Hoftereducering


Lise-Lotte
 Share

Recommended Posts

Ved godt at det er umuligt at punktforbrænde... meeen :

Hvad nu hvis jeg styrketræner mine ben, mave og arme og dyrker relativt lidt konditionstræning, vil disse dele da ikke tabe mere fedt på lang sigt, end de steder hvor jeg ikke træner ?? Gennemstreget Tekst

Link to comment
Share on other sites

Nej

Styrketræning kan sagtens give dig en pænere krop - men vægtabets placering på kroppen har den, ifølge den viden jeg har kunnet samle op her og andre steder på skrift, ingen betydning for.

Link to comment
Share on other sites

Svaret er klart nej.

Hvis der skulle være en logisk sammenhæng mellem "punkttræning af muskler" og "punktslankning af fedt", så skulle der være en eller anden "direkte forbindelse" mellem musklen og fedten ovenover. Det er der ikke!!!

Stort set alt, hvad der har med "transmissionsveje" for motion og slankning mm at gøre, har blodet som omdrejningspunkt.

Såvel proteiner, kulhydrater, fedt, vitaminer, hormoner som affaldsstoffer mm. transporteres med blodet rundt - man kan derfor sige at "transmissionsvejene" for omtalte stoffer er gældende for hele kroppen som helhed. Optagelse, udskillelse, "omformning" mm. af forskellige stoffer sker derimod bestemte steder i kroppen.

Lidt skeamtisk kan man således mht. slankning og muskelaktivitet sige at: Hvis bestemte muskler trænes, så leverer kroppen energi til disse muskler fra hele kroppen generelt og det er - i princippet - umuligt at sige, hvor energien bestemt kommer fra.

Håber det hjalp lidt - ellers må jeg prøve igen med en lidt mere præcis beskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share