Nu skal det skisme være:)


jesper1987
 Share

Recommended Posts

:cooldance: Goddag.

Jeg er ny her på forummet, så jeg forsøger mig stille og rolig.

Jeg har taget en del kilo's på her de seneste år, og jeg har derfor valgt at nu skal det være, nu skal jeg af med de forbandet kilo.

Min motion vil umiddelbart bestå i 100% cykling.

Jeg har hørt, at kosten skulle være en utrolig vigtig faktor i vægttab, men hvordan skal jeg lave mig en perfekt kostplan?

Ville det være iorden:

- Morgenmad,- Havregryn.

- Middagsmad,- Rugbrød.

- Aftensmad,- ???

Jeg ved altså ikke meget om hvad jeg skal spise, og hvad jeg ikke skal spise(selvfølgelig, ikke slik,chips,tuborg,cola) Men altså er der noget jeg skal spise, og IKK skal spise!?)

Jeg har valgt at køre på her fra på Lørdag, men at smide cyklen på vejen, og bare give gas. (Da jeg har fri i 12 uger) Så der burde være rig mulighed for at få en kanon start start på cyklen, og en god start mod et bedre liv :smile:

Nogle råd i kan give mig, ang kost? Og hvor meget jeg skal cykle? Og hvordan?

- Hvis man siger jeg starter ud på dette:

; 2-4 gange cykling per uge,- Ca 30 km per gang.

; Spiser forholdsvis sundt, udelukker alt sodavand, chips osv.

Hvad vil det så kunne lade sig gøre at tabe per uge?

Jeg er 18 år, er 184 og vejer vel omkring de 88.. Jeg regner med at komme på 78? er det ikk passende?

Min kostvane nu er helt hen i vejret, jeg spiser sjældent morgenmad, da jeg aldrig er sulten der, men om middagen plejer jeg somregel af noget rugbrød, med noget pålæg.

Altså, jeg har læst lidt indlæg:

I siger man skal lave omelet, eller andre fancy ting om morgen, det har jeg simpelthen ikke overskud til det, eller tid.? Er havregryn ikke fint nok, lige pt spiser jeg havregrynd uden sukker, men med rosiner.

Jeg kan hellere ikke få noget kylling og salat til middagsmad, da jeg går i skole=) Men er rugbrød ikke også fint nok?

aftensmad, kan vi sagtesns røre på, da der har man tid :)

Jeg glæder mig bare sindsygt til at komme igang, min motivation er helt i top, og jeg glæder mig bare til Lørdag, med at sætte mig på cyklen og give gas

Jeg håber i kan give mig en masse råd, og nogle gyldne svar.

På forhånd tak.

Jesper :4thumbup:

Edited by jesper1987
Link to comment
Share on other sites

.......I siger man skal lave omelet, eller andre fancy ting om morgen.....

Det tror jeg ikke er nogen god idé. :blink: Hvorfor skulle en omelet være speciel god om morgenen? Æg = kolesterol. Så længe du spiser sundt og varieret, så spis nogenlunde hvad du har lyst til. En "slankekur" behøver ikke at bestå af tarmskylninger og mere eller mindre videnskabelige indlæg. Det eneste der er vigtigt i forbindelse med vægttab, er at spise mindre end du forbrænder. Så tæl kcal.!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

.......I siger man skal lave omelet, eller andre fancy ting om morgen.....

Det tror jeg ikke er nogen god idé. :blink: Hvorfor skulle en omelet være speciel god om morgenen? Æg = kolesterol. Så længe du spiser sundt og varieret, så spis nogenlunde hvad du har lyst til. En "slankekur" behøver ikke at bestå af tarmskylninger og mere eller mindre videnskabelige indlæg. Det eneste der er vigtigt i forbindelse med vægttab, er at spise mindre end du forbrænder. Så tæl kcal.!!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu spørger jeg ekstremt dumt.

Hvordan finder jeg bedst ud af hvor meget jeg har forbrændt, og hvor mange kcal jeg spist osv?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke ekstremt dumt, men svaret er så logisk at det tangere....

Hvad du forbrænder på en dag kan estimeres vha. formlen, som du finder her på sitet. Og så må du gøre dig dine egne erfaringer.

Hvad du indtager, opgøres vha. en vægt. Alle madvarer har en energifordelig og den står på varen.

Ellers kan vi endnu engang komme med det eviggyldige råd: Læs et par tråde under vægttab. De handler sjovt nok alle om det samme :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share