Ondt i ankel.


Kaspers
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg vil bare lige høre om nogle af jer har en idé om, om der er noget galt med min ankel.

Jeg spillede fodboldkamp her i tirsdags og mærkede egentlig ikke noget lige efter. Det var først da vi gik ud af bussen jeg kunne mærke det gjorde ondt (ikke hævet). Og ondt gjorde det. Jeg kunne dårligt støtte på den.

Men næste dag (onsdag, i går) blev det allerede bedre og bedre og jeg fik et ankelbind på. Og så nu i dag har jeg taget to piller og stadig ankelbindet på. Det gør egentlig ikke ondt når jeg går, men når jeg løber kan jeg godt mærke det.

Det var sådan hvordan det er sket.

Nu vil jeg høre om hvad jeg skal gøre. Jeg har nemlig også en kamp i morgen. Skal jeg bare hvile den og se om det går væk, eller skal jeg småløbe på den nu her?

Håber på et hurtigt svar.

M.V.H. Kasper.

P.S. Jeg er målmand :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige høre om nogle af jer har en idé om, om der er noget galt med min ankel.

Jeg spillede fodboldkamp her i tirsdags og mærkede egentlig ikke noget lige efter. Det var først da vi gik ud af bussen jeg kunne mærke det gjorde ondt (ikke hævet). Og ondt gjorde det. Jeg kunne dårligt støtte på den.

Men næste dag (onsdag, i går) blev det allerede bedre og bedre og jeg fik et ankelbind på. Og så nu i dag har jeg taget to piller og stadig ankelbindet på. Det gør egentlig ikke ondt når jeg går, men når jeg løber kan jeg godt mærke det.

Det var sådan hvordan det er sket.

Nu vil jeg høre om hvad jeg skal gøre. Jeg har nemlig også en kamp i morgen. Skal jeg bare hvile den og se om det går væk, eller skal jeg småløbe på den nu her?

Håber på et hurtigt svar.

M.V.H. Kasper.

P.S. Jeg er målmand :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder som en lille forstuvning fra et slag/forvridning eller lignende.

Akut behandling af den type skader er stort set altid RICE de første 24-48 timer. Derefter ro og aflastning i alt fra 2-3 dage til uger, afhængig af skadens omfang selvfølgelig, og så starte stille og roligt op igen. Så fint nok, du har givet din ankel lidt ro og støtte.

Reelt skal du holde anklen i ro, til du er helt smertefri og de aktiviteter, der giver smerter, skal du afholde dig fra. Så egentlig burde du jo droppe kampen i morgen.

---------

Men...hvis jeg var i din situation, ville jeg give anklen så meget ro og hvile som muligt og ise den et par gange og så deltage i kampen i morgen med ankelbind (og passe lidt på selvfølgelig) og efterfølgende tage et par piller måske (smertestillende eller NSAID) og give den lidt lidt is igen. Og så lidt mere ro og hvile.

Men klart, det er jo ikke noget jeg kan "anbefale" andre, det gælder jo kun mig selv og mine egne skader. Alle andre skal selvfølgelig følge de rigtige behandlingsprincipper og råd :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share