Genveje til lav fedt%


BodyBuild88
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen..

Jeg tænkte bare på om man ved at skære nogle forskellige ting væk fra ens kost, om men så ville kunne formindske ens fedt procent...

Jeg tænkte på ting som:

Smør

Mayoneise/remulade osv

Slik

Sodavand..

osv osv :)

Håber på nogle gode svar... :D

Link to comment
Share on other sites

Jamen... det har jeg altså meget svært ved..

Jeg er en sulten teenager... MEGET sulten! :) :4mewantfood:

Men hvis man spiser mindre fedt, sætter der vel sig mindre fedt?

Og protien og kulhydrater blir vel ikke til ligså meget fedt som "ægte" fedt.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Okay... den blir svær... kan prøve med hvad jeg har spist idag..

Morgen mad: 08.00

Skummemælk.. 0,25 liter ca..

Skål yougout ik så stor..

Formiddag 10:00

To focasia boller med peperoni

Frokost 12:00

3 skriver rubrød

1 med flæskesteg

1 med frikkedelle

1 med lever posteg

mad: 16.00

Halv liter regnbue is med vafler ( hehe )

Aftensmad: 19.00

2 kæmpe boritos med oksekød ( hjemmelavet )

Efter træning: 23.00

2 kæmpe boritos med oksekød..

___

Den her dag er lidt anderledes end andre.. plejer at spise en del sundere og en stor del mere mad... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Okay... den blir svær... kan prøve med hvad jeg har spist idag..

Morgen mad: 08.00

Skummemælk.. 0,25 liter ca..

Skål yougout ik så stor..

Formiddag 10:00

To focasia boller med peperoni

Frokost 12:00

3 skriver rubrød

1 med flæskesteg

1 med frikkedelle

1 med lever posteg

mad: 16.00

Halv liter regnbue is med vafler ( hehe )

Aftensmad: 19.00

2 kæmpe boritos med oksekød ( hjemmelavet )

Efter træning: 23.00

2 kæmpe boritos med oksekød..

___

Den her dag er lidt anderledes end andre.. plejer at spise en del sundere og en stor del mere mad...  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Væk med regnbue isen, og ind med noget med færre kcal og flere prots..

Hvis der ikke er svær(d) på flæskestegen er den "legal" og hvis leverpostejen er af den fedtfattige slags burde den også gå...

Skift peperonien ud med fx kylling og få noget mere frugt og grønt ind i din madplan..

Det vigtigste er jo at du er i kcal underskud.. Der er dog mange (især teenagere, er selv en af dem) der ikke gider at tælle kcal dagligt... Derfor er der nogle råd du kan følge:

1. spis mere fisk (mætter, som regel, mere og er sundere)

2. spis mere grønt

3. skær ned på trans- og mættet fedtsyrer (dvs. fede mælkeprodukter, fedt okse, svine og lamme kød, kager, osv.)

4. dyrk mere motion (VIGTIGT hvis du ikke vil være alt for sulten hele tiden)

5. drik masser af vand

6. sørg for at få nok protein.. (ca. 2 gr/per kropd vægt)

Link to comment
Share on other sites

Morgen mad: 08.00

Skummemælk.. 0,25 liter ca..

Skål yougout ik så stor..

Spis noget mere morgenmad. Mere morgenmad giver lavere sultfornemmelse i løbet af dagen = større vægttab
Formiddag 10:00

To focasia boller med peperoni

foccacia er hvidt brød, og hvidt brød er et big no-no! Pepperoni duer heller ikke. Spis noget groft brød med noget fedtfattigt pålæg på.

Frokost 12:00

3 skriver rubrød

1 med flæskesteg

1 med frikkedelle

1 med lever posteg

flæskesteg, frikadelle og leverpostej er meget energitætte pålæg. Prøv med noget røget kalkun eller kylling. (rugbrødet er groft, ikke?)
mad: 16.00

Halv liter regnbue is med vafler ( hehe )

big no-no :nono::wink:

Aftensmad: 19.00

2 kæmpe boritos med oksekød ( hjemmelavet )

Burritos kan være ok, hvis råvarerne i er sunde og fedtfattige
Efter træning: 23.00

2 kæmpe boritos med oksekød..

men ikke to gange på en dag...

Generelt er der for meget usund (energitæt) mad, for meget hvidt brød og for lidt kød og grøntsager :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det groft rubrød..

Tak for de gode råd..

Men du skal bare lige huske at jeg ikke skal tabe mig... er jo LANGT fra fed...

ville bare forsøge at minske min fedtprocent lidt..

Yes man skal hen og træne omlidt..

Det fedeste ved det hele er altså når man elsker at træne! :D

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det groft rubrød..

Tak for de gode råd..

Men du skal bare lige huske at jeg ikke skal tabe mig... er jo LANGT fra fed...

ville bare forsøge at minske min fedtprocent lidt..

Yes man skal hen og træne omlidt..

Det fedeste ved det hele er altså når man elsker at træne! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Cut 300-500 kcal om dagen ift. din forbrænding. Forbrænder man ikke ca. 2800 kcal om dagen?

Det svarer til et fedttab på 300-500g om ugen, og du skulle (næsten) kunne undgå at smide muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

hey,

Det nytter ikke at fjerne fede fødevarer fra kosten hvis dit kcal indtag er tilsvarende for stort!

Find ud af hvor meget kcal du indtar pr dag over en periode, hvis du ikke tar på i vægt har du et nogenlunde billede af hvad dit kcal forbrug er. (meget overordnet forklaret)

Link to comment
Share on other sites

You lack discipline!! Hvis man ikke gider at tælle kalorier, gider man heller ikke at tabe sig!

Det kan altså ikke være et særligt stort mål for dig, at smide nogle kg. Hvilket gør det her spørgsmål ligegyldigt.

Hvis du vil tabe dig, så tæl kalorier, der er intet mere simpelt! Den ENESTE rigtige måde at tabe sig på.

Link to comment
Share on other sites

Men du skal bare lige huske at jeg ikke skal tabe mig... er jo LANGT fra fed...

ville bare forsøge at minske min fedtprocent lidt..

<{POST_SNAPBACK}>

For at mindske din fedtprocent er du næsten nødt til at tabe dig. Fedtprocenten er jo netop hvor stor en del af din kropsvægt der er fedt. Den eneste anden måde at sænke fedtprocenten på er fedt at tage ren muskelmasse på - en MEGET langsom process sammenlignet med hvad der kan opnås med et fedttab.

Med en øget træningsmængde kan du indenfor en periode godt opnå både at sænke fedtmassen og øge muskelmassen, men det er svært og ikke optimalt.

You lack discipline!! Hvis man ikke gider at tælle kalorier, gider man heller ikke at tabe sig!

Det kan altså ikke være et særligt stort mål for dig, at smide nogle kg. Hvilket gør det her spørgsmål ligegyldigt.

Hvis du vil tabe dig, så tæl kalorier, der er intet mere simpelt! Den ENESTE rigtige måde at tabe sig på.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er enig i at det godt kunne tyde på at Bodybuild ikke 100% ved om han rent faktisk vil det her, og er villig til at ofre det der kræves.

Jeg er tilgengæld helt uenig i at kalorietælling er et krav for succesfuldt vægttab. Det er et supergodt værktøj at bruge, hvis man er i tvivl om hvordan det ser ud med kosten, eller hvis vægten står stille, men at kalde det den eneste rigtige måde mener jeg er et forfejlet budskab.

Link to comment
Share on other sites

enig i at vægttab ikke nødvendigvis kræver kcal-tælling meeeeeen man kommer vel ikke uden om at dette er den bedste metode til præcis at vide om man vil tabe sig eller ikke.

Risikoen ved ikke at have en nogenlunde ide om hvad man indtar er at man forfejlet skærer fede produkter som fx majonaise væk men til stadighed beholder eller ligefrem erstatter fede fødevarer med kcal-holdige produkter da disse måske ikke er åbenlyse problemobjekter i febtabsprocessen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fuldt og fast, det er den ENESTE rigtige måde at gøre det, hvis du skal mindske muskeltab så vidt som muligt!

Det er også fantastisk til at gaine med, udfra lidt regnestykker regner man jo snildt sammen hvor meget man tager på eller taber sig.

Selvfølgeligt kan man have succesfuldt vægttab uden, der løber man dog risiko for fejlvuderinger, hvorimod tælning gør at det er 100% kontrolleret vægttab/gaining. efter ønske.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share