
Share on other sites

ok.

Dvs. jeg har ingen smerter nå jeg bare sidder stille og går / løber. De er der KUN når jeg bøjer hovedet ned forover. Smerterne forsvinder hurtigt igen når jeg har rettet hovedet op igen.

Tror kun det er musklerne og senerne der er forstrukket. men hvis de nu er det, hvor lang tid vil der så gå indtil det ikke gør ondt mere?

Tak for i dag, jeg smutter i seng nu.

Link to comment
Share on other sites

Du skal bede din læge om en henvisning til en fysioterapeut. JEg er sikker på at de kan hjælpe dig.

Har dårlig erfaring med fysserne i Holstebro. er der ikke noget med at man skal ha' op til 8-10 behandlinger før det hjælper??

De kunne ikke hjælpe mig med min overanstrengelse i håndledene.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg været ved lægen. Han sagde at jeg havde normal bevægelighed i min nakke og i hofteleddet. Han sagde også at jeg havde muskelømhed i nakken og bag på benene og ja! der er jeg ret om. Det eneste jeg kunne gøre ved det var, at holde mig i god form. Det bliver jo ikke noget problem. Men tænkte på om der er nogen herinde der kunne give mig nogle træningsøvelser til bag på mine ben (dvs. fra knæhasen til ballen).

Mange tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg været ved lægen. Han sagde at jeg havde normal bevægelighed i min nakke og i hofteleddet. Han sagde også at jeg havde muskelømhed i nakken og bag på benene og ja! der er jeg ret om. Det eneste jeg kunne gøre ved det var, at holde mig i god form. Det bliver jo ikke noget problem. Men tænkte på om der er nogen herinde der kunne give mig nogle træningsøvelser til bag på mine ben (dvs. fra knæhasen til ballen).

Mange tak på forhånd!

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for tilbagemeldingen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig - og det er jeg jo ikke - så ville jeg helt sikkert få det tjekket af en fysioterapeut. Du siger at du har dårlig erfaring med fysioterapi, men var det nakken du fik behandlet? Mht. hvor mange behandlinger der skal til, så er det jo ikke til at sige, men helt sikkert en god undersøgelse (neurologiske tests) og så derefter noget behandling eller opfølgning på evt. øvelser.

jøjpee :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig - og det er jeg jo ikke - så ville jeg helt sikkert få det tjekket af en fysioterapeut. Du siger at du har dårlig erfaring med fysioterapi, men var det nakken du fik behandlet? Mht. hvor mange behandlinger der skal til, så er det jo ikke til at sige, men helt sikkert en god undersøgelse (neurologiske tests) og så derefter noget behandling eller opfølgning på evt. øvelser.

Min læge lød ikke som det ´var nødvendigt med fyss..

Så jeg regner med at jeg bare kan træne mig ud af lidt ømme muskler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share