Vægttab - hjælp mig


XxMichelxX
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 13 ½ som vil tabe mig.. Jeg vejer ca. 55kg og er ca. 160-165 cm høj

Jeg har "patter" og ølmave som jeg vil have væk.

Er villig til alt.. udover at løbe..

nbogen der vil hjælpe mig med at lave et skema over hvad jeg skal spise og hvad jeg skal lave af motion mit skole skema ser sådan her ud hvor jeg ikke kan lave noget udover at drikke vand (alle dage fra 11.20 - 11.30 kan jeg spise)

MANdag: 08.00 - 11.30

Tirsdag: 08.00 - 13.30

Onsdag: 08.00 - 13.30

TOrsdag: 08.00 - 14.30

Fredag: 9.30 - 12.45

ER villi til alt og vil tabe ca. 5 kg på 2 uger.. :o

Link to comment
Share on other sites

Jamen det var da ambitiøst

5kg på 2 uger lyder helt urealistisk og enormt usundt.

Hvad med i stedet at holde helt op med at spise slik, chips, kage osv, og at droppe sodavand. Evt kunne du tillade dig selv en enkelt dag om ugen hvor du må hygge med lidt slik, popcorn eller lign. så det ikke bliver helt dødens pølse.

Øg evt mængden af protein i maden, dvs fedtfattigt kød, æg, fedtfattige mælkeprodukter, skær ned på mættet fedt (smør, margarine, animalsk fedt), skær ned på hurtige kulhydrater (hvidt brød, hvide ris, riskager, tørret frugt osv), spis masser af frugt og grønt og så spis lidt men ofte.

Derudover skal du røre dig!!

Det er næsten lige meget hvilken form for motion, så længe det er noget du kan motivere dig selv til. Selv det at cykle til skole i stedet for at tage bussen er et skridt i den rigtige retning.

Har I hund? Så ud på nogle lange ture med den. KAn du lide fodbold? Så aftal med vennerne at spille et par gange om ugen (her skal du selvsagt ikke være målmand).

Og så skal du ikke satse på at tabe mere end ½-1 kilo om ugen, men til gengæld skal du satse på at komme ind i nogle sunde madvaner og motionsvaner der holder.

Ja det var mine råd. Ingen quickfix, men det virker. Jeg har selv tabt 15 kg på den måde

Bare klø på, og held og lykke med det

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jamen det var da ambitiøst

5kg på 2 uger lyder helt urealistisk og enormt usundt.

Hvad med i stedet at holde helt op med at spise slik, chips, kage osv, og at droppe sodavand. Evt kunne du tillade dig selv en enkelt dag om ugen hvor du må hygge med lidt slik, popcorn eller lign. så det ikke bliver helt dødens pølse.

Øg evt mængden af protein i maden, dvs fedtfattigt kød, æg, fedtfattige mælkeprodukter, skær ned på mættet fedt (smør, margarine, animalsk fedt), skær ned på hurtige kulhydrater (hvidt brød, hvide ris, riskager, tørret frugt osv), spis masser af frugt og grønt og så spis lidt men ofte.

Derudover skal du røre dig!!

Det er næsten lige meget hvilken form for motion, så længe det er noget du kan motivere dig selv til. Selv det at cykle til skole i stedet for at tage bussen er et skridt i den rigtige retning.

Har I hund? Så ud på nogle lange ture med den. KAn du lide fodbold? Så aftal med vennerne at spille et par gange om ugen (her skal du selvsagt ikke være målmand).

Og så skal du ikke satse på at tabe mere end ½-1 kilo om ugen, men til gengæld skal du satse på at komme ind i nogle sunde madvaner og motionsvaner der holder.

Ja det var mine råd. Ingen quickfix, men det virker. Jeg har selv tabt 15 kg på den måde

Bare klø på, og held og lykke med det

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

HAr ikke hund.. Cykler i skole.. Og spiller fodbold

Link to comment
Share on other sites

ER villi til alt og vil tabe ca. 5 kg på 2 uger.. :o

Fem kilo på 2 uger er ALT for meget. Hvorfor er det lige, at du har så travlt? :blink:

I øvrigt lyder det heller ikke ligefrem som om at du er overvægtig :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Ska scorer til sommeren hehe...

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: :4thumbup:

Men seriøst .. ro på makker. Du er kun 13 år, og du skal nok få jagtet de damer du kan magte senere. Begyndt med at tabe dig stille og roligt, og sats på at få lidt muskelmasser herefter. Tror ikke du scorer specielt bedre af at være en pind frem normalvægtig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Ok for lige at slutte mig til hele holdet med hensyn til dit vægt tab, så kan det desværre ikke lade sig gøre.... suk ved godt det snart er sommer. S

Arbejder selv som fitnessInstruktør, og har tit folk der gerne vil tabe sig. Lige lidt grund viden til at starte på.

:4smartass:

Det hele handler om energi, hvis du vil tabe dig må du bruge flere kj end du indtager. (Lyder nemt ikke)

1 gram protein = 17,2 kj

1 gram kulhydrat = 17,7 kj

1 gram fedt = 39,4 kj

1 gram alkohol = 30 kj

det er hvad du får af energi af de forskellige grund elementer. :4mewantfood:

Til at starte med så indeholder et kg kropsfedt lidt mindre end alm. fedt fra maden grundet der er noget bindevæv og væske til at holde sammen på det hele.

1 gram krops fedt = 29,3076 kj

så du skal i alt tabe = 146.538 kj (nu giver det måske mening at du ikke kan tabe det på 2 uger)

det ville svare til at du skulle sparer 10.467 kj om dagen, altså mere end du bruger......... :blink:

du kan få udregnet et ca stofskifte herinde på motion-online, og du skal ligge en kost hvor du max går under med 2000 kj.

Drop alt sodavand med sukker, hvis du drikker det.... der er 2700 kj i 1,5 litter (og det giver absolut ingen mæthedsfornemmelse)

Drik istedet cola light, der er kun 15 kj i 1,5.

Det her er kun en kort beskrivelse vil gerne hjælpe dig yderliger hvis det skulle være nødvendigt, men din vægt lyder altså ikke som noget stort

:cooldance:

Edited by MrFitness
Link to comment
Share on other sites

Okay... 5 kg på 2 uger.. Den slags er måske muligt hvis du er en overvægtig voksen mand... men som en 13 årig knægt.. glem det!

Du vil heller ikke have godt af at lave sådan et stunt!

For en på din alder og størrelse er det noget andet og mere simnpelt der skal til..

1) Bevæg dig mere (løb er godt..). Tag et par ekstra cykelture. Træn kropsvægtøvelser som f.eks armbøjninger og kropshøvninger.

2) Drop Junkfood, slik, kage og sodavand!!!

3) Sørg for den mad du får f.eks i skolen og om morgenen er sund og mættende.

4) Husk det er det du har mellem ørerne og den charme du kan få ud gennem munden der betyder noget for det med "damerne". Vaskebrædtet og armene er sekundært!

Velkommen på MOL :bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

- Tak for alle svarene..

Men er der ikke en der vil hjælpe mig med at lave et motions/spise - program ?? som går over f.eks 1uge ? (Grunden til det skal være så hurtigt er at jeg er hurtig til at opgive så derfor hvis jeg kan se på maven at den er blevet MEGET mindre kan jeg godt blive ved men ikke hvis det kun er vægten der viser et par gr. minus)

så vil jeg være meget taknemlig.

Det jeg mener med at score, er fordi jeg er god nok til at være sød og ja jeg sætte mig hård flot nok (siger de fleste piger) og er os lidt charmerende. Men så er det jo så at klassen tager i scømmehallen ret tit.. Og okay hvormange vil have en kærste der er tyk ?? Det er ligemeget om jeg får vaskebræt eller ej jeg vil bare have "patterne" og "ølmaven" VÆK

Og nu er jeg "varm" på en pige som er en af de mest "hot" på min skole så der skal man sku være perfekt.. - Derfor så er jeg villig til alt udover at løbe..

Edited by XxMichelxX
Link to comment
Share on other sites

Du får ikke noget "vidunder program" her..

For de findes ikke. Og maven bliver ikke mindre på en uge.

Men lad os høre hvad du spiser på en normal dag!

.

Forresten, hvad er der galt med at løbe??? Med mindre du har dårlige knæ(og når du spiller fodbold lyder det ikked sådan) er det en utrolig god måde at få bedre kondi og forbrænde lidt ekstra på.

Og.. vi kan ikke give dig motivationen og evnerne til at gennemføre et vægttab. Hvis det ikke kommer fra dig selv vil intet kostprogram virke

Hvad jeg KAN give dig er en af de mest motiverende artikler jeg har set!

IRON

By Henry Rollins

(Hvis man ikke kender henry æ Mann har man et par gode oplevelser til gode :devil: )

I believe that the definition of definition is reinvention. To not be like your parents. To not be like your friends. To be yourself.

Completely.

When I was young I had no sense of myself. All I was, was a product of all the fear and humiliation I suffered. Fear of my parents. The humiliation of teachers calling me "garbage can" and telling me I'd be mowing lawns for a living. And the very real terror of my fellow students. I was threatened and beaten up for the color of my skin and my size. I was skinny and clumsy, and when others would tease me I didn't run home crying, wondering why. I knew all too well. I was there to be antagonized. In sports I was laughed at. A spaz. I was pretty good at boxing but only because the rage that filled my every waking moment made me wild and unpredictable. I fought with some strange fury. The other boys thought I was crazy.

I hated myself all the time. As stupid at it seems now, I wanted to talk like them, dress like them, carry myself with the ease of knowing that I wasn't going to get pounded in the hallway between classes. Years passed and I learned to keep it all inside. I only talked to a few boys in my grade. Other losers. Some of them are to this day the greatest people I have ever known. Hang out with a guy who has had his head flushed down a toilet a few times, treat him with respect, and you'll find a faithful friend forever. But even with friends, school sucked. Teachers gave me hard time. I didn't think much of them either.

Then came Mr. Pepperman, my advisor. He was a powerfully built Vietnam veteran, and he was scary. No one ever talked out of turn in his class.Once one kid did and Mr. P. lifted him off the ground and pinned him to the blackboard. Mr. P. could see that I was in bad shape, and one Friday in October he asked me if I had ever worked out with weights. I told him no. He told me that I was going to take some of the money that I had saved and buy a hundred-pound set of weights at Sears. As I left his office, I started to think of things I would say to him on Monday when he asked about the weights that I was not going to buy. Still, it made me feel special. My father never really got that close to caring. On Saturday I bought the weights, but I couldn't even drag them to my mom's car. An attendant laughed at me as he put them on a dolly.

Monday came and I was called into Mr. P.'s office after school. He said that he was going to show me how to work out. He was going to put me on a program and start hitting me in the solar plexus in the hallway when I wasn't looking. When I could take the punch we would know that we were getting somewhere. At no time was I to look at myself in the mirror or tell anyone at school what I was doing. In the gym he showed me ten basic exercises. I paid more attention than I ever did in any of my classes. I didn't want to blow it. I went home that night and started right in.

Weeks passed, and every once in a while Mr. P. would give me a shot and drop me in the hallway, sending my books flying. The other students didn't know what to think. More weeks passed, and I was steadily adding new weights to the bar. I could sense the power inside my body growing. I could feel it.

Right before Christmas break I was walking to class, and from out of nowhere Mr. Pepperman appeared and gave me a shot in the chest. I laughed and kept going. He said I could look at myself now. I got home and ran to the bathroom and pulled off my shirt. I saw a body, not just the shell that housed my stomach and my heart. My biceps bulged. My chest had definition. I felt strong. It was the first time I can remember having a sense of myself. I had done something and no one could ever take it away. You couldn't say shit to me.

It took me years to fully appreciate the value of the lessons I have learned from the Iron. I used to think that it was my adversary, that I was trying to lift that which does not want to be lifted. I was wrong. When the Iron doesn't want to come off the mat, it's the kindest thing it can do for you. If it flew up and went through the ceiling, it wouldn't teach you anything. That's the way the Iron talks to you. It tells you that the material you work with is that which you will come to resemble. That which you work against will always work against you.

It wasn't until my late twenties that I learned that by working out I had given myself a great gift. I learned that nothing good comes without work and a certain amount of pain. When I finish a set that leaves me shaking, I know more about myself. When something gets bad, I know it can't be as bad as that workout.

I used to fight the pain, but recently this became clear to me: pain is not my enemy; it is my call to greatness. But when dealing with the Iron, one must be careful to interpret the pain correctly. Most injuries involving the Iron come from ego. I once spent a few weeks lifting weight that my body wasn't ready for and spent a few months not picking up anything heavier than a fork. Try to lift what you're not prepared to and the Iron will teach you a little lesson in restraint and self-control.

I have never met a truly strong person who didn't have self-respect. I think a lot of inwardly and outwardly directed contempt passes itself off as self-respect: the idea of raising yourself by stepping on someone's shoulders instead of doing it yourself. When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity. Strength reveals itself through character. It is the difference between bouncers who get off strong-arming people and Mr.Pepperman.

Muscle mass does not always equal strength. Strength is kindness and sensitivity. Strength is understanding that your power is both physical and emotional. That it comes from the body and the mind. And the heart.

Yukio Mishima said that he could not entertain the idea of romance if he was not strong. Romance is such a strong and overwhelming passion, a weakened body cannot sustain it for long. I have some of my most romantic thoughts when I am with the Iron. Once I was in love with a woman. I thought about her the most when the pain from a workout was racing through my body.

Everything in me wanted her. So much so that sex was only a fraction of my total desire. It was the single most intense love I have ever felt, but she lived far away and I didn't see her very often. Working out was a healthy way of dealing with the loneliness. To this day, when I work out I usually listen to ballads.

I prefer to work out alone. It enables me to concentrate on the lessons that the Iron has for me. Learning about what you're made of is always time well spent, and I have found no better teacher. The Iron had taught me how to live. Life is capable of driving you out of your mind. The way it all comes down these days, it's some kind of miracle if you're not insane. People have become separated from their bodies. They are no longer whole.

I see them move from their offices to their cars and on to their suburban homes. They stress out constantly, they lose sleep, they eat badly. And they behave badly. Their egos run wild; they become motivated by that which will eventually give them a massive stroke. They need the Iron Mind.

Through the years, I have combined meditation, action, and the Iron into a single strength. I believe that when the body is strong, the mind thinks strong thoughts. Time spent away from the Iron makes my mind degenerate. I wallow in a thick depression. My body shuts down my mind.

The Iron is the best antidepressant I have ever found. There is no better way to fight weakness than with strength. Once the mind and body have been awakened to their true potential, it's impossible to turn back.

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you're a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

Link to comment
Share on other sites

ER villi til alt og vil tabe ca. 5 kg på 2 uger.. :o

Fem kilo på 2 uger er ALT for meget. Hvorfor er det lige, at du har så travlt? :blink:

I øvrigt lyder det heller ikke ligefrem som om at du er overvægtig :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Ska scorer til sommeren hehe...

<{POST_SNAPBACK}>

:shades: playboy :D

Link to comment
Share on other sites

IRON

By Henry Rollins

(Hvis man ikke kender henry æ Mann har man et par gode oplevelser til gode :devil: )

I believe that the definition of definition is reinvention. To not be like your parents. To not be like your friends. To be yourself.

Completely.

When I was young I had no sense of myself. All I was, was a product of all the fear and humiliation I suffered. Fear of my parents. The humiliation of teachers....

På en aldmindelig dag Tjah..

Morgenmad 7.30: et stykke toast eller flutes - med smør og honing eller ost eller kun smør

Midagsmad 11.20: en toast eller en lille sandwich (bestående af roasbeef og salat eller æg og salat)

15.00 Eftermidagsmad: 3 x toast brød med feta-ost

Aftensmad 19.00 : fisk eller steak og katofler.

20.00 - lidt frugt og en kop te eller vand... med måske et lille stykke kage

Tiderne er selvfølgelig ikke helt præcise men ca.

Svar til jackbour --> Jah lidt.. ej det er ved at være et stykke tid siden jeg har haft en kærste.. så nu vil jeg squ..Og det skal være en af de "gode" hehe..

Link to comment
Share on other sites

Drop det toast Brød!!!.masser af energi, lidt mæthed! Toast med smør og honning giver enormt meget egergi, men man bliver sulten med det samme!

Havregryn/musli om morgenen med mælk ville være et bedre valg

Og drop toastbrødet og tag godt dansk rugbrød i stedet for!!!

Drop kagen om aftenen.. hvis det er så tag noget frugt i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Drop det toast Brød!!!.masser af energi, lidt mæthed! Toast med smør og honning giver enormt meget egergi, men man bliver sulten med det samme!

Havregryn/musli om morgenen med mælk ville være et bedre valg

Og drop toastbrødet og tag godt dansk rugbrød i stedet for!!!

Drop kagen om aftenen.. hvis det er så tag noget frugt i stedet for.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke spise musli med mælk kun med yougort.. OG havregryn har jeg droppet fordi jeg altid kommer for meget sukker i...

Ok.. Foresten glemte at fortælle at jeg ikke forstod noget af den der engelske artikel.. hehe..Er ikke særlig god til engelsk, så kan du ikke lige fortælle det vigtigste af artiklen til mig ??

Men hvormeget tror du det der vil hjælpe ??

MVH

Michel

Men er der ikke nogen der vil hjælpe mig med at lave et program (behøver ikke være vidunder :blink:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke spise musli med mælk kun med yougort.. OG havregryn har jeg droppet fordi jeg altid kommer for meget sukker i...
Der er ikke noget problem i at bruge yoghurt i stedet for mælk - bare sørg for at det ikke er den slags der er proppet med sukker.

Jeg kan godt forstå mange synes havregryn er en smule kedelige. Selv er jeg nu rigtig glad for dem, og en teske sukker er fint til at give lidt til den søde tand. Du må have så meget kontrol over dine handlinger, at du kan lade være med at tage mere sukker, hvis du virkelig har sat dig for, at sådan er det bare. ÈN teske og IKKE mere.

Ok.. Foresten glemte at fortælle at jeg ikke forstod noget af den der engelske artikel.. hehe..Er ikke særlig god til engelsk, så kan du ikke lige fortælle det vigtigste af artiklen til mig ??

Artiklen er en lille historie om motivation og hvad man kan få ud af at træne med vægte.

Den sætning jeg bed mest mærke i var denne, som jeg synes illusterer dit problem ret godt:

I learned that nothing good comes without work and a certain amount of pain.
Frit oversat betyder det:
Jeg lærte at intet godt kommer uden (hårdt) arbejde og en lille smule smerte

Jeg ved godt det måske kan være lidt meget for en 13-årig, men du må indse at et projekt som dit vil kræve motivation, dedikation og masser af viljestyrke fra din side.

Dit største problem er her:

Grunden til det skal være så hurtigt er at jeg er hurtig til at opgive

Træning af kroppen er en MEGET langsom process, og hvis man ikke kan motiveres af en langsigtet belønning eller være utilfreds nok med sin nuværende situation, så vil det mislykkes.

De fire punkter blackmoore skrev er sådan set nok til dig. Færdige programmer med hvad du skal spise og gøre, hvor og hvornår og hvor meget, lavet af nogen der ikke kender dig det mindste og stort set intet aner om din hverdag er dømt til at fejle.

Det er helt ok at spørge om hjælp om alt muligt, men du må selv have viljen og motivationen til at lære og selv føre det ud i livet.

mvh

Max

Link to comment
Share on other sites

Drop det toast Brød!!!.masser af energi, lidt mæthed! Toast med smør og honning giver enormt meget egergi, men man bliver sulten med det samme!

Havregryn/musli om morgenen med mælk ville være et bedre valg

Og drop toastbrødet og tag godt dansk rugbrød i stedet for!!!

Drop kagen om aftenen.. hvis det er så tag noget frugt i stedet for.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke spise musli med mælk kun med yougort.. OG havregryn har jeg droppet fordi jeg altid kommer for meget sukker i...

Ok.. Foresten glemte at fortælle at jeg ikke forstod noget af den der engelske artikel.. hehe..Er ikke særlig god til engelsk, så kan du ikke lige fortælle det vigtigste af artiklen til mig ??

Men hvormeget tror du det der vil hjælpe ??

MVH

Michel

Men er der ikke nogen der vil hjælpe mig med at lave et program (behøver ikke være vidunder :blink:)

<{POST_SNAPBACK}>

Youghurt i din müsli er fint, bare vælg fx cheasys der er med lav fedtprocent og uden sukker. Og så lad være med at spise sukkerristet müsli - vælg en uden tilsat sukker. Hvis du ikke kan spise havregryn uden sukker, så køb noget sødemiddel, fx flydende sød eller candarel i stedet. Det gør jeg, da jeg også synes at havregryn uden sukker er for sygt.

Og så, som tidligere nævnt drop toastbrødet Det er ikke andet end tomme kalorier. Jeg vil næsten mene at dine 5-6 daglige stykker toastbrød er værre end dit lille stykke kage ind i mellem. Spis rugbrød og mange flere grøntsager. Gulerods- og agurkestave smager altså ret godt.

Ja, og så er det bare ud og få noget motion

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Havregrød med et revet æble og lidt kanel er rigtigt lækkert

Havregryn med mælk og en håndfuld rosiner er godt morgenmad

Musli med Let yugurt (indgå dem med meget fedt og sukker) er godt!

Om nødvendigt er rugbrød med mager ost god morgenmad.

Det er alt sammen bedre end hvidt brød med smør og honning... det svarer, ernæringsmæssigt, til at starte dagen med kage!!!

Og som Max P siger og som moralen på Rollins historie er.. Det man gør selv og selv opnår kan ingen tage fra dig. Men..man skal selv lære og selv træne for at kunne nå dertil..

Link to comment
Share on other sites

Drop det toast Brød!!!.masser af energi, lidt mæthed! Toast med smør og honning giver enormt meget egergi, men man bliver sulten med det samme!

Havregryn/musli om morgenen med mælk ville være et bedre valg

Og drop toastbrødet og tag godt dansk rugbrød i stedet for!!!

Drop kagen om aftenen.. hvis det er så tag noget frugt i stedet for.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke spise musli med mælk kun med yougort.. OG havregryn har jeg droppet fordi jeg altid kommer for meget sukker i...

Ok.. Foresten glemte at fortælle at jeg ikke forstod noget af den der engelske artikel.. hehe..Er ikke særlig god til engelsk, så kan du ikke lige fortælle det vigtigste af artiklen til mig ??

Men hvormeget tror du det der vil hjælpe ??

MVH

Michel

Men er der ikke nogen der vil hjælpe mig med at lave et program (behøver ikke være vidunder :blink:)

<{POST_SNAPBACK}>

Her er et godt program. Det er forresten helt oplagt at spørge din idrætslærer eller hjemkundskabslærer til råd mht. træning og kost. De kan i hvert fald henvise til læsemateriale :smile:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Nu har du nogen værktøjer..

det var den nemme del!

Nu kommer arbejdet..

for du må selv sige "nej" til kagen og junkfooden. Selv droppe toastbrøddet. Selv tage armbøjningerne og kropshævningerne. Selv tage de ekstra cykelture, svømmeture, løbeture eller hvad du nu har lyst til.

Men..hvis du gør det kan du om et par måneder begynde at se en mere "Fit" udgave af dig selv.. og du ved så at det her det er DIN sejr! Dit arbejde!

held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share