Bænktrøje, hva bør jeg vide ?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Idet man ligge dem på vil der dog være et træk i en anden retning.

Måske er det det der menes?

Men du har da en god pointe :bigsmile: Og er skam ikke en nar :wink:

Undrer mig bare at en klog fætter som dr squat og mange andre der siger det samme skulle have misset noget så grundlæggende :blink:

For en sikkerhedsnåls skyld vil jeg da holde mig til den "gamle" metode. Det kan ikke skade noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fik lidt info fra squatfather under MSN snak:

Mikkel>>

Hører fra Squatfather at Asbjørn har leget med udstyr osv. Så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle give den gas med en rage eller fury alt efter hvad der passer dig bedst? Hvis du regner med at rykke en vægtklasse op, så kan du bare vælge en trøje du vil vokse ind i.

Men vær som sagt helt sikker på Asbjørn er 100% opmærksom.

Mht albuer osv, ville jeg træne trøje 2uger (1gang i ugen) og en uges fri.

Hvis trøjen er løs og ikke giver mange ekstra kg, så kan du bruge den mere, stram mange kg, mindre..

(andre har måske andre gode erfaringer for begyndere?).

Spænd vold hårdt op, klem livet ud af stangen (man fatter det ofte ikke før man prøver det en del gange). Så kører det.

Pas på med at dreje ærmer. Det kan være psycho hårdt ved leddene (for nogen, andre ikke), og er egentligt kun for elitebænkere som jfk/niels etc..

Mht dine skuldre tror jeg det handler om en møg stærk øvre ryg, og at man er meget god til at trække skulderbladene hårdt sammen. Men når det er sagt, giver trøjer skulder probs for nogen og ikke for andre.

EX: Kern var ved at komme galt afsted med sin delt i en fury, og Kernhar da prøvet trøjer før og har en stærk øvre ryg. Så igen må man være forsigtigtig, og mærke efter + have en spotter der kan rive stangen væk, hvis det føles forkert.

Knæbind: man kan se nogle mennesker blive afhængige af knæbindene og bruge dem for meget (ud over de tungeste sæt). Knæbind er smarte for at begrænse belastning på knæene, men skal imho ikke blive et værktøj til at øge vægtene på alle ens submaksimale sæt.

Mit take på knæbindsbrug er at de tungeste sæt belaster bindevævet, men gør ikke meget for at stimulere til nydannelse af væv. Nydannelse af væv sker ud fra min viden ved relativt lav belastning og med høj volumen. Høje koncentrationer af lactat skulle også forbedre collagensyntesen.

Med knæbind ved lave vægte sænkes belastningen og dermed potentielt den stimulus der fører til collagensyntese.

Jeg ved godt det er meget fortænkt, men jeg syntes man skal tænke sig om i brugen af udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share