Korsbånds skade!


arnbak
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg gået rundt med en korsbånds skade et årstid efterhånden. Jeg fik så omsider et nytkorsbånd (foreste korsbånd) d. 29/3 - 05 og er godt igang med genoptræningen.

Jeg er egentlig interesseret i at høre om der er nogle her på siden der har fået lavet en lignende operation? Hvordan går det med jer nu? Er i helt tilbage på det plan i var før?

Jeg dyrkede selv svømning på elite plan inden ulykken indtraf, ville gerne tilbage på daværende niveau.

Hvordan med forsikring har dem af jer der har fået et nyt korsbånd fået noget af jeres forsikring ud fra en mengrads fastsætning?

Mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

jeg har fåetlavet korsbånd 2 gange, men har da efterfølgende lavet 240 i squat til konkurrence - ikke det helt vilde, men det viser da at det stadig kan lade sig gøre at løfte nogenlunde tungt.

Boldspil vil jeg dog fraråde

Link to comment
Share on other sites

Det er over et år siden jeg fik lavet mit korsbånd og fik syet min menisk sammen. Jeg kæmper endnu med at komme igang på basketbanen igen. Det er svært, men man hører jo tit om håndboldspillere der er tilbage igen efter 6 måneder.

Mit mål er at komme til at spille liga-basket igen, men der er endnu lang vej igen...

Mht forsikring er jeg blevet 27000 kr rigere...... Svarende til 5% invaliditet.

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg gået rundt med en korsbånds skade et årstid efterhånden. Jeg fik så omsider et nytkorsbånd (foreste korsbånd) d. 29/3 - 05 og er godt igang med genoptræningen.
Tillykke :smile: - og god bedring :smile:
Jeg er egentlig interesseret i at høre om der er nogle her på siden der har fået lavet en lignende operation? Hvordan går det med jer nu? Er i helt tilbage på det plan i var før?

Jep, jeg fik forreste korsbåndsrekonstruktion og repareret i min buckethandle menisk start af oktober 04 :smile: Det går godt og har gjort det hele vejen, det er meget tæt på at jeg er tilbage på samme niveau - fysisk... men psykisk halter det lidt... (kan ikke forklare min hjerne at korsbånd/knæ fungerer :wink: ) ...Konditionsmæssigt dog en hård fight tilbage, og det har krævet en hel del mht genoptræningen under forløbet.

Hvordan med forsikring har dem af jer der har fået et nyt korsbånd fået noget af jeres forsikring ud fra en mengrads fastsætning?

Så langt er jeg ikke i forløbet endnu, forsikringen siger der skal gå ca. 1 år, før man kan vurdere om der er varige men, men det er vigtigt at huske at få det anmeldt til sin forsikring, just in case :smile:

Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik for en 5-6 år siden rekonstrueret mit forreste korsbånd i venstre knæ efter en håndboldsskade og mærker den dag i dag intet til det. Det er faktisk sådan, at jeg har mere bøvl med mit højre knæ ved tung squat end det venstre.

Mht til forsikring blev jeg erklæret 12% (!!!) invalid og fik vist nok en små 100.000,- udbetalt. Det var dog nok mest pga. jeg havde en "dygtig" læge, der lagde lidt ekstra til hist og her i skadesvurderingen. Når du engang kommer til det med vurderingen, skal du ikke lade forsikringsselskabet bestemme, hvilken læge, der skal vurdere det. Du skal derimod insistere på at benytte din egen læge, dvs den ortopæd, der har undersøgt dig og evt. foretaget indgrebet.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene :4thumbup:

men psykisk halter det lidt... (kan ikke forklare min hjerne at korsbånd/knæ fungerer wink.gif )
Uha kender det kun alt for godt.

Du må også ha god bedring med dit fortsatte forløb !

Når du engang kommer til det med vurderingen, skal du ikke lade forsikringsselskabet bestemme, hvilken læge, der skal vurdere det. Du skal derimod insistere på at benytte din egen læge, dvs den ortopæd, der har undersøgt dig og evt. foretaget indgrebet.

Det vil jeg huske. Tak rådet.

Mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg gået rundt med en korsbånds skade et årstid efterhånden. Jeg fik så omsider et nytkorsbånd (foreste korsbånd) d. 29/3 - 05 og er godt igang med genoptræningen.

Jeg er egentlig interesseret i at høre om der er nogle her på siden der har fået lavet en lignende operation? Hvordan går det med jer nu? Er i helt tilbage på det plan i var før?

Jeg dyrkede selv svømning på elite plan inden ulykken indtraf, ville gerne tilbage på daværende niveau.

Hvordan med forsikring har dem af jer der har fået et nyt korsbånd fået noget af jeres forsikring ud fra en mengrads fastsætning?

Mvh

Lars

<{POST_SNAPBACK}>

Fik præcis det samme sidste år :mad:

Det gælder for dig om at tage din genoptræning meget seriøst, og så gælder det om at få opbygget så gode lårmuskler som overhovedet muligt ..

Men det er sq en lang og sej kamp :wink: det gælder bare om at hænge i, og ja du kan godt komme på elite niveau igen, men det kræver en indstats !

Held og lykke mester :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej..

Jeg fik for 1 1/2 år siden lavet nyt korsbånd og fik fjernet min menisk både inderst og yderst. Min mén grad blev vurderet til 5% og jeg fik 40.000-,

Men jeg har stadigvæk ondt i mit knæ og det virker løst.

Jeg har nu fået endnu en tid hos give sygehus, hvor de skal undersøge mit knæ. Menjeg vil gerne have fat i et træningsprogram der er baseret på genoptræning af knæ og korsbånd.

Er der nogen der kender nogle sider hvor jeg kan finde genoptræningsprogrammer??

På forhånd tak :4thumbup:

Katrine

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Jeg fik nyt korsbånd 18/11 2004 og påbegyndte fodboldtræningen for et par uger siden. Jeg mærker stort set intet til knæet. Mit bedste råd er: træn, træn, træn.

Er positivt overrasket over operationens udfald, da jeg forventede adskillige gener, men jeg er sluppet heldigt fra det.

Mvh Peter

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nu har jeg gået rundt med en korsbånds skade et årstid efterhånden. Jeg fik så omsider et nytkorsbånd (foreste korsbånd) d. 29/3 - 05 og er godt igang med genoptræningen.

Jeg er egentlig interesseret i at høre om der er nogle her på siden der har fået lavet en lignende operation? Hvordan går det med jer nu? Er i helt tilbage på det plan i var før?

Jeg dyrkede selv svømning på elite plan inden ulykken indtraf, ville gerne tilbage på daværende niveau.

Hvordan med forsikring har dem af jer der har fået et nyt korsbånd fået noget af jeres forsikring ud fra en mengrads fastsætning?

Mvh

Lars

<{POST_SNAPBACK}>

Kai Poulsen her: Fod, ankel, knæskader og forsikring. Nye fortolkninger af forsikring, efter 1/9 2002

Knæskade blev til 2 x 50.000 udbetalt af forsikring.

Mere info på ny info web. www.banda-skadefri-sport.dk med link...

Hilsen Kai

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej.

Jeg fik opereret mit forreste korsbånd, udvendig sideledbånd og en menisk d. 20/2-'06, så jeg er først lige kommet i gang med genoptræningen.

Det er dejligt at have sådan et forum, hvor det er muligt at udveksle erfaringer med sådanne operationer :4thumbup:

Grunden til at jeg faktisk skriver er for at fortælle at der er rigtig gode illustrationer og træningsøvelser på Århus' idrætskliniks hjemmeside, som virkelig har hjulpet mig indtil videre og har givet mig et godt indblik i hvad operationen har omfattet.

Med Venlig Hilsen

Britta

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mit korsbånd lavet samt fixet lidt af menisken d. 16/1 2005. Er kommet mig fuldstændig, og mærker ikke noget til knæet, selvom jeg spiller forsjov fodbold og tar omkring de 350kg i benpres. Startede allerede med let fodbold under 6 måneder efter operationen, dog med et neopren knæ støttebind.

Fik desuden 83.200kr af forsikringen, og min skade blev vurderet til 8% mèngrad.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg fik rekonstrueret mit forreste korsbånd i venstre knæ d. 1/11 2005. Jeg er pt så godt som færdig med genoptræningen (1 træning tilbage) og har fået grønt lys til derefter at påbegynde styrketræning i benene (squat, dødløft, calf raise). Som en anden nævner tidligere i indlæggende synes jeg også det har været et langt og sejt træk, men nu hvor jeg kan mærke mere styrke omkring knæet og er begyndt at løbe igen, så er jeg ret glad for det.

Jeg spiller amerikansk fodbold som også er årsagen til skaden, og jeg fik at vide at jeg skulle holde et års pause fra operationsdatoen, før jeg igen begyndte på kontaktsport. Det synes jeg er noget af det værste jeg kunne få at vide. Hader at kigge på... vil være med.

Men hæng i. Jo længere jeg er kommet med genoptræningen jo bedre har jeg fået det i benet, og jo flere fysiske aktiviteter har jeg kunne gå igang med igen. Jeg skal nok få lagt nogle hits igen. Det er helt sikkert! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Jeg fik nyt korsbånd 18/11 2004 og påbegyndte fodboldtræningen for et par uger siden. Jeg mærker stort set intet til knæet. Mit bedste råd er: træn, træn, træn.

Er positivt overrasket over operationens udfald, da jeg forventede adskillige gener, men jeg er sluppet heldigt fra det.

Mvh Peter

Jeg har absolut ingen gener længere. De vil dog ikke give mig en krone i erstatning, da min mén-grad er 1% for lav.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share