"Isdronningen"


incognito
 Share

Recommended Posts

Nogen der så programmet i går aftes?

Det handler om den gamle strid mellem DIF og Team Danmark.

Fra starten af var Kai Holm (DIF's direktør) utilfreds med at Team Danmark skulle varetage elitesporten i danmark. Der har således været spændinger mellem Kai Holm og Preben Kragelund (Team Danmarks "far" og sportsdirektør) siden starten. Programmet præsenterede så denne her konspirationsteori hvor Kai Holm, kulturminister Brian Mikkelsen og susanne hedegård tilsammen fik skubbet Preben Kragelund ud af TD eventuelt med henblik på senere at assimilere TD i DIF.

Pointer:

-Susanne hedegård stod for at udarbejde det nye støttekoncept. Et støttekoncept der tog en form som hun vidste at preben kragelund ikke ville kunne acceptere og at han derfor sandsynligvis ville tage sinafsked, hvis det blev gennemført.

-før udarbejdelsen af støttekonceptet, skulle specialforbundene indlevere analyser af deres eget elitearbejde. Analyser som blev omskrevet og ændret ufavorabelt i flere tilfæde i susanne hedegårds administration.

-Preben kragelund blev ikke akkrediteret til OL, altså fik adgang til diverse events. Kai Holm sidder i IOC og bestemmer hvem der skal akkrediteres. Sportsdirektøren for TD blev altså ikke akkrediteret, mens sportschefen (hans underordnede), TD's bestyrelsesformand, kulturministeren og deres familie og børn blev det!

Og der er meget mere...

Selve præsentationsformen i udsendelsen er desværre lidt ekstrabladsagtig, men da jeg har min daglige gang blandt nogle af de involverede mennesker har jeg spurgt mig lidt frem og det lader til at konspirationen er reel nok. Sørgeligt, for Preben Kragelund var helt utroligt vellidt og dygtig i modsætning Kai Holm og Susanne hedegård.....

Link to comment
Share on other sites

DIF har mange gange vist sig fra en skidt side.

Ærgeligt når politik, og ikke saglige analyser, afgør eliteidrætten i danmarks fremtid. Hvis Preben Kragelund havde holdt ud indtil nu, kunne det være det belastende materiale kunne have konsekvenser for arbejdet. Men svært/umuligt når en magtsyg idiotisk minister trækker i trådende..

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg lige er informeret er den virkelige puppet master i denne sammenhæng Kai Holm.... Det er almindeligt kendt at han ikke er specielt interesseret i sport og idræt som sådan og det siges at han bruger væsentligt længere tid på at tage sol på la santa sport end at være direktør

Link to comment
Share on other sites

Susanne Hedegaard er jo også indirekte arkitekten bag en ballade i individuelle sportsgrene de senere år.

Hendes ideer om centerstruktur (med svømnign som forgangssport :sneaky2: )som presses ned over hovedet på folk SKAL give problemer i individuelle sportsgrene!

Det er jo ofte sådan i individuelle idrætter at det er altafgørende hvor godt man passer sammen med sin træner. Jeg har oplevet svømmere jeg ikke kunne træne, men som kunne under andre trænere og omvendt (flere omvendt :wink: )

Det kan bare ikke lade sig gøre at sige at alle de bedste svømmere, boksere eller Taek wondo atleter SKAL træne sammen....

Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share