Morgenmad..!


No.1
 Share

Recommended Posts

Hey på MOl..! Kunne godt tænke mig at få en bedre morgenmad..! Gerne med en masse protein.! :cooldance:

- Så tænkte har i nogen forslag, og det skal være noget enkelt meget enkelt har ikke den store tid om morgenen..! Hvad spiser i selv..!? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey på MOl..! Kunne godt tænke mig at få en bedre morgenmad..! Gerne med en masse protein.!  :cooldance:

- Så tænkte har i nogen forslag, og det skal være noget enkelt meget enkelt har ikke den store tid om morgenen..! Hvad spiser i selv..!?  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Noget jeg selv spiste en overgang, var yougour( stavespasser :blush: ) hvor der avr oprørt noget proteinpulver i. Det smager faktisk udemærket.

Ellers er der også havregryn med cacaomælk. Det lyder ulækker men smager også okay.

Link to comment
Share on other sites

Hey på MOl..! Kunne godt tænke mig at få en bedre morgenmad..! Gerne med en masse protein.!  :cooldance:

- Så tænkte har i nogen forslag, og det skal være noget enkelt meget enkelt har ikke den store tid om morgenen..! Hvad spiser i selv..!?  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Noget jeg selv spiste en overgang, var yougour( stavespasser :blush: ) hvor der avr oprørt noget proteinpulver i. Det smager faktisk udemærket.

Ellers er der også havregryn med cacaomælk. Det lyder ulækker men smager også okay.

<{POST_SNAPBACK}>

Cacaomælk hører selfølgelig ikke hjemme i en sund morgenmad

:nono:

Link to comment
Share on other sites

Må desværre ikke købe noget proteinpulver pga. mor.! hehe.. så har jeg desværre ikke.. ville heller ikke mene at kakao passer ind i en sund morgenmad..! hmm

<{POST_SNAPBACK}>

Havregryn/grød. Det er sku ikke meget der slår det. Spiser det selv med lidt strø "sød" og det giver mig masser af energi til dagen, derudover begynder det faktisk at smage ret godt når man har spist det lidt!

Link to comment
Share on other sites

Må desværre ikke købe noget proteinpulver pga. mor.! hehe.. så har jeg desværre ikke.. ville heller ikke mene at kakao passer ind i en sund morgenmad..! hmm

<{POST_SNAPBACK}>

Kan jeg nu ikke forstå at din mor siger? Hvor gammel er du da? Min søn på 15 har da enten drukket cacao eller proteinpulver efter svømmetræning, jeg kan ikke se noget farligt i det (drikker altid selv proteinpulver rørt om med vand efter styrketræning)

Ellers Havregryn til morgenmad med skummetmælk og en håndfuld rosiner :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Må desværre ikke købe noget proteinpulver pga. mor.! hehe.. så har jeg desværre ikke.. ville heller ikke mene at kakao passer ind i en sund morgenmad..! hmm

<{POST_SNAPBACK}>

Intet kan antyde at proteinpulver i sig selv er farligt at indtage. Det er ikke meget andet end et filtreret restprodukt fra osteproduktion tilsat lidt smag.

Om det så er spild af penge for de fleste kan diskuteres.

En portion havregrød og mælk giver mig godt 20g protein i morgenmåltidet. Yoghurt i stedet for mælk vil give et lidt højere proteinindhold.

Denne artikel er et fint forslag til en proteinrig kost uden tilskud.

Miguel -> jeg kan læse fra hans profil, at han må være 16 :smile:

Link to comment
Share on other sites

OTA's legendariske Solgryn. Der er ikke noget der slår 75 -> 90 gram af dette vidunder, tilsat et skud sukker og let/skummetmælk! Det har været min start på dagen siden guderne ved hvornår, med enkelte affærer til anden side med frøken Kellogg's, men hende er jeg blevet træt af igen, og har fundet tilbage til hende jeg altid ender hos: Ota! :tongue:

(I reklamen ser det jo også ud til at man ender med en tørn i Livgarden når man spiser havregryn til morgenmad. Det er jeg et levende bevis på *GG*)

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentlig bedst: Müsli eller havregryn? Nu hvor ingen har nævnt müsli som jeg egentlig nyder som et godt suplement til havregryn  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

De er begge lige gode. Men på hver deres måde. Müslien indeholder normalt flere kcal. da der bl.a. er nødder i. Og hvis indtaget er uden betydning er det jo ok, da f.eks. nødderne i müsli er et sundt kosttilskud. Bemærk dog, at nogen müsliformer indeholder chokolade, men igen, det er små mængder.

Link to comment
Share on other sites

OTA's legendariske Solgryn. Der er ikke noget der slår 75 -> 90 gram af dette vidunder, tilsat et skud sukker og let/skummetmælk! Det har været min start på dagen siden guderne ved hvornår, med enkelte affærer til anden side med frøken Kellogg's, men hende er jeg blevet træt af igen, og har fundet tilbage til hende jeg altid ender hos: Ota!  :tongue:

(I reklamen ser det jo også ud til at man ender med en tørn i Livgarden når man spiser havregryn til morgenmad. Det er jeg et levende bevis på *GG*)

<{POST_SNAPBACK}>

1 pakke OTA solgryn (950 gr.) koster små 16,-

Fakta's billigste havregryn koster 4,50 for 1 kg....... :4thumbup: Og dét smager

virkelig lige så godt som legendariske OTA...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg spiser HVER morgen 130 havregryn, hvor jeg hælder en shake a 35g 80% protein og 210 g minimælk over.. det smager gudommeligt og jeg kan æde det konstant!! Faktisk er jeg stadig sulten efter en sådan gang, hvilket ikk er så heldigt... Men det smager smukt jo!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lige et forsinket svar, men det kunne da være fee nok at høre nogle flere om hvad de æder om morgenen.

Jeg spiser ca. 200 ml. mælk med 4-5 æggehvider (stegt på panden - og har jeg kun alm æg så kogte - hviderne only), et æble, ell. en pære der er skåret i småstykker, med ca. 50-70 g. havregryn og et godt skvæt sød.

Er jeg helt æggehvide/ægløs smider jeg 250 g. kvark i det istedet.

Det er noget der rykker :4flex: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

En næsten sukkerfri yoghurt eks. Netto's "Letvægter 0,1" (140KJ pr. 100g) sammen med næsten sukkerfri müsli fra SPAR....Eller ja, alm. billig havregryn med vand/skummemælk til havregryn. Synes altså altid at morgenmad er det bedste måltid på dagen... :4thumbup:

I weekenden kan man flotte sig og gå ud og spise brunch eller lave en hjemmelavet med æg, hytteost, frisk frugt, kalkunbacon og groft brød, sukkefrit syltetøj og lækker cappucino lavet på skummemælk..... :4mewantfood: :tongue:

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

Uhmm..morgenmad..

for tiden veksler jeg mellem: Rugbrød med mager ost og magert kødpålæg samt et stykke frugt og et glas mælk.

groft brød med peanutbutter og et glas mælk til.

Blackmoores morgenshake (prot pulver, skummetmælk, lidt vaniljesukker, en kopfuld havregryn og en lille skefuld olie)

Blackmoores protein pandekager: Prot pulver blended med et par æg, mælk, bagepulver og mel på en non stick pande..smager for godt med bananer.

eller old school havregrød med en bette shake ved siden af.

Kan faktisk spise alt om morgenen... ligefra makrel direkte fra dåsen til leftovers fra aftenen før til... bare jeg får en god morgenhapser..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share