Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Flotte Riis: 5-8 min. Lokomotion skal nok få gang i wellness. Jeg bruger dog altid min. 15 min. på forberedelse/opvarmning til bevægelserne.

Stærke TRS: whatever get my wheels going :) Jeg er inde i en periode, hvor alt tæller. Ingen protokol, intet mål, ingen mål, just get shit done! :)

Link to comment
Share on other sites

Dag 7 + 5:

Noget exceptionelt vigtigt var så vigtigt, at jeg strøg direkte fra arbejdet til det vigtige og var hjemme 23.30. Ingen træning, men oplyst og klog på ny spændende viden om noget meget interessant.

Ganske vist løb jeg 2~2, 5 km. om morgenen, men det tæller ikke som rigtig træning og det tog heller ikke 20 min. :)

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Dag 8 + 6

I morges: 2 km. Løb.

Aften:

Catten og ungerne gik syge i seng kl. 20.30. Så jeg trænede i min mancave med Dredd på computeren.

Opvarmning: 15 min.

5 runder:

10 squat @ 110 kg. - barfodet og uden bælte - renegade.

15 stifflegged deadlift @ 60 kg.

5/5 skrå + 5 lige "cable" crunches med band fra pullupbar.

- 2 min. mellem hver runde.

Fokus på gode reps. Legede lidt med øjenposition undervejs, det virkede ok i dag. Al den locomotion har virkelig fået åbnet alle vinkler i hofte, lænd und alles. Alt føltes lækkert.

3 runder:

8/8 full contact twist m. fatbar og 30 kg. Skiver.

6/6 kneeling BU KB. Pres @ 16 kg. - god rehab.

3 runder:

10 Fatbar curl @ 30 kg.

20 bend over reverse fly @ 2,5 kg.

20 laterals, lillefinger op @ 2 kg.

Langsomt tempo og fokus på scapula setting.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Dag 11 + 8:

Ungerne vågnede kl. 6. Jeg gav op, stod op og løb 4,5 km. med hunden.

Derefter:

5 runder:

CG bænk 10x60 kg.

Bent over reverse flies 20x2,5 kg.

4 runder:

10/10 Russian twist @ 25 kg.

6/6 Knæsiddende KB BU pres @16 kg.

~20 Sek. Hanging brachiation

20/20 laterals, lillefinger op @ 2 kg.

Undervejs kom ungerne ud og kravlede rundt i racket, hang fra vægtstangen, løftede KB, medicinbolde og kravlede på væggene :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Knæsiddende BU pres har den fordel, at man ikke kan snyde så forfærdeligt meget, hverken ved at skyde hoften til siden eller noget dumt med armen. Jeg bruger den pga. skulderbøvlet og den er god, synes jeg :smile: Pt. Sætter skuldrene dagsordenen for al pull/push/pres, hvilket også forklarer de latterlige små vægte. Det er ok, jeg kommer stille og roligt igen. No rush :smile:

Sots press er ikke en af mine favoritter og jeg har haft rigeligt med skuldrene, til at jeg nok aldrig laver dem igen.

Link to comment
Share on other sites

Dag 12 + 9

Opvarmning var 30 min. Locomotion - nammenam, hofter af smør.

Derefter, med tak til Mambomads for inspiration:

EDT 20 min.

A1) Squat:

8 set af 10x100 kg.

A2) Stivbenet dødløft:

7 set af 10x70 kg. + 4 reps. Og sidste 6 efter urets bimlen.

Oh my freaking GOD!!! Det var temmelig kraftig cardio. Lænden syrede godt til undervejs, men det gik fint og alle var kvalitetsreps.

Det var i fivefingers, intet bælte eller kogere. Det er dejligt at arbejde med lavere vægte og få kontrol uden gear.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Dag 13 + 10

Netop afsluttet:

5 runder:

15 ring pushups.

10/10 kneeling KB BU pres @ 16 kg.

10 BB curl @ 40 kg.

5/5/5 (v/h/midt) cable crunches m. blå elastik

- uden pause imellem runder.

På 3. Runde hed BU pres: 2@24 kg. + 8@16 :)

3 runder:

20 bent over reverse flies @ 2,5 kg.

15/15 laterals, pinky up @ 2 kg. KB.

3x hanging brachiation ml. 20-30 sek.

Jeg kan mærke mine bener fra i går. Det har dog intet med danseDOMS at gøre, INTET!

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg jeg lige omnoget hippie-halløj, og jeg aner ikke, om du kan/vil svare, men jeg prøver alligevel at spørge. Så vidt jeg ved, siger jer osteopater jo også siger mælk er noget skidt for kroppen:

Fra anden hånd har jeg hørt, at en kendt kvaksalver i Århus-området påpeger, at mælk kan være årsag til lændesmerter - noget med belastede nyrer, der forplanter sig som smerte hen over lænden.

Jeg overvejer ind i mellem at give det et forsøg over 30 dage, men hvor striks med mælk bør jeg være, hvis det skal have en chance? SKal valleprotein, og mad med mælk/fløde også skrottes? Eller lyder det helt i hampen?

SOm sagt - jeg aner ikke, om du har nogen ide om det. Og jeg kan ikke rigtigt huske navnet på kvaksalveren.

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg jeg lige omnoget hippie-halløj, og jeg aner ikke, om du kan/vil svare, men jeg prøver alligevel at spørge. Så vidt jeg ved, siger jer osteopater jo også siger mælk er noget skidt for kroppen:

Fra anden hånd har jeg hørt, at en kendt kvaksalver i Århus-området påpeger, at mælk kan være årsag til lændesmerter - noget med belastede nyrer, der forplanter sig som smerte hen over lænden.

Jeg overvejer ind i mellem at give det et forsøg over 30 dage, men hvor striks med mælk bør jeg være, hvis det skal have en chance? SKal valleprotein, og mad med mælk/fløde også skrottes? Eller lyder det helt i hampen?

SOm sagt - jeg aner ikke, om du har nogen ide om det. Og jeg kan ikke rigtigt huske navnet på kvaksalveren.

Well... jeg er glad for, at du siger "jer osteopater"... for da det ikke er en beskyttet titel i DK endnu, er du, jeg og Mambomads ALLE osteopater :tongue:

Der findes mange meninger om mælk og i bund og grund er der ingen sandheder. De sandheder jeg har fundet frem til igennem efterhånden 10 år i det okkulte, osteopatiske, Povl Chekiske, fysioterapeutiske osv. er at nogle mennesker har svært ved at omdanne mælk og andre har ikke. Med andre ord kan mælk være fint, hvis du kan omsætte det og det kan være en belastning for din tarm og dit system, såfremt du ikke kan omsætte det. Jeg har selv vejledt om at prøve, at fjerne mælkeprodukter fra kosten, hvis jeg har haft mistanke herom i min undersøgelse. Dette har dog sjældent stået alene. Ofte har det været i en kombination af fjern sukker, stivelse etc. fra kosten også... og hvad virker så?

Hvis folk, i mine øjne, spiser godt nok til, at sukker ikke er en umiddelbar provokatør (hvilket det i højeste grad ofte er), men jeg stadig finder grund til at pille ved kosten, kan det afprøves at fjerne mælkeprodukter i en periode. Efter en periode kan det så genindføres i kosten og man kan se på sin log over evt. symptomer, om der er sket en ændring. Denne periode anbefaler jeg, at vare ca. 4 uger. Ligeledes skal der logges over evt. symptomer i en periode op til 3-4 uger efter genindførelse af mælk, da symptomerne ikke altid kommer prompte.

HVIS du vælger at klippe mælk ud af din kost, gælder det selvf. alle former for mælkeprodukter. Det ville heller ikke give mening, hvis jeg bad dig holde inde med hvedemel og du f.eks. stoppede med at spise brød, men stadig åd rå mængder af pastaskruer.

Jeg har oplevet enkelte, som rapporterer om rygsmerter direkte relateret til indtag af mælk, samt forbedring i rygsmerter ved stop af indtagelse af mælk.

Er det sådan for alle? Overhovedet ikke.

Skader det at prøve at klippe mælk og prøve at genindføre det igen? Overhovedet ikke.

Hvis du har mod på det, så prøv det. Spis en ekstra bøf eller et par æg ekstra, hvis du er forskrækket over at undvære en shake. Hell, det er alligevel bunden af fødekæden, der er blevet pulveriseret, tilsat smagskemikalier, farvestoffer og pis og lort, som vi blander op med mælk, som er blevet pasteuriseret og homogeniseret til døde, for så at skylle det i gabet.

Link to comment
Share on other sites

Durden, dine lændeproblemer kommer af at du bevæger dig som en idiot. Lidt ligesom mig. For helvede altså :laugh:

Jeg bevæger mig som en idiot ja! Men jeg ser folk, der er større idioter uden problemer. Og jeg har set folk, der bevæger sig som non-idoter, der til trods er bovlamme. Deraf tillader jeg mig at mene, du forenkler verden. Jeg kører på mit fjerde år - ind i mellem bliver jeg overmandet af desperationen og overvejer derfor at give 'det skøre' en chance :)

Link to comment
Share on other sites

Well... jeg er glad for, at du siger "jer osteopater"... for da det ikke er en beskyttet titel i DK endnu, er du, jeg og Mambomads ALLE osteopater :tongue:

Der findes mange meninger om mælk og i bund og grund er der ingen sandheder. De sandheder jeg har fundet frem til igennem efterhånden 10 år i det okkulte, osteopatiske, Povl Chekiske, fysioterapeutiske osv. er at nogle mennesker har svært ved at omdanne mælk og andre har ikke. Med andre ord kan mælk være fint, hvis du kan omsætte det og det kan være en belastning for din tarm og dit system, såfremt du ikke kan omsætte det. Jeg har selv vejledt om at prøve, at fjerne mælkeprodukter fra kosten, hvis jeg har haft mistanke herom i min undersøgelse. Dette har dog sjældent stået alene. Ofte har det været i en kombination af fjern sukker, stivelse etc. fra kosten også... og hvad virker så?

Hvis folk, i mine øjne, spiser godt nok til, at sukker ikke er en umiddelbar provokatør (hvilket det i højeste grad ofte er), men jeg stadig finder grund til at pille ved kosten, kan det afprøves at fjerne mælkeprodukter i en periode. Efter en periode kan det så genindføres i kosten og man kan se på sin log over evt. symptomer, om der er sket en ændring. Denne periode anbefaler jeg, at vare ca. 4 uger. Ligeledes skal der logges over evt. symptomer i en periode op til 3-4 uger efter genindførelse af mælk, da symptomerne ikke altid kommer prompte.

HVIS du vælger at klippe mælk ud af din kost, gælder det selvf. alle former for mælkeprodukter. Det ville heller ikke give mening, hvis jeg bad dig holde inde med hvedemel og du f.eks. stoppede med at spise brød, men stadig åd rå mængder af pastaskruer.

Jeg har oplevet enkelte, som rapporterer om rygsmerter direkte relateret til indtag af mælk, samt forbedring i rygsmerter ved stop af indtagelse af mælk.

Er det sådan for alle? Overhovedet ikke.

Skader det at prøve at klippe mælk og prøve at genindføre det igen? Overhovedet ikke.

Hvis du har mod på det, så prøv det. Spis en ekstra bøf eller et par æg ekstra, hvis du er forskrækket over at undvære en shake. Hell, det er alligevel bunden af fødekæden, der er blevet pulveriseret, tilsat smagskemikalier, farvestoffer og pis og lort, som vi blander op med mælk, som er blevet pasteuriseret og homogeniseret til døde, for så at skylle det i gabet.

Snap respons - tak... Jeg tror jeg vil give det et skud inden jul.

Link to comment
Share on other sites

Roidrage... nevermind.

Jeg leverede lige en lang snak om, hvad jeg syntes om en masse danskere og deres behandling af egen krop vs. overdreven skepsis i forhold til sundhed.

Det valgte jeg at slette igen.

Intet personligt på nogen, bare min hjerne der eksploderede.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Roidrage... nevermind.

Jeg leverede lige en lang snak om, hvad jeg syntes om en masse danskere og deres behandling af egen krop vs. overdreven skepsis i forhold til sundhed.

Det valgte jeg at slette igen.

Intet personligt på nogen, bare min hjerne der eksploderede.

Øv, så det ikke, men nåede så heller ikke at føle mig truffet.

Link to comment
Share on other sites

Dag 14 + 11:

Det er plus med homegym, når man har tyndskid. Normalt ville tyndskid holde mig fra at gå i gym, men hjemme er det nemt. Til gengæld havdw jeg ingem problemer undervejs. Tak homegym Gud.

I dag trænede jeg i boxershorts og albuekogere.

Let opvarmning og så:

1 runde:

Bænk: 10x60 kg.

KB rows: 10/10 @ 32 kg.

15 V-situps.

Row gik ikke godt. Trykket fra armen på bænken gik lige i claviclen. Nuvel.

7 runder:

Bænk: 5x80 kg.

Stående rotational rows: 10/10@32 kg. KB.

V-situps: 15 stk. - nogle sæt m. Medball, andre uden.

Jeg ville have kørt ben, men ville ikke udfordre min bugpres for meget. Ben i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Dag 15 + 11.

Der gik SKAT og regnskab i aftenen.

Hold kæft, hvor jeg dog inderligt hader det system. Jeg hader det! Røveri og plattenslageri af værste skuffe. Fy for helvede et lortesystem det her lorteforsørgerland har fået opbygget/gravet under sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Dag 15 + 11.

Der gik SKAT og regnskab i aftenen.

Hold kæft, hvor jeg dog inderligt hader det system. Jeg hader det! Røveri og plattenslageri af værste skuffe. Fy for helvede et lortesystem det her lorteforsørgerland har fået opbygget/gravet under sig selv.

Jeg tror det ville være godt for dit sind at bruge en bogholder. Det koster ikke det store

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share