Sign in to follow this  
cYRAx

Ryg øveleser til nyt fullbody

Recommended Posts

Ja, planen er at køre fullbody igen, men har dov' ændret lidt på de. Her er de ryg øveleser jeg kører:

Dag 1:

T Rows

Chins

Dag 2:

Deadlift

Chins

Dag 3:

Shrugs

Chins

Er dette optimalt til at få en evil ryg? :devil: Skal lige sige at alt bliver kørt i 5x5 rep range..

Edited by cYRAx

Du kan også kombinere dødløft og shrugs og så køre nogle rows el.lign. på dag 3 sammen med chins. :smile:

Edited by Cache

I TJ's AHT, den hvor alle øveleser bliver kørt i 10x3 bliver der brugt Shrugs sum ryg øvelese på Dag 3, eller er jeg helt galt på den? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er du ikke. Jeg ville helt klart også mene at shrugs er en rygøvelse, da trapezius jo er en rygmuskel og er synergist ved de fleste rygøvelser. Så shrugs skal IMO laves sammen med resten af ryggen.

Edited by jensC

I TJ's AHT, den hvor alle øveleser bliver kørt i 10x3 bliver der brugt Shrugs sum ryg øvelese på Dag 3, eller er jeg helt galt på den? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er du ikke. Jeg ville helt klart også mene at shrugs er en rygøvelse, da trapezius jo er en rygmuskel og er synergist ved de fleste rygøvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ville jeg også mene. Trapz er nu heller ikke nogen lille muskel..

M. trapezius er def. som en af skulderbladets muskler. Ja, den sidder jo ganske vist på bagsiden af kroppen og alt hvad der er lokaliseret der har en vis evne til at blive kaldt for ryggen :blush:

jøjpee :innocent: