Sign in to follow this  
dalle

Maveøvelse

Recommended Posts

Jeg har så småt genoptaget træningen efter et halvt års pause. Da jeg var i center forleden kom jeg i tanke om en maveøvelse fra min tid på efterskole. Den går ud på at man ligger på ryggen med benene i lodret position. Man har så en makker der står over en og skubber ens ben ned mod jorden. Man skal så hele tiden forsøge at sparke benene tilbage til lodret. Håber i forstår hvad jeg mener.

Er der nogen der har prøvet/kender til denne øvelse? Jeg synes den var meget effektfuld, hvis jeg skal vurdere udfra hvor længe efter jeg ondt i mine mavemuskler.

Ja den kender jeg godt, den fungere ret godt, især hvis makkeren smider benene i forskellige retninger hver gang.

Den kan være meget skadelig for lænden hvis man ikke kan stabilisere ordentligt. Det er ikke en øv. som nybegyndere burde kaste sig ud i efter min opfattelse.

jøjpee :raisebrow:

Efter min opfattelse involverer du i højere grad hoftebøjerne end lige mavemusklerne i den øvelse. Hermed ikke sagt, at hoftebøjerne ikke skal trænes, men hvis formålet er mavetræning, findes der andre øvelser som er den overlegen.

Jeg syntes det er en tåbelig øvelse.

Øvelsen lugter lidt af show-off :dry: . Hvis det er ren mave, der skal trænes, er der nok bedre metoder.

Tjaa, den er okay, vi bruger den selv til vores sommer hockey træning / floorball, bare for at beholde lidt af trimmet :wink:

Så spark du bar' løs du :4thumbup:

Men der er utrolig mange andre og bedre metoder til at få brættet.. :innocent:

Edited by uXu