løbeskobutikker på nettet?


Litopsi
 Share

Recommended Posts

Nå nu er det altså tid til nye sko. De gamle har tjent mig godt og trofast, men har også løbet 1000 km nu - og det kan faktisk mærkes. Da jeg blot er en fattig studerende og mor (ynk ynk) vil jeg benytte det mest lusede trick i verden: at få råd og vejledning og god service i en butik, for derefter at købe det på nettet. Det er stridt, synes jeg selv, men hvis der er penge at spare - og det er der sikkert, så bliver det altså sådan. Men jeg har en fornemmelse af at lige netop når det angår sko, skal man være særligt påpasselig på nettet. Derfor vil jeg høre om der er nogen, der har gode erfaringer med bestemte sider, både hvad angår pris, levering osv.

Link to comment
Share on other sites

Nå nu er det altså tid til nye sko. De gamle har tjent mig godt og trofast, men har også løbet 1000 km  nu - og det kan faktisk mærkes. Da jeg blot er en fattig studerende og mor (ynk ynk) vil jeg benytte det mest lusede trick i verden: at få råd og vejledning og god service i en butik, for derefter at købe det på nettet. Det er stridt, synes jeg selv, men hvis der er penge at spare - og det er der sikkert, så bliver det altså sådan. Men jeg har en fornemmelse af at lige netop når det angår sko, skal man være særligt påpasselig på nettet. Derfor vil jeg høre om der er nogen, der har gode erfaringer med bestemte sider, både hvad angår pris, levering osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre du har prøvet skoene i en butik først, er det jo en ret stor risiko at løbe at købe sko på nettet. Det vigtigeste med løbesko er jo nok næsten at de passer til lige netop din fod.

Jeg ville anbefale at du bare fandt et godt par på tilbud i en butik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu heller ikke købe løbesko på nettet, med mindre jeg var helt sikker på, at det nu var den model og størrelse, som skulle bruges. Oveni prisen skal sandsynligvis og fragt.

Som nævnt er der altid gode tilbud på løbesko i forretningerne, så stik snuden indenfor der !

Betina

Link to comment
Share on other sites

Nå nu er det altså tid til nye sko. De gamle har tjent mig godt og trofast, men har også løbet 1000 km  nu - og det kan faktisk mærkes. Da jeg blot er en fattig studerende og mor (ynk ynk) vil jeg benytte det mest lusede trick i verden: at få råd og vejledning og god service i en butik, for derefter at købe det på nettet. Det er stridt, synes jeg selv, men hvis der er penge at spare - og det er der sikkert, så bliver det altså sådan. Men jeg har en fornemmelse af at lige netop når det angår sko, skal man være særligt påpasselig på nettet. Derfor vil jeg høre om der er nogen, der har gode erfaringer med bestemte sider, både hvad angår pris, levering osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da ikke et luset trick - jeg gør det selv ofte. :laugh:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

--->Life

Hvad er din erfaring med omkostninger til fragt, told.......

--->Litopsi

Hvis ikke du kan finde noget på nettet, kan du evt. overveje at købe dem i Tyskland. Et par Kayanoer ligger i omkring 160 euro hvilket må være knapt 1.200kr, altså stadig under prisen i DK.

Link to comment
Share on other sites

men hold da op, hvor ser det billigt ud på eastbay- næsten mistænkeligt billigt. Hvor sikker er man lige på at det ikke er dårlige koiper? og jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad fragten er før jeg har indtastet kortoplysninger - og det gør jeg ik så gerne før jeg er sikker på at jeg vil handle.

Edited by Litopsi
Link to comment
Share on other sites

Yo løbere! :bigsmile:

Hmm, har også tjekket eastbay ud...hvor er det billigt! :blink:

Jeg véd, at jeg bruger asics gt2090...men de har den kun til mænd, til gengæld er den virkelig, virkelig billig... Er der nogen, der ved, om det betyder en stor forskel, at det er herre-modellen...?

Kram :smile:

Link to comment
Share on other sites

tog lige et lidt mere nøjagtigt kig priseksempel:

new balance, women 1122

Pris i dk: 729,5

Moms (hvis man ellers betaler det? og hvordan gør man osv.?) 182 kr

Fragt og levering i dkk: 194,5

Samlet pris: 1105 dkk

Så ser det straks anderledes ud. Jeg tjekker lige den danske pris på samme model.

Link to comment
Share on other sites

Produkterne virker IMO ægte nok, og jeg har før shoppet billigt på nettet i US uden problemer.

Shipping er iflg. siden 30usd + 2 for hver enhed man køber. Det kan måske være en idé at gå sammen nogle stykker og dele fragtomkostningerne.

Jeg ved dog ikke, hvad afgifter/told mm. er på løbesko i DK.

Link to comment
Share on other sites

Hvor sikker er man lige på at det ikke er dårlige koiper?

Eastbay er et af USA's store og meget respektabble firmaer. Jeg har adskillelige gange bestilt fra Eastbay og har ingen problemer haft overhovedet.

Priserne er ioevrigt ikke specielt billige. De er ganske normale i forhold til USA standarder, men fordi vi lever i et semikommunistisk land (som bl.a. er medlem af EU) vil borgerne altid skulle betale en langt hoejere pris for produkterne - samtidig med at loenningerne vil vaere markant lavere pga. ekstra skatter og afgifter.

Jeg har oplevet at selv med opkraevningsafgift, told og moms + evt. EU's strafftold er det lidt billigere i USA (mindst samme pris). Det er dog ikke altid varene bliver stoppet i tolden.

Fordelen ved Eastbay er ikke saa meget prisen, men naermere udvalget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg véd, at jeg bruger asics gt2090...men de har den kun til mænd, til gengæld er den virkelig, virkelig billig... Er der nogen, der ved, om det betyder en stor forskel, at det er herre-modellen...?

Jeg snakkede paa et tidspunkt med en som har arbejdet for Adidas og han sagde at den eneste forskel der er paa kvinde og herre loebesko er farven.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved, hvor meget moms og told egentlig beløber sig til, hvis de bliver snuppet på vej ind i landet ?

Uanset hvad, så burde det nu stadig kunne betale sig - især hvis man er nogle stykker der går sammen om en bestilling eller, hvis man køber to par sko af gangen.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved, hvor meget moms og told egentlig beløber sig til, hvis de bliver snuppet på vej ind i landet ?

Uanset hvad, så burde det nu stadig kunne betale sig - især hvis man er nogle stykker der går sammen om en bestilling eller, hvis man køber to par sko af gangen.

<{POST_SNAPBACK}>

12% told og 25% moms

Link to comment
Share on other sites

Der er for tiden ingen told på varer fra USA for såvidt jeg er orienteret, så det drejer sig "kun" om momsen på 25%. Husk at man også betaler moms af porto og levering! Desuden kræver Postdanmark 50-75 kr for ulejligheden med at opkræve told. Det hjælper ikke at få den pakket ind, men der er en vis chance for at pakken ikke bliver fortoldet i det hele taget, dat toldvæsnet har svært ved at følge med. Alt andet lige kan det som regel godt betale sig at købe disse ting i USA hvis man ved hvad man vil have og har tiden til at vente.

Er der nogen der ved, hvor meget moms og told egentlig beløber sig til, hvis de bliver snuppet på vej ind i landet ?

Uanset hvad, så burde det nu stadig kunne betale sig - især hvis man er nogle stykker der går sammen om en bestilling eller, hvis man køber to par sko af gangen.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Jeg véd, at jeg bruger asics gt2090...men de har den kun til mænd, til gengæld er den virkelig, virkelig billig... Er der nogen, der ved, om det betyder en stor forskel, at det er herre-modellen...?

Jeg snakkede paa et tidspunkt med en som har arbejdet for Adidas og han sagde at den eneste forskel der er paa kvinde og herre loebesko er farven.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved ikke om det så er specielt for Adidas, men for andre mærker er der altså forskel. Navnligt på bredden...

Edited by Cookiemonster
Link to comment
Share on other sites

Hmm ja, nu har jeg også prøvet at regne på det, og det ser ud til, at selvom skoene er markant billigere, så vil det, når fragt, moms og hele skidtet også kommer ind i billedet, stadig bedre kunne betale sig at finde dem på sommer-udsalget herhjemme... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share