3½ uges pause


Mr. McClane
 Share

Recommended Posts

Hey, efter et overfald i fredags skal jeg nu gå med skinne på min venstre arm i 3½ uge. Hvor meget muskelmasse vil jeg miste i denne periode uden træning?

Tænkte også på at cutte ved 5 ugentlige løb og så da få lidt ud af situationen, men er det dumt når jeg ikke kan træne?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

D du ikke træner imens, vil du nok opleve endnu mere muskeltab hvis du begynder at cutte. Kroppen tærer på både muskel- og fedtmasse når man cutter, og forholdet blir' ret ufavorabelt hvis man ikke træner imens.

Damnet, har du nogle tal for hvor meget man ca. mister af hver muskel vs. fedt?

Ellers vil jeg prøve at holde et status quo og så forbedre min kondi.

Link to comment
Share on other sites

D du ikke træner imens, vil du nok opleve endnu mere muskeltab hvis du begynder at cutte. Kroppen tærer på både muskel- og fedtmasse når man cutter, og forholdet blir' ret ufavorabelt hvis man ikke træner imens.

Damnet, har du nogle tal for hvor meget man ca. mister af hver muskel vs. fedt?

Ellers vil jeg prøve at holde et status quo og så forbedre min kondi.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er svært at give sådanne tal.

Min anbefaling vil være, at holde dit kcal indtag en smule over ligevægtsniveau. Ligelides bør du nok også holde dig fra cardio, da det vil forøge mængden af stresshormoner hvilket er ensbetydende med endnu større muskel tab.

En god ide til træning i den periode kunne være noget forholdsvis tung bentræning i benpress og noget læg.

En sidste ide kunne være at indtage noget kreatin, da visse undersøgelser har vist, at det modvirker muskeltab.

Til sidst skal det siges, at 3½ uge ikke er så meget igen. Især ikke, hvis du har været en smule overreached. Dog vil du nok finde, at du vil være betydeligt svækket lokalt i de muskler du ikke kan bevæge.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

P.S. Forresten noget pis, at man skal døje med sådan noget, fordi andre ikke kan opføre sig ordentlig! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share