Bænktrøje, hva bør jeg vide ?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Så længe man husker at bruge sin sunde fornuft skal det nok gå, det vigtigste her er at huske aldrig at løfte uden spottere, og sørg for de ved hvad det er der skal ske. Det er ikke nok med én eller anden tilfældig makker fra kabeltrækket ved siden af. Asbjørn ved helt sikkert hvad en bænkprestrøje er, så han er umiddelbart et fint valg.

Jeg skriver jo det ikke bare skal være en tilfældig abe, og han har selv nævnt Asbjørn som sikkert er rigeligt kompetent. Han ved jo godt hvad en bænkprestrøje er. Nu nævnes der heller ikke noget om en fast træningsmakker, men hvis det er tilfældet så kan han jo bare instrueres.

Grunden til at manden vil løfte i trøje er vel ligegyldig, men han skriver jo at det er fordi han på sigt vil meldes ind i klubben i Thisted.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så længe man husker at bruge sin sunde fornuft skal det nok gå, det vigtigste her er at huske aldrig at løfte uden spottere, og sørg for de ved hvad det er der skal ske. Det er ikke nok med én eller anden tilfældig makker fra kabeltrækket ved siden af. Asbjørn ved helt sikkert hvad en bænkprestrøje er, så han er umiddelbart et fint valg.

Jeg skriver jo det ikke bare skal være en tilfældig abe, og han har selv nævnt Asbjørn som sikkert er rigeligt kompetent. Han ved jo godt hvad en bænkprestrøje er. Nu nævnes der heller ikke noget om en fast træningsmakker, men hvis det er tilfældet så kan han jo bare instrueres.

Grunden til at manden vil løfte i trøje er vel ligegyldig, men han skriver jo at det er fordi han på sigt vil meldes ind i klubben i Thisted.

<{POST_SNAPBACK}>

NEMLIG JA :shades:

Link to comment
Share on other sites

Der er stadigvæk intet stævne eller nogen spotter med erfaring i bænktrøjer i nærheden, så der er ikke nogle argumenter ifht min post. At lære at bænke i en løs tilfældig trøje gør ikke at man bliver hverken stærkere eller bedre til at bruge andre trøjer.

Brug af ½dragt i squat kan beskytte imod skader, ligesom korrekt lagt træningsknæbind kan det. En trøje er bare en øget risiko. Ikke det værd med mindre man skal til stævne.

Link to comment
Share on other sites

Der er stadigvæk intet stævne eller nogen spotter med erfaring i bænktrøjer i nærheden, så der er ikke nogle argumenter ifht min post. At lære at bænke i en løs tilfældig trøje gør ikke at man bliver hverken stærkere eller bedre til at bruge andre trøjer.

Brug af ½dragt i squat kan beskytte imod skader, ligesom korrekt lagt træningsknæbind kan det. En trøje er bare en øget risiko. Ikke det værd med mindre man skal til stævne.

<{POST_SNAPBACK}>

Vås, selvfølgelig vil erfaring med én trøje gøre at han hurtigere lærer en ny model at kende, forskellige er trøjerne heller ikke. Jeg husker f.eks. Christian Hansen fra AAK til ER cup i 2004, han havde ellers løftet i Crain mener jeg det var, men så skiftede han til Metal, vel at mærke på selve stævnedagen (den han havde med blev vidst afvist i udstyrskontrollen), og han fik 170 som var pr. Det kunne han ikke have gjort hvis han ikke havde haft erfaring fra at løfte i trøje, selvom hans gamle var et andet mærke.

Jeg gad forresten godt se hvordan I ville lægge forkerte knæbind, der gav øget risiko for skader. Vel at mærke uden at bruge småsten og den slags.

Link to comment
Share on other sites

Hvis knægten nu vil lege med en bænkpres-trøje, så lad ham da. Nu har han også fået malet Fanden på væggen :bigsmile:

Desuden er det vel ligegyldigt om andre forstår hvorfor han vil købe en trøje :dry:

Mine råd vil være og det er vel en kort opsummering af det der allerede er blevet skrevet.

- Køb trøjen lidt for stor og billigt

- Få en fast makker når du skal have den på så der ikke er noget tvivl om hvad der skal ske hvornår.

- Træn ikke med den for ofte.

- Hyg dig og eksperimenter, men pas på dig selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad forresten godt se hvordan I ville lægge forkerte knæbind, der gav øget risiko for skader. Vel at mærke uden at bruge småsten og den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Du siger bare til...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu bor jeg desværre ikke i Odense mere, så det må blive næste gang jeg kommer forbi jeg beriges med æren af knæbindslektioner af Dr. Squat. Indtil da, kan du så ikke forklare hvordan du har tænkt dig at gøre? Jeg har selv taget knæbind på en hel del gange, og fået det gjort af andre endnu flere gange, og endnu er jeg ikke stødt på en pålægning der på nogen måde kunne fremprovokere skader eller noget der ligner (og det er altså ikke en skade hvis de gør ondt og man får røde knæ bagefter, bare lige så du ved det). Sidder I med en lineal og måler så I ikke får lavet noget der kunne ødelægge jeres krop for bestandigt?

Jeg har dog set en skade fremprovokeret af knæbind engang, det var da jast herinde fra skulle prøve dem ude i klubben, og desværre var hans ryg det svageste led, så han valgte at krølle helt sammen under stangen to gange i træk, og det fik han vidst ondt i ryggen af. de må være blevet lagt forkert på...

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad forresten godt se hvordan I ville lægge forkerte knæbind, der gav øget risiko for skader. Vel at mærke uden at bruge småsten og den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Du siger bare til...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu rabler det sgu for dig, unge Moos. Såfremt de bilder dig den slags ind i OBBC skal du da vist til at søge andre græsgange. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad forresten godt se hvordan I ville lægge forkerte knæbind, der gav øget risiko for skader. Vel at mærke uden at bruge småsten og den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Du siger bare til...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu bor jeg desværre ikke i Odense mere, så det må blive næste gang jeg kommer forbi jeg beriges med æren af knæbindslektioner af Dr. Squat. Indtil da, kan du så ikke forklare hvordan du har tænkt dig at gøre? Jeg har selv taget knæbind på en hel del gange, og fået det gjort af andre endnu flere gange, og endnu er jeg ikke stødt på en pålægning der på nogen måde kunne fremprovokere skader eller noget der ligner (og det er altså ikke en skade hvis de gør ondt og man får røde knæ bagefter, bare lige så du ved det). Sidder I med en lineal og måler så I ikke får lavet noget der kunne ødelægge jeres krop for bestandigt?

Jeg har dog set en skade fremprovokeret af knæbind engang, det var da jast herinde fra skulle prøve dem ude i klubben, og desværre var hans ryg det svageste led, så han valgte at krølle helt sammen under stangen to gange i træk, og det fik han vidst ondt i ryggen af. de må være blevet lagt forkert på...

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan starte med at droppe tonen, hvis du vil have at jeg skal gide at svare dig :raisebrow::poking:

Jeg ved vitterligt ikke hvad du tror om mig?? Fordi jeg er ung, at jeg ikke skulle have sat mig ordentligt ind i tingene?? Jeg tror nærmere at det er dig, der ikke ved hvordan udstyret virker på en ung, uerfaren løfter :wink:

Og når det er sagt, så synes jeg at det er langt ude, at du, som ( Efterhånden erfaren? ) løfter ikke har mere respekt for udstyret, end til at du ikke kan se problemerne ved at en ung løfter skal lære teknikken osv. alene. :raisebrow:

Jeg kan naturligvis ikke forklare hvordan jeg ville lægge knæbind, over nettet, og det ved du også udemærket :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad forresten godt se hvordan I ville lægge forkerte knæbind, der gav øget risiko for skader. Vel at mærke uden at bruge småsten og den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Du siger bare til...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu bor jeg desværre ikke i Odense mere, så det må blive næste gang jeg kommer forbi jeg beriges med æren af knæbindslektioner af Dr. Squat. Indtil da, kan du så ikke forklare hvordan du har tænkt dig at gøre? Jeg har selv taget knæbind på en hel del gange, og fået det gjort af andre endnu flere gange, og endnu er jeg ikke stødt på en pålægning der på nogen måde kunne fremprovokere skader eller noget der ligner (og det er altså ikke en skade hvis de gør ondt og man får røde knæ bagefter, bare lige så du ved det). Sidder I med en lineal og måler så I ikke får lavet noget der kunne ødelægge jeres krop for bestandigt?

Jeg har dog set en skade fremprovokeret af knæbind engang, det var da jast herinde fra skulle prøve dem ude i klubben, og desværre var hans ryg det svageste led, så han valgte at krølle helt sammen under stangen to gange i træk, og det fik han vidst ondt i ryggen af. de må være blevet lagt forkert på...

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan starte med at droppe tonen, hvis du vil have at jeg skal gide at svare dig :raisebrow::poking:

Jeg ved vitterligt ikke hvad du tror om mig?? Fordi jeg er ung, at jeg ikke skulle have sat mig ordentligt ind i tingene?? Jeg tror nærmere at det er dig, der ikke ved hvordan udstyret virker på en ung, uerfaren løfter :wink:

Og når det er sagt, så synes jeg at det er langt ude, at du, som ( Efterhånden erfaren? ) løfter ikke har mere respekt for udstyret, end til at du ikke kan se problemerne ved at en ung løfter skal lære teknikken osv. alene. :raisebrow:

Jeg kan naturligvis ikke forklare hvordan jeg ville lægge knæbind, over nettet, og det ved du også udemærket :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

For det første lægger du tonen an med dit "du siger bare til", og den tager jeg så bare op.

Du har åbenbart ikke sat dig ind i tingene hvis du tror udstyr er så farligt som du skriver her i tråden. Inden jeg begyndte i klub købte jeg et par knæbind og trænede lidt med dem selv uden at have læst det store om dem, og det gik da fint, jeg brugte jo bare min sunde fornuft. Jeg skriver netop her i tråden at jeg synes det er fint han vil løfte i trøje, men at han skal købe én der er nem at løfte i til at starte med, og med en halv-løs gammel trøje sker der sgu ingen ting, det ville du vide hvis du havde sat dig ind i tingene eller havde mere erfaring. Jeg synes bare det er en forkert opfattelse dig, munden og ptpoul har af udstyret, og der er ingen grund til at gøre det værre end det er. Og du må da indrømme at det er påfaldende at der ikke er nogle af de mere erfarne som giver jer ret? Jeg har selv set Søren Eggebrecht på 240kg i panden til et stævne, og på trods af dette vil jeg mene at hvis man starter forsigtigt ud og bruger hovedet så er det rigeligt sikkert at prøve det af, så længe man husker en spotter, men det skriver jeg også.

Nu vil jeg tage op og træne, men det bliver uden knæbind da jeg ikke har læst nok artikler om emnet til at tage dem på. Jeg har dog været til seminar med én der havde en phd i bælte, så det tør jeg godt bruge :wink:

Link to comment
Share on other sites

For det første lægger du tonen an med dit "du siger bare til", og den tager jeg så bare op.

Tænk, jeg ville have ment at det var din ironiske kommentar om småstenene ( Men lad det nu ligge :smile: )

Den væsentligste grund til, at jeg ikke mener at Mikkel skal begive sig i gang med trøjetræning er, at der formentligt er et helt ton ting, der bør rettes først mht teknik ( No offense) Jeg har oplevet flere, der springer ud i gamet uden en basisstyrke, og straks derefter kommer skaderne rullende ( Jeg er selv en af dem)... Så kan du lave nok så meget sjov med selv bælte; jeg har oplevet en, hvis bælte rykkede sig under tung squat, hvorefter han mister spændet og en discus ryger. Om det ikke var sket alligevel? Jo, sikkert. Men hvis han havde sørget for altid at have et ordentligt styrkefundament i ryg og maveregionen ville det formentligt være undgået.

På samme måde er det med bænktrøjen; hvis ens albuer og skuldre ikke er trænet op til at kunne klare presset, så kan selv de få kg, man får ud af en bænktrøje gøre en forskel. 2 eller 3 i klubben har haft deltskader, eller på vej til det, pga trøjerne.

Til det kommer der øgede slid på kroppen, hvis den ikke er klar til ekstra kg.

Jeg ved godt at alt det her måske ikke er relevant i det aktuelle, men i mine øjne er det relevant at tænke på, inden man går i gang med sporten :smile:

Samtidig er der også spørgsmålet om teknikken i alle tre øvelser, samt træning af alle de stabiliserende muskler. Der er bare så meget, der kan optimeres, før udstyr bliver relevant. Og selv derefter er der mange ting, der er med til at få udstyret til at fungere, også hvis det ikke skal være til skade for løfteren.

Og jo, jeg vil til enhver tid påstå, at stramme knæbind, der er lagt forkert, ville kunne have en meget negativ virkning på knæene, når man dykker med dem!

Link to comment
Share on other sites

Det kan være jeg er lidt sent på den, men jeg vil gerne vide hvordan man lægger knæbind forkert?

Så vidt jeg ved er det meget individuelt hvordan løftere vil have knæbind lagt på. Så der vil da ligge rigtigt mange potientielle skader i diverse klubber hvis der for eksempel kun er to rigtige måder de kan lægges på :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis knæbind lægges forkert kan de på sigt medføre problemer.. Eller er det også for kontroversielt?

I må forklare mig hvordan de så bliver lagt forkert, jeg beder ikke om step-by-step "How to ruin your knees using wraps" med Troy McClure, men bare sådan et par stikord.

eg har oplevet en, hvis bælte rykkede sig under tung squat, hvorefter han mister spændet og en discus ryger. Om det ikke var sket alligevel? Jo, sikkert. Men hvis han havde sørget for altid at have et ordentligt styrkefundament i ryg og maveregionen ville det formentligt være undgået.

Og Per Kyneb har fået brok under tung squat til JM, var det også fordi han ikke havde god nok grundform inden han tog bæltet på eller hvad?

Din ven der har sikkert været disponeret for det i forvejen og så har han været uheldig. Jeg køber ikke at det var fordi han ikke havde lavet nok mavetræning.

Til det kommer der øgede slid på kroppen, hvis den ikke er klar til ekstra kg.

Med de få kg der er at hente i en "begyndertrøje", og hvis man holder sig til ikke at træne i den for tit (som vi HAR sagt), vil jeg mene det slid er til at tage at føle på.

Efter min mening er det da positivt at komme igang med at benytte sig af udstyr relativ tidligt i "karrieren", øvelse gør jo mester. Så længe man husker ikke at overdrive det kan jeg virkelig ikke se problemet i det.

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er det da positivt at komme igang med at benytte sig af udstyr relativ tidligt i "karrieren", øvelse gør jo mester. Så længe man husker ikke at overdrive det kan jeg virkelig ikke se problemet i det.
Jeg mener så bare, at man i de første år har bedre af at holde sig fra de tunge løft, og fokusere på basis og form, hvis man vil være længe i sporten. :smile:

Hvad mener du forøvrigt er "for tit"?

I må forklare mig hvordan de så bliver lagt forkert, jeg beder ikke om step-by-step "How to ruin your knees using wraps" med Troy McClure, men bare sådan et par stikord

Husk nu, at jeg ikke taler om de knæbind, der bliver lagt til stævne, men knæbind, der bliver lagt af uerfarne løftere, der ikke tænker på sådan noget som at spænde op i låret og få låst musklen, så der kommer noget ordentligt støtte, men bare hiver knæbindene rundt om knæet og strammer op. Knæskallen kan måske komme til at køre skævt el. lign. Forøvrigt tvivler jeg på, at dette ville være relevant i dette tilfælde, eftersom Asbjørn uden tvivl også har erfaring i brug af knæbind. :smile:

Link to comment
Share on other sites

interessant debat...nu ved jeg ikke særligt meget om trøjer, eller andre dragter da et ganske tyndt støttebælte er mit mest hardcore udstyr... men fulgte alligevel tråden, da jeg af ren interesse funderer lidt over fidussen i dette udstyrs-ræs....... men det var et sidespor.....

når man læser tråden virker det ærligt talt til at der køres med en form for mere eller mindre implicit agenda, om at nu skal det virkeligt demonstreres, at visse medlemmer føler sig i et lukket selskab de ikke er meget for at åbne... ja sorry men sådan virker det..... det er måske (måske ikke) med gode intentioner men som det fremgår så er der jo selv tale om sådan forholdsvist nye medlemmer indenfor SL, som jeg læser det, som åbenbart har glemt at de selv måtte være blevet motiveret på et tidspunkt, og forhåbentligt med en anden attitude end det demonstreres her....

det er vel ikke meningen med MOL at man demonstrerer en lidt selvpromoverende arrogance, hvor medlemmer der gerne vil prøve kræfter (bogstaveligt talt :smile: ) med nye ting, henvises til at de endnu ikke er parate til at deltage i dette eksklusive fælleskab, der er desværre ofte den holdning man støder på i en social sammenhæng, (som ellers er åben) hvor visse dele af inderkredsen hurtigt manifesterer sig som 'rigtige' og med autoritet til at afvise newcommers.... analogier; forskellige fan-grupperinger indenfor både musik, sport, etc. , samt sammel sportsgrene hvor man værner om en lukket facade udaftil.

det er selvfølgeligt en lidt sort fortolkning, men det er sådan jeg læser det, og det er lidt ærgeligt når jeg fx. ofte har set meget interessante indlæg fra disse MOL'ers side.....

det var bare lige min kommentar til tråden, og den skal skam ikke ses som en harsk bemærkning, nærmere en lille reminder :innocent:

Link to comment
Share on other sites

det er måske (måske ikke) med gode intentioner men som det fremgår så er der jo selv tale om sådan forholdsvist nye medlemmer indenfor SL, som jeg læser det, som åbenbart har glemt at de selv måtte være blevet motiveret på et tidspunkt, og forhåbentligt med en anden attitude end det demonstreres her....

Aha... Nej, det er da helt tydeligt, at du ikke aner, hvad du snakker om :raisebrow:

Arrogant??

Netop fordi jeg kan sætte mig i hans sted ( Ung, ny løfter, ville helt vildt gerne i gang med udstyret) vil jeg netop gerne sørge for at han ved, hvad han går ind til. Og så kalder du mig arrogant??

Hvis jeg havde lyttet lidt bedre til andre, dengang jeg gik i gang med den rigtigt tunge udstyrstræning, og i stedet havde fortsat med basistræning, havde jeg formentligt ikke været i den situation, hvor jeg er i dag, med ømme led og overanstrengelser. Måske har jeg været disponeret for det? Egentligt ikke, vil jeg mene, for i alle mine sportsgrene, har jeg arbejdet med meget mere ledbelastende øvelser. Måske har jeg ikke været stærk nok? Det tror jeg egentligt heller ikke... Har endda altid forsøgt at arbejde med at forbedre min teknik, samt træne de stabiliserende muskler. Når jeg ser tilbage, er mine tre største fejl at jeg begyndte at løfte tungt for hurtigt, at jeg har løftet tungt for ofte og at jeg begyndte i udstyret for hurtigt. Og jeg er ikke den eneste, det er tilfældet for. Har snakket med adskillige andre, der har gjort det lignende, og alle ting peger i samme retning; for dårligt fundament.

Så undskyld mig mange gange, når jeg forsøger at overbevise Mikkel, der er i en situation meget lig min egen for lidt over et halvt år siden, i at han måske skulle overveje at køre mere basistræning, og især så længe, at han ikke træner i en klub med tilpas kvalificerede trænere!

Hvor utaknemmeligt, arrogant og selvpromoverende af mig! Jeg må virkeligt være et svin :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt, så ved jeg, at Erik Rasmussen har lavet nogle sikkerhedsdimser, der skulle bruges til bænkpresstævner. Disse virker fint i min klub og forstår ikke helt, hvorfor der ikke kom længere end til diskussion på DFS's bestyrelsesmøde.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok fordi du ikke har sat dig ind i sagerne, skal du se. :4smartass:

Vi vedtog netop at afprøve grejet til JM bænk sidste år, og det glædede jeg mig personligt meget til at se. Helt nøjagtigt hvorfor Erik Rasmussen valgte ikke at afprøve det, ved jeg faktisk ikke, men som jeg husker det mente han ikke det var helt klar - og det er jo fair nok.

Det er ikke helt let at lave, jeg har siddet og tegnet lidt, glæder mig til at se, hvordan det skal virke uden at være i vejen. :)

Jeg er sikker på Erik får det klar på et tidspunkt, og så skal vi naturligvis have det afprøvet, så vi kan få den ekstra sikkerhed ind i bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

det er måske (måske ikke) med gode intentioner men som det fremgår så er der jo selv tale om sådan forholdsvist nye medlemmer indenfor SL, som jeg læser det, som åbenbart har glemt at de selv måtte være blevet motiveret på et tidspunkt, og forhåbentligt med en anden attitude end det demonstreres her....

Aha... Nej, det er da helt tydeligt, at du ikke aner, hvad du snakker om :raisebrow:

Arrogant??

Netop fordi jeg kan sætte mig i hans sted ( Ung, ny løfter, ville helt vildt gerne i gang med udstyret) vil jeg netop gerne sørge for at han ved, hvad han går ind til. Og så kalder du mig arrogant??

Hvis jeg havde lyttet lidt bedre til andre, dengang jeg gik i gang med den rigtigt tunge udstyrstræning, og i stedet havde fortsat med basistræning, havde jeg formentligt ikke været i den situation, hvor jeg er i dag, med ømme led og overanstrengelser. Måske har jeg været disponeret for det? Egentligt ikke, vil jeg mene, for i alle mine sportsgrene, har jeg arbejdet med meget mere ledbelastende øvelser. Måske har jeg ikke været stærk nok? Det tror jeg egentligt heller ikke... Har endda altid forsøgt at arbejde med at forbedre min teknik, samt træne de stabiliserende muskler. Når jeg ser tilbage, er mine tre største fejl at jeg begyndte at løfte tungt for hurtigt, at jeg har løftet tungt for ofte og at jeg begyndte i udstyret for hurtigt. Og jeg er ikke den eneste, det er tilfældet for. Har snakket med adskillige andre, der har gjort det lignende, og alle ting peger i samme retning; for dårligt fundament.

Så undskyld mig mange gange, når jeg forsøger at overbevise Mikkel, der er i en situation meget lig min egen for lidt over et halvt år siden, i at han måske skulle overveje at køre mere basistræning, og især så længe, at han ikke træner i en klub med tilpas kvalificerede trænere!

Hvor utaknemmeligt, arrogant og selvpromoverende af mig! Jeg må virkeligt være et svin :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

jamen det er jo helt iorden, at du tager udgangspunkt i egne erfaringer og forsøger at undgå andre gentager dine fejl, men som du sikkert ved, er det meget svært at få folk til at acceptere det.. især fordi der åbenbart er mange andre historier i spil....

og NB! du må gerne læse tingene i en sammenhæng, jeg forsøgte at anskuliggjorde hvordan det kunne tolkes, så er det ikke konstruktivt at hænge sig i enkelte ord :smile: ellers får man lidt uheldige udtalelser som bliver en anelse selvmodsigende:

Aha... Nej, det er da helt tydeligt, at du ikke aner, hvad du snakker om.....Arrogant??

:4smartass:

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

når man læser tråden virker det ærligt talt til at der køres med en form for mere eller mindre implicit agenda, om at nu skal det virkeligt demonstreres, at visse medlemmer føler sig i et lukket selskab de ikke er meget for at åbne... ja sorry men sådan virker det..... det er måske (måske ikke) med gode intentioner men som det fremgår så er der jo selv tale om sådan forholdsvist nye medlemmer indenfor SL, som jeg læser det, som åbenbart har glemt at de selv måtte være blevet motiveret på et tidspunkt, og forhåbentligt med en anden attitude end det demonstreres her....

det er vel ikke meningen med MOL at man demonstrerer en lidt selvpromoverende arrogance, hvor medlemmer der gerne vil prøve kræfter (bogstaveligt talt  ) med nye ting, henvises til at de endnu ikke er parate til at deltage i dette eksklusive fælleskab, der er desværre ofte den holdning man støder på i en social sammenhæng, (som ellers er åben) hvor visse dele af inderkredsen hurtigt manifesterer sig som 'rigtige' og med autoritet til at afvise newcommers.... analogier; forskellige fan-grupperinger indenfor både musik, sport, etc. , samt sammel sportsgrene hvor man værner om en lukket facade udaftil.

det er selvfølgeligt en lidt sort fortolkning, men det er sådan jeg læser det, og det er lidt ærgeligt når jeg fx. ofte har set meget interessante indlæg fra disse MOL'ers side.....

det var bare lige min kommentar til tråden, og den skal skam ikke ses som en harsk bemærkning, nærmere en lille reminder 

Say what...

Det er rigtigt at det er et hemmeligt selskab or de respektpoints, man får ved at have bænkpresset i en trøje er begrænsede, og der skal helst ikke deles ud til uværdige :laugh:

Det er pure omsorg og bekymring for den pågældende.. Dine konspirationsteorier er latterlige. Læg mærke til hvor villige de fleste styrkeløftere er til at hjælpe og invitere potentielle løftere forbi, eller blot individer der vil have lidt teknikfif.

I under det år jeg har trænet i OBBC er der kommet mange forbi med interessen som har fået hands on hjælp.

Det er også en yndlingsbeskæftigelse at smide "newbies" i knæbind. For at se deres reaktion. Hvis de vil i flænseren (hennings gamle inzer) så er de velkomne :smile: Mere underholdning for os. Vi elsker at se folk i udstyr for første gang, eller bare i nyt udstyr.

-Men sikkerheden SKAL være i orden!

-De eksempler jeg har set på ulykker/nær ulykker har givet mig nok respekt for trøjer, til at jeg ikke vil stole på andre end styrkeløftere, der kender til de risici i forbindelse med trøje bænkpres.

>> knæbind øger kompressionen af patella hvis det er konkurrence knæbind vi taler om. Knæbind der lægges den forkerte vej rund vil medføre en fejlsporing af patella der kan give problemer. Overgangen imellem patella og vastus medialis kan også blive irriteret af knæbindsbrug.

Man kan defenitivt lære sig selv at lægge træningsknæbind via en eller anden form for skriftlig information/video. Men man skal stadigvæk respektere skidtet. Desuden ser jeg ikke pointen i at benytte sig af knæbind før man squatter respektable kg. Det skulle ikke være nødvendigt + man skulle måske opbygge sig en basis styrke, før man begynder at benytte sig af krykker til træning.

Link to comment
Share on other sites

jamen det er jo helt iorden, at du tager udgangspunkt i egne erfaringer og forsøger at undgå andre gentager dine fejl, men som du sikkert ved, er det meget svært at få folk til at acceptere det.. især fordi der åbenbart er mange andre historier i spil....

Jeg er ganske interesseret i at høre, hvad du mener med den fremhævede sætning :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

moos-> fin kommentar

ptpoul-> Det var skam ikke konspirationsteorier, jeg tror nu også godt du kan se meningen bag, du plejer da at være forholdvist skarp, jeg prøver derfor bare at anskueliggøre hvordan det let kan virke... hvis du nu liige trækker vejret kan du vel godt se pointen :smile: og som sagt så har jeg sørget for rigeligt med mitigerende kommentarer. Du kan vel heller ikke være uenig i at man også kan komme til at vejlede i for meget forsigtighed.... det sjove er at uanset hvor mange gode råd man for, så er det bare så fastintegreret i det menneskelige univers at vi VIL gøre vores egne erfaringer,.......... :smile:

Link to comment
Share on other sites

jamen det er jo helt iorden, at du tager udgangspunkt i egne erfaringer og forsøger at undgå andre gentager dine fejl, men som du sikkert ved, er det meget svært at få folk til at acceptere det.. især fordi der åbenbart er mange andre historier i spil....

Jeg er ganske interesseret i at høre, hvad du mener med den fremhævede sætning :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

at der er forskellige erfaringer som det fremgår af tråden, det er vel meget ligetil, og behøves vel ikke uddybes nærmere, det er jo en universiel 'ting' når man diskutere at der er divergerende historier.. fx. vedr kost, så det kan være svært at blive fuldstændig enige om en eviggyldig sandhed når erfaringerne er forskellige, og det i det perspektiv, så skal man vel også være forsigtig med at ophæve egne erfaringer som dogmer...... det fremgår jo tydligt atfx. søren w er ret uenig........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share