Ny Wr af kong Georg


Emdecht
 Share

Recommended Posts

Georg Olsen har lige sat en ny World record, dennegang ved at løfte en 135 kg tung håndvægt op i en arm og derefter strakt over hovedet(det svarer ca. til hvis han havde spændt TJ fast til en vægtstang og så løftet ham op :D ).......pretty damn impressive, don't you think??. Fuldstændig vanvittigt, synes jeg :0

Er der noget om hans egen proklamering om at være verdens stærkeste mand??. Hva' mener I?

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok sindsygt. Det gad jeg godt se. Det lydder virkelig ondt. Imponerende synes jeg.

Verdens stærkeste. Ja sandsynligvis. Meeeen måske ikke lige i dødløft, squat og bænkpres. Men tilgengæld kan han så , så mange andre ting, som er mere imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Om Georg er "Verdens Stærkeste" mand? Nej det er han da ikke, han er jo for kylling til at stille op i konkurrencen om at blive verdens stærkeste mand. Selvfølgelig er han stærk (meget stærk) men når manden ikke tør stille op mod andre så synes jeg ikke han med berretigelse kan kalde sig verdens stærkeste. De rekordforsøg han udfører (og oftest gennemfører) er alle et eller andet mærkeligt løft, og han har jo nok trænet dette løft specifikt i lang tid inden. Så han er højst verdens bedste til at udføre fjollede styrkedemonstartioner.

Link to comment
Share on other sites

Enig med ME. Det er ofte totalt umuligt at sammenligne Olesens obskure løft med noget som helst. Jeg mener; hvor mange har egentlig forsøgt at løfte 17 rødblonde mongolbørn i testiklerne, mens man balancerer en frossen kylling på panden? :biggrin:

Dog er den seneste rekord et klassisk løft, så hatten af for det. Men verdens stærkeste mand? Nah...

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville lige se om jeg kunne finde et videoklip af den verdensrekord, men det har jeg ikke kunnet.

Jeg fandt dog en side hvor hans rekorder er listet. Han har bl.a. squattet over 400kg, står der... Hvordan harmonerer det med Per Kyhneb satte dansk rekord med 380,5kg forleden?

http://www.musiker-boersen.dk/Artister/georg_olsen.html

Der står han har været verdens stærkeste mand et antal gange - er det rigtigt?? Det er da ikke i de samme konkurrencer som Magnus ver Magnusson, ham den store finne, Guffi osv.??

Jeg kom også forbi hjemmesiden for Danmarks Forbund af Stærkmands Atleter, hvor de bruger alle deres kræfter på rekord-siden på at antyde, Georg Olesen er useriøs.

Se det her: http://hjem.get2net.dk/dfsa/rekorder.htm

Link to comment
Share on other sites

ang. per kyneps rekord på 380,5 kg så er det en forbedring på et halv kilo fra george olesens gamle rekord.

de 400 kg han siger han har lavet er ikke lavet til konkurrence under ipf.

så det er sådan at det hænger sammen.

der er inegn tvivl om at han var en godt styrkeløfter.

jeg mener at havde hørt at han er stukket af fra en doping test, den gang han var styrkeløfter. men det er ikke noget i må hænge mig op på.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange har egentlig forsøgt at løfte 17 rødblonde mongolbørn i testiklerne, mens man balancerer en frossen kylling på panden?

*LOL* :D

Personligt starter jeg med det HVER morgen, sådn bare lige for at komme igang ik'?!!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Her er lidt ekstra som han har udført i år af rekorder!!!

1. Ny verdensrekord i oppustning af varmedunk!

2. Ladet sig få stød fra en " Stungun" i maven "mener 20000wolt"

3. På den danske messe for tatoveringer havde han taget en dans med en kæp over hovedet på 200 kg"Respekt"

Tænk lige han er 40 år!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gange set Georg træne i et center her hvor jeg også træner.Der er absolut ingen tvivl:Manden er MEGET stærk, også målt i styrkeløfter sammenhæng.Han indså måske på et tidspunkt at der var flere penge i at udføre diverse "odd lifts" end i at dyrke traditionel styrkeløft og al respekt for dette.

Jeg har iøvrigt set ham udføre 6 reps i squats med 300 kg, og som Inf. nævner er han jo ikke helt ung.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share