Mine tær sover?


Jesper Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er nu kommet i så god (i forhold til før) form at jeg kan løbe i 1 times

tid på sådan en "ellipse/natural runner"-maskine..

Dog begynder mine tær - mest storetå + den ved siden af (har prøvet at pege med den, det kan jeg ikke :) ) at sove???

Nogen forklaring?, Jeg løber i et par Yonex badmintonsko og et par tennissokker..

Det gør ikke ondt, det er bare irriterende...

Link to comment
Share on other sites

Min tæer kommer også til at sove hvis mine sko er bundet for hårdt når jeg spiller badminton, så måske du skulle løsne dem lidt... De føles måske løse nok i starten, men foden udvider sig når man bruger den og den bliver varm.

Det er nok mit bedste råd!

Link to comment
Share on other sites

Brokenh>Haha, meget sjovt

Jeg synes at de er forholdsvis løse.. - men jeg prøver lige i aften (hvis jeg får taget mig sammen)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan godt se dit problem.. Det må være pisseirriterende, men ja, tror du ikke det er skoen, eller et eller andet som lukker af for blodet til tåen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et lille citat fra gomotion.dk:

"fornemmelser i tæerne er ofte et tegn på forfodsplatfod. Dvs. at forfodens midterste knogler kollapser lidt, så tværbuen i forfoden udrettes. Dette giver sig udslag i de sovende tæer når du løber, fordi nerver og blodkar ud til tæerne klemmes. Et par dynamiske fodindlæg med en forfodspelotte skulle kunne afhjælpe dit problem. En bandagist med erfaring i behandling af løbeskader kan lave indlæggene for dig.

Venlig hilsen Thomas Kaiser Bandagist og fysioterapeut"

Link to comment
Share on other sites

:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige mine ord :hmmm: ...Men hvad nu hvis hele ens for sover? Det oplever jeg ofte hvis jeg løber på et hårdt underlag. Har dog aldrig problemer når jeg spiller fodbold

Edited by ZapZap
Link to comment
Share on other sites

det tror jeg mange budo-folk gerne vil have du uddyber lidt nærmere..

Gør jeg gerne - det var ikke for at støde nogen..

Synes bare at det er lidt små-ulækkert at (mest pubertetsdrenge) folk løber

rundt med bare/sure/vortede/fodsvampede tær i et motionscenter..

Men hva, det er nok bare mig der er underlig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men hvad nu hvis hele ens for sover? Det oplever jeg ofte hvis jeg løber på et hårdt underlag. Har dog aldrig problemer når jeg spiller fodbold

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt - sovende fornemmelser er oftest pga. nervepres. Det kan stamme helt oppe fra ryggen - så det skal du nok have udredt.

Kan også være et problem i dit underben (compartmentsyndrom, nerveafklemning pga fodtøj osv..)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

I den ellipse-tingest, løfter man såvidt jeg husker(ja jeg har været en cardio-dreng :blush: ) ikke forfoden mens man løber. Så det er ret naturligt din storetå begynder at sove da du reelt står på den en time af gangen.....

Link to comment
Share on other sites

I den ellipse-tingest, løfter man såvidt jeg husker(ja jeg har været en cardio-dreng :blush: ) ikke forfoden mens man løber. Så det er ret naturligt din storetå begynder at sove da du reelt står på den en time af gangen.....

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Buc. Hvis du kun har problemet i ellipsetræneren, så skyldes det formentlig maskinen og ikke dine fødder eller måden du snører dine sko på. Jeg oplever det også selv, og kender mange andre med problemet. Jeg kender ikke nogen løsning på problemet, andet end ikke at stå der så længe ad gangen :tongue:

Panda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share