Ondt i højre skuldre


zink_brian
 Share

Recommended Posts

Ondt i højre skuldre

Jeg var oppe og træne i et andet center den anden dag. Jeg skulle træne skuldre, der var en ældre skuldre maskine jeg ikke havde set før så, den prøvede jeg... Det skullejeg aldrig havde gjort, for da jeg kom hjem havde jeg ondt i min højre skuldre..... Der var ingen ting under træning...

Hvordan kan det komme så hurtigt, når der ingenting var under træning?

Når jeg køre armene som når jeg køre skuldre pres med håndvægte, så kan jeg mærke at højre skuldre klikker... Hvis jeg flytter albuen længere bag ud(skuldrepres bag nakke), så er der ikke noget. Det samme hvis jeg flytter almuen frem(milli), så er der heller ikke noget...

Det gør ikke ondt hele tiden, men der kommer nogle jag ved bestemte bevægelser. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ret meget som det jeg har haft det sidste halve år.

Jeg tog et for tungt sæt bænkpres uden opvarmning, og stoppede ikke da det gjorde nas. For at gøre historien kort så gik jeg et stykke tid og trænede videre men endte med at måtte gå til læge (efter 2 uger) som konstaterede at det var en overbelastningsskade. Kuren var at fjerne stort set al belastning fra skulderen indtil den føltes normal igen, og så kunne jeg gradvist bygge op igen.

Det tog vel 3 måneder før jeg kunne begynde at sætte en bare nogenlunde belastning på, og jeg har gradvist øget det op over de sidste 3 måneder til at være tilbage på næsten normal. Men jeg vil skyde på at det tager ca 3 måneder før jeg tør lave maxforsøg igen.

Håber da du er sluppet billigere end mig, men det som oprindelig gjorde at jeg gik fra en mindre skade til en større omgang var at jeg ikke øjeblikkelig tog en pause. Det havde formentlig betydet at jeg havde været på 100% efter en måneds tid.

Så opvarmning før belastning, og udførelse af øvelserne i god stil er ret vigtigt, og går det galt, så har jeg i hvert fald nu lært at man ikke skal jerne igennem på trods af smerten. - Misforstå mig ikke, det må naturligvis gerne køre nas når man træner, det skal bare være på den gode måde, og ikke på "skulderen falder snart af" måden :wink:

Sig til hvis du har nogen spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share