Fedtforbrænding


Nygren
 Share

Recommended Posts

Min veninde er gået i gang med at tabe sig, og er derfor begyndt at motionere dagligt. Dette er især cykel og stepmaskiner.

Mht. fedtforbrænding er vi usikre på hvornår hun skal spise i forbindelse med træningen !!

Jeg mener at hun skal indtage et mindre måltid lige efter træningen ( banan eller lignende ), for ikke at kroppen får energiunderskud !!.

Hun mener at det stopper fedtforbrændingen ( læst i I FORM ).

Er der nogen der på baggrund af disse få oplysninger kan fortælle mig hvor meget og hvornår der skal indtages føde !!!

Hilsen

Nygren

Link to comment
Share on other sites

I Form er et sladerblad baseret på myter, hjemmegjort fysiologiske teorier og er bestemt ikke basere på nogen for for videnskabelig tilgang. det blad er indirekte ansvarlig for mange falerede slankekure og i at mange træner helt forkert. Jeg håber ikke, at din også veninde er på " træning i fedforbrændingszonen ved moderat intensitet" misforståelsen?

DER FINDES INGEN FEDTFORBRÆNDINGSZONE - træn ved høj intensitet.

Du har helt ret - din veninde bør indtage noget kulhydrat, en banan er fremragende, efter træning. Det energindtag skal selvfølgelig regnes med i det totale indtag over døgnet,  som skal være mindre end det energiindtage der skal til for at holde vægten oppe. Det at man spiser lige efter træning, skal ikke føre til at man spiser mere set over hele døgnet.

Der er ingen ekstra fordel ved at udsætte måltidet. det eneste hun opnår er at reducere udbyttet af træningen mht. formfremgang, samt at føle en stor sult, en sult der er demotiverende og som ofte føre til at man så lige spiser lidt mere ved næste måltid.

Nygren, jeg vil råde dig til at printe artiklerne på MOLs hovedside om vægttræning ud og give til din veninde, lyt evt sammen til den radioudsendelse om Motion-online, der er linket til på fål MOL. Her fortæller Morten Z og jeg selv om myterne omkring vægttab og om hvordan det bedst gøres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share