Pasta med 60% protein


Differ
 Share

Recommended Posts

det pasta i snakker om med 60% protein hedder pastamax. det koster 80kr for 400g. hvilket faktisk ikke er dyrt hvis du sammenligner med at du skal have den samme mængde protein gennem kød.

det smager som alm. pasta. et godt tip er at smide en oksekøds/grøntsags boullion terning i vandet og koge den sammen med.. det giver kanon smag.

Link to comment
Share on other sites

og hvor monstro kan man købe dette vidunder pasta  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa... hvis man nu læser hele tråden vil man helt automatisk opdage at der faktisk er nogle bud/forslag til hvor man kan købe det :wink:

Se f.eks Nobleza's svar hvor der står Irma..you know?!

Jeg elsker at lege moderator :laugh:

Link to comment
Share on other sites

det pasta i snakker om med 60% protein hedder pastamax. det koster 80kr for 400g. hvilket faktisk ikke er dyrt hvis du sammenligner med at du skal have den samme mængde protein gennem kød.

det smager som alm. pasta. et godt tip er at smide en oksekøds/grøntsags boullion terning i vandet og koge den sammen med.. det giver kanon smag.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da sindssygt dyrt, ville du også give 80kr for 400 gram kød, hvis der ikke var tale om en god bøf? Nu skal det pludselig koste 40kr alene for pastaen i et måltid :cry:

Link to comment
Share on other sites

Søren W....jeg tror det er ment sådan at hvis de skulle få ligeså meget protein. Der er jo ikke 60% protein i oksekød, nok nærmere 20, men når det er sagt, så er det dyrt alligevel.

lad os tage et regnskab og finde ud af hvor mange g protein man får for 1 krone. Det bliver for pastaens vedkommende: (400*0,6)/80 = 3.

for kødets vedkommende: (800*0,2)/40 = 4

Altså er kødet en bedre forretning.

Link to comment
Share on other sites

noget nyt og smart har som regel altid en stor start pris. Men mon ikke den falder om nogen måneder eller mere.

Synes ellers ideen er genial, og hvis jeg havde penge til det stod den på protein pasta hver aften  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man ikke lave sin egen?

Link to comment
Share on other sites

Det bliver solgt hos Vægtvogterne eller noget i den stil, min vens kæreste som har prøvet alt fra piller til grøn te for at tabe sig har det derhjemme. Og det smager sq af lort har jeg hørt, men jeg spiser jo alt så måske. Alt for dyrt tho.

Link to comment
Share on other sites

noget nyt og smart har som regel altid en stor start pris. Men mon ikke den falder om nogen måneder eller mere.

Synes ellers ideen er genial, og hvis jeg havde penge til det stod den på protein pasta hver aften  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man ikke lave sin egen?

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa.... det skulle der vel ikke være noget i vejen for. Hvis man har en pastamaskine (og kan finde ud af at bruge den) kan man da bare smide noget protein pulver (eller noget) i...hvor nemt kan det være :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Femina;-)

Proteinpastaen....smager okey, hvis man koger den i grøntsagsbouillon og putter et par skefulde pesto på. De er bare lidt grynet i konsistensen. Det er ikke godt hvis man har overkogt den - been there done that -og det blev ikke så vellykket.

Tror dog ikke jeg ville kunne spise mere end 150-200g og nok heller ikke alt for ofte.... - Alt i alt en tilpas-ok oplevelse. MEN... jeg ville nok ikke servere det til mine gæster ved et middagsselskab. De ville ikke helt værdisætte pastaen og dens ja :innocent: ernæringsrigtige egenskaber.... :blush:

Har tænkt mig at forsøge mig med at lave en lækker fyldig og krydet tomatsovs til....:4thumbup:

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

Proteinpastaen....smager okey, hvis man koger den i grøntsagsbouillon og putter et par skefulde pesto på. De er bare lidt grynet i konsistensen. Det er ikke godt hvis man har overkogt den - been there done that -og det blev ikke så vellykket.

Tror dog ikke jeg ville kunne spise mere end 150-200g og nok heller ikke alt for ofte.... - Alt i alt en tilpas-ok oplevelse. MEN... jeg ville nok ikke servere det til mine gæster ved et middagsselskab. De ville ikke helt værdisætte pastaen og dens ja :innocent:  ernæringsrigtige egenskaber.... :blush:

Har tænkt mig at forsøge mig med at lave en lækker fyldig og krydet tomatsovs  til....:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes helt klart du skal lave en MOL middag og invitere os på Pasta med lækker fyldig og krydet tomatsovs :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

He he he.....ja, I ville nok være den eneste målgruppe jeg kan få øje på, som gad spise det...(Prisen er dog ind til videre lidt for krydret - må håbe på at efterspørgelsen stiger).....

Proteinpastaen....smager okey, hvis man koger den i grøntsagsbouillon og putter et par skefulde pesto på. De er bare lidt grynet i konsistensen. Det er ikke godt hvis man har overkogt den - been there done that -og det blev ikke så vellykket.

Tror dog ikke jeg ville kunne spise mere end 150-200g og nok heller ikke alt for ofte.... - Alt i alt en tilpas-ok oplevelse. MEN... jeg ville nok ikke servere det til mine gæster ved et middagsselskab. De ville ikke helt værdisætte pastaen og dens ja :innocent:  ernæringsrigtige egenskaber.... :blush:

Har tænkt mig at forsøge mig med at lave en lækker fyldig og krydet tomatsovs  til....:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes helt klart du skal lave en MOL middag og invitere os på Pasta med lækker fyldig og krydet tomatsovs :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

He he he.....ja, I ville nok være den eneste målgruppe jeg kan få øje på, som gad spise det...(Prisen er dog ind til videre lidt for krydret - må håbe på at efterspørgelsen stiger).....
Proteinpastaen....smager okey, hvis man koger den i grøntsagsbouillon og putter et par skefulde pesto på. De er bare lidt grynet i konsistensen. Det er ikke godt hvis man har overkogt den - been there done that -og det blev ikke så vellykket.

Tror dog ikke jeg ville kunne spise mere end 150-200g og nok heller ikke alt for ofte.... - Alt i alt en tilpas-ok oplevelse. MEN... jeg ville nok ikke servere det til mine gæster ved et middagsselskab. De ville ikke helt værdisætte pastaen og dens ja :innocent:  ernæringsrigtige egenskaber.... :blush:

Har tænkt mig at forsøge mig med at lave en lækker fyldig og krydet tomatsovs  til....:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes helt klart du skal lave en MOL middag og invitere os på Pasta med lækker fyldig og krydet tomatsovs :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du mener vel udbuddet? :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
Du mener vel udbuddet?  :4smartass:

Ja men det hænger jo sammen. Hvis efterspørgelsen stiger, gør udbuddet ofte også....:-) Hvis flere almindelige forbrugere fik øjnene op for det, og flere blade og annoncer gad reklamere for det, så vidste almindelige ikke-MOL-folk også hvad proteinpasta kunne give dem!

Eks. skulle jeg her i weekenden lige fortælle lidt om det til min veninde, som er vegetar (har mange vegetarveninder faktisk :dry: ) og da proteinpastaen er lavet på sojaprotein, var hun meget nysgerrig efte at prøvesmage det! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Du mener vel udbuddet?   :4smartass:

Ja men det hænger jo sammen. Hvis efterspørgelsen stiger, gør udbuddet ofte også....:-) Hvis flere almindelige forbrugere fik øjnene op for det, og flere blade og annoncer gad reklamere for det, så vidste almindelige ikke-MOL-folk også hvad proteinpasta kunne give dem!

Eks. skulle jeg her i weekenden lige fortælle lidt om det til min veninde, som er vegetar (har mange vegetarveninder faktisk :dry: ) og da proteinpastaen er lavet på sojaprotein, var hun meget nysgerrig efte at prøvesmage det! :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det kan godt være, men det er udbuddet der sænkerprisen.

En øget efterspørgsel vil faktisk på kort sigt forårsage prisstigninger :4smartass::4smartass:

Jeg kunne virkelig ikke leve som vegetar. Man kan da ikke blive mæt uden kød :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share