Ingen fremgang siden januar


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg har siden januar, ingen fremgang set på hverken krop eller styrke.. Min styrke har svunget op og ned, og nu er den lav igen... Jeg fatter seriøst ikke hvad der går galt... Jeg løfter fandme de samme (om end ikke mindre nogle steder) end jeg gjorde den gang.. Jeg vejer omkring det samme, hvilket jeg ved er for dårligt, men lidt er jeg da stegen i kropsvægt...

Jeg har trænet seriøst siden december (ikke længe nej), men havde da alligevel et udgangspunkt der ikke var lig nul... Jeg var meget dum i starten af min træning, og kastede mig ud i et sheiko program til at starte med.. Det gav mig ca. 10 kg. i dl men ingen stigning i de andre... nu har jeg så mistet 12,5-15 kg i dl igen, og jeg er nok faldet lidt i bænk også.. squat er heller ingen sucess historie...

Jeg har prøvet 5x5 i de tre store i 8 uger ca., men jeg fik en skade i skulderen og måtte stoppe... Jeg kører altid en cyklus ud, medmindre de nbliver afbrudt af sygdom...

I Anbefaler sikkert TJ's Fundment træning, men synes bare det er lidt kedeligt, det er en underlige progression, og har faktisk ikke hørt om nogen som helst herinde fra der har gidet køre det... Derfor vil jeg faktisk meget gerne høre om der er nogle der har kørt der?? Eller som har et andet godt program til en forholdsvis begynder der ønsker styrke ligesåvel som masse gains... helst et med ikke så stor skadespotientielle...

Link to comment
Share on other sites

Simon ... du bliver ved!!!

Er du begyndt at spise nok??? For ellers er det hat og briller med hvilket program du vælger!!!

Har du snakket med JAcob Vind i OBBC ang. et fornuftigt program??? Det er gratis så du burde seriøst overveje det da du løbende kan blive fulgt op på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yep, du bliver nødt til at følge ALLES råd nr 1.

Spis noget mere mad!!!!!

Det holder ikke, at du være stærkere og større, når du samtidig sniger dig rundt på dit kcal-ligevægtsindtag. Verdens bedste styrkeprogram hjælper ikke en hat på kcal-underskud... spis, spis, spis...

Link to comment
Share on other sites

hmm jeg er da også steget 2-3 kg i kropsvægten, siden jeg begyndte på 20 rep breathing squat... Men så blev jeg syg, og synes der skete noget med min krop, der fik mig til at holde en uges pause med gainingen.... Men jeg er da begyndt at tage på igen... Synes bare det er latterligt, at jeg ikke stiger i styrke.. der burde da ske noget med mine nerve baner... men det gør der åbenbart ikke....

Ved jo egentligt godt at programmet ikke er så vigtigt.. men da jeg i løbet af al den tid jeg har trænet, har fået af vide hvor vigtig progression er, så er det lidt svært at tro, at den løse progression i fundament træning for begyndere er så god...

sorry, jeg spurgte... kan da godt fjerne indlægget igen så

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt fundament-programmet sidste år her op til sommer, og det virkede rigtig rigtig kort :smile: Så det kan du sagtens kaste dig ud i.

Men jeg ville lytte til de andre. Nu har du spurgt mange gange om forskellige programmer, og du får hver gang at vide du skal spise mere.

2-3kg siden januar er altså ikke meget, så det er maden den er gal med

Link to comment
Share on other sites

Får kroppen den pause den har brug ?

Top 3 over hvad du der skal til for at der sker fremgang:

1: Kosten (kcal. indtag/protein indtag)

2: Restution/søvn (deload/dekond)

3: Træning

hvis du har styr på ovenstående 3 ting så oplever du også vækst! hvis fremgangen udebliver, så kig ind af omkring ovenstående.

Er meget simpelt sat op, men du mangler 100% at få styr på enten punkt 1 eller 2

Mvh

Differ

Link to comment
Share on other sites

Får kroppen den pause den har brug ?

Top 3 over hvad du der skal til for at der sker fremgang:

1: Kosten (kcal. indtag/protein indtag)

2: Restution/søvn (deload/dekond)

3: Træning

hvis du har styr på ovenstående 3 ting så oplever du også vækst! hvis fremgangen udebliver, så kig ind af omkring ovenstående.

Er meget simpelt sat op, men du mangler 100% at få styr på enten punkt 1 eller 2

Mvh

Differ

<{POST_SNAPBACK}>

No offence Differ, manden skal bare spise noget mere mad...

Selv det mest fantastiske program hjøælper ikke en hat uden kosten. Restitutionen ødelægges af elendig kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jo jeg spiser nok... jeg synes bare at hver gang jeg bulker, tager jeg 1 kg på om ugen, og det synes jeg er for meget.... og derfor stopper jeg hurtigt igen... men jeg prøver jo bare igen...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tvivler på at du tager 1 kg på om ugen over længere tid. Typisk stiger man meget den første uges tid, da man får mere mad i "transit" og denne mad binder noget vand i kroppen. Så prøv nu at holde dit bulk i et par måneder!!!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

No offence Differ, manden skal bare spise noget mere mad...

Selv det mest fantastiske program hjøælper ikke en hat uden kosten. Restitutionen ødelægges af elendig kost.

none offence taken :smile: Men jeg ved ikke hvad og om han spiser overhovedet, kender ik fyren. Genrelt er problemet at indtage kcl nok helt enig i den betragtning.

syntes også jeg pointerede :wink:

Er meget simpelt sat op, men du mangler 100% at få styr på enten punkt 1 eller 2
Link to comment
Share on other sites

No offence Differ, manden skal bare spise noget mere mad...

Selv det mest fantastiske program hjøælper ikke en hat uden kosten. Restitutionen ødelægges af elendig kost.

none offence taken :smile: Men jeg ved ikke hvad og om han spiser overhovedet, kender ik fyren. Genrelt er problemet at indtage kcl nok helt enig i den betragtning.

syntes også jeg pointerede :wink:

Er meget simpelt sat op, men du mangler 100% at få styr på enten punkt 1 eller 2

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg læst lidt af hans posts. Temaet er det samme.. Uendeligt flueknepperi over små uvæsentlige detaljer, men kosten spiller ikke.

Ud fra et pædagogisk synspunkt skal der ikke forvirres med andet end det simple budskab: SPIS :wink:

Link to comment
Share on other sites

No offence Differ, manden skal bare spise noget mere mad...

Selv det mest fantastiske program hjøælper ikke en hat uden kosten. Restitutionen ødelægges af elendig kost.

none offence taken :smile: Men jeg ved ikke hvad og om han spiser overhovedet, kender ik fyren. Genrelt er problemet at indtage kcl nok helt enig i den betragtning.

syntes også jeg pointerede :wink:

Er meget simpelt sat op, men du mangler 100% at få styr på enten punkt 1 eller 2

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg læst lidt af hans posts. Temaet er det samme.. Uendeligt flueknepperi over små uvæsentlige detaljer, men kosten spiller ikke.

Ud fra et pædagogisk synspunkt skal der ikke forvirres med andet end det simple budskab: SPIS :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

så har jeg ikke haft andre valg end at læse nogle af hans posts igennem :tongue:

Alder: 16 år (17 til maj)

Højde: 176-177 (svinger lidt )

Vægt: 66,5 | 3/5 - 05, kl. 11.30, efter mad |

Fedt%: 13.9 | 3/5 - 05, kl. 11.30, efter mad |

Og enig i den genrelle betragtning. Spis og når du er mæt så spis noget mere.

Prøv at poste din kost herinde så kan jeg også være pædagogisk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er 16 år og lige er begyndt på styrketræning¸ kan man sgu' da leve af hvidt mel og sodavand og stadig blive stærkere.

Det HJÆLPER at spise en masse go' mad¸ men på mig lyder det som om manden mangler den virkelige vilje til at gennemføre det her projekt.

Lonely: Det kræver noget af dig champ. Noget der ikke kan kvantificeres og sættes i skema og som du ikke kan læse dig til på internettet¸ men som du selv skal finde indeni. Om det så skal kaldes Total Viking Power eller hvad fa'en. Det er op til dig selv¸ men du skal altså have fundet krigeren frem¸ hvis det skal blive til noget.

Held og lykke :cooldance: Det er op til dig selv.

Heffelihuf

P.S. Det tog mig over tre måneder at komme forbi 40 kilo i bænk da jeg startede. Jeg var spøjst nok også seksten. Vejede vel ca 65 kilo. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I Anbefaler sikkert TJ's Fundment træning, men synes bare det er lidt kedeligt, det er en underlige progression, og har faktisk ikke hørt om nogen som helst herinde fra der har gidet køre det... Derfor vil jeg faktisk meget gerne høre om der er nogle der har kørt der?? Eller som har et andet godt program til en forholdsvis begynder der ønsker styrke ligesåvel som masse gains... helst et med ikke så stor skadespotientielle...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kørte det de første 4 måneder jeg trænede.

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>> Og det vil hjælpre på mit udseende med 8 kg fedt ekstra :P

Differ>> Har jeg gjort i min log men skriver det da lige her:

Morgenmad:

1 skive rugbrød med 2½ skive 6% ost

1 glas minimælk

1 stor portion havregryn (omkring 3-4 dl) med mælk

Fomiddag:

1 æble

Middag:

2 Pitabrød

125 gram kylling

lidt salat

dressing/ketchup

2-3 store gulerødder

Før-træning:

1 skive rugbrød med 3% leverpostej

Efter træning:

3 dl minimælk

30 gram whey-pulver

2 bananer

Aftensmad (varrierer meget):

ca. 200 gram kød

1½ dl ris

500-600 gram grøntsager

+ diverse ting

Nat mad:

2 dl havregryn

½ liter minimælk.... nogle gange med prot pulver...

og det er ca. 3200-400 kcal...

Arnold>> har jeg så også haft...

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>> Og det vil hjælpre på mit udseende med 8 kg fedt ekstra :P

Differ>> Har jeg gjort i min log men skriver det da lige her:

Morgenmad:

1 skive rugbrød med 2½ skive 6% ost

1 glas minimælk

1 stor portion havregryn (omkring 3-4 dl) med mælk

Fomiddag:

1 æble

Middag:

2 Pitabrød

125 gram kylling

lidt salat

dressing/ketchup

2-3 store gulerødder

Før-træning:

1 skive rugbrød med 3% leverpostej

Efter træning:

3 dl minimælk

30 gram whey-pulver

2 bananer

Aftensmad (varrierer meget):

ca. 200 gram kød

1½ dl ris

500-600 gram grøntsager

+ diverse ting

Nat mad:

2 dl havregryn

½ liter minimælk.... nogle gange med prot pulver...

og det er ca. 3200-400 kcal...

Arnold>> har jeg så også haft...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du ikke syntes du kan få mere mad ned end det så prøv at optimere dine indtag via væsken. Der er der ofte en del kcl at hente.

I din shake kan du som jeg gjorde en overgang smide en skive is ned i så du får: protein, (sød)mælk, skive is, druesukker sådan 3 shakes løbet af dagen gør dig helt sikker mean :w00t:

Lad protein være en med høj niveau af kulhydrater.

Sikker på der er andre der er bedre til at give dig råd mht at bulke! Jeg personligt bulker aldrig, andet mere lidt proforma, jeg spiser bare normalt og kommer i kcl overskud så let som at åben køleskabet :devil:

Sidst men ikke mindst! vær ærlig over for dig selv. hvor meget får du egentlig ned i kælderen og er overnstående kun på gode dage? svipser der lige en omgang natmad? et stk brød hist og her!

Men egenligt er det meget simpelt champ! hvis du ikke vokser så spiser du for lidt, uanfægtet dit kcl indtag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>> Og det vil hjælpre på mit udseende med 8 kg fedt ekstra :P

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! Der er sgu ingen der er blevet store og stærke uden at æde igennem. Med din sølle kropsvægt vil det sgu ikke skade at smide 10kg på i løbet af et par måneder. Såfremt du holder dig til masser af squat, dødløft, rows og presseøvelser skal det nok fordele sig fint. Med din højde og vægt skal du aligevel ikke bekymrer dig om cutning før du har pakket 25-30kg masse på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Morgenmad:

1 skive rugbrød med 2½ skive 6% ost

1 glas minimælk

1 stor portion havregryn (omkring 3-4 dl) med mælk

Fomiddag:

1 æble...............

........... det er ca. 3200-400 kcal...

Om det virkelig er så mange kcal. som du skriver, har jeg ikke regnet på. Men hvis du gerne vil gaine/bulke så har 6% ost, mager kylling, grønsager i store mængder, minimælk, 3% leverpostej, mager dressing og andet "helse" gøjl ikke noget at gøre i din kost. Du drikker sikkert store mængder vand og light sodavand også.

Hvad er der galt med Stryhns grovhakkede, 3-stjernet salami, sødmælk, 19% hakket ko, pasta, kartofler, olivenolie, advocado, fuldfed 60+ ost og andre lækre, kcal.tætte gufferier. En seriøs bulkeshake består af pulver, druesukker og olivenolie (op til 500-1000 kcal/shake). :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der galt med Stryhns grovhakkede, 3-stjernet salami, sødmælk, 19% hakket ko, pasta, kartofler, olivenolie, advocado, fuldfed 60+ ost og andre lækre, kcal.tætte gufferier. En seriøs bulkeshake består af pulver, druesukker og olivenolie (op til 500-1000 kcal/shake). :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Det må være dagens gode råd på MOL. :4thumbup:

Hvis bare de unge menesker kunne forstå det, ville de få meget mere ud af indsatsen i træningslokalet. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man jo sagtens bulke/gaine uden at skulle hælde decideret affald i skakten. Der er ikke mange af Rønnes "produkter", jeg ville røre med en ildtang, og jeg kan sagtens stoppe små 4000 kcal ned alligevel  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo helt fint for dig, Jesper. Men der er mange som aldrig vil kunne komme i et seriøst kalorie overskud på en diæt der kun består af sunde og fedtfattige produkter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan da sagtens finde sunde kalorietætte produkter..(ikke at jeg har brug for den slags lige nu..)

Avocado er en (og smager så labert med groft læsø salt og godt brød)

En god olivenolie over ovnkartoflerne

Kippers i olie. God makrel. Store fede sild.

Nødder og mandler

Grov pasta med olivenolie

Store beskidte shakes

God chokolade

Etc..etc..etc

Nu skal det ikke være et eksempel til efterfølgelse, men da jeg havde brug for en del flere kcal end i dag mht. min træning spiste mig og makkeren typisk en hel kylling med 1L kakaomælk til efter træning.

Vil man ”gaine” eller vil man ikke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share