Maks puls på pulsur?


carmen77
 Share

Recommended Posts

Jeg har et Polar M62 pulsur som jeg egentligt er meget glad for.

Nu sidder jeg dog og overvejer omkring min maks puls - som uret jo ikke kender. Derfor er kaloretælleren jo upræcis (og også pga andre grunde som jeg ved men ikke vil diskutere her)

Beregner uret min makspuls udfra alder og i så fald ved formlen 220-alder???

Hvis det er sådan, kan jeg jo egentligt bare sætte min alder til 40 og dermed få min makspuls til at være 180, som den reelt er (jeg er 27 men det ville jo give en makspuls på 193!!! og det betyder vel egenlgtit færre forbrændte kalorier når jeg arbejder ved xx%)

Hmm er der mon nogen der har en mening omrking dette?

Jeg bruger kalorietælleren til at se hvad jeg har forbrændt fra gang til gang - om jeg har forbrændt mere osv. Ved godt det ikker præcist, men det kan vlre at denne ændring kunne gøre det bare lidt mere præcist?

Carmen

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det, ville jeg tro at din makspuls er uinteressant for dit kcal. forbrug. Jeg tror at uret regner forbruget ud fra din alder, vægt og aktuel puls og tid. Om din teoretiske maks. puls er 193 (men i realiteten måske er 210) bør ikke have indflydelse på forbrændingen.

Som sagt, alder, vægt, og aktuel intensitet, bør være værdierne der ligger til grund. TROR JEG. :wink:

PS: Har du fået nyt hår?? :bigsmile:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det, ville jeg tro at din makspuls er uinteressant for dit kcal. forbrug. Jeg tror at uret regner forbruget ud fra din alder, vægt og aktuel puls og tid. Om din teoretiske maks. puls er 193 (men i realiteten måske er 210) bør ikke have indflydelse på forbrændingen.

Som sagt, alder, vægt, og aktuel intensitet, bør være værdierne der ligger til grund. TROR JEG. :wink:

PS: Har du fået nyt hår?? :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Faaet nyt haar??? :blink: iih nej da hvordan kom du dog paa den???? :blink::bigsmile:

Faktisk saa har jeg informationen om at maks pulsen HAR betydning for kalorieforbraending fra dnne artikel

Kan man taelle kalorier med et pulsur?

Men det er ogsaa noget med at kende sit maksimale iltoptagelse - den kender jeg saa ikke liige :wink:

...forvirret... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share