Overtræning?


Kentaur
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Efter længere tids god progression i mit niveua er jeg nu "løbet" ind i det problem at mine kilometertider meget pludseligt er steget med 30-40 sek, og jeg kan ikke gennemføre mine tidligere intervalpas. Min hvilepuls ligger ca. 10 slag over mit almindelige niveau.

Mit spørgsmål er om nogen af jer har haft samme problem og hvordan de i så fald kom ud af "krisen".

Min almindelige træningsuge indeholder 4 løbepas, 3 styrkepas og 2 svømmepas. Mit løb veksler mellem interval, pulstræning og fast distance. Jeg bruger borg-værdien og puls til at tilrettelægge mine træningsprogrammer.

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Efter længere tids god progression i mit niveua er jeg nu "løbet" ind i det problem at mine kilometertider meget pludseligt er steget med 30-40 sek, og jeg kan ikke gennemføre mine tidligere intervalpas. Min hvilepuls ligger ca. 10 slag over mit almindelige niveau.

Mit spørgsmål er om nogen af jer har haft samme problem og hvordan de i så fald kom ud af "krisen".

Min almindelige træningsuge indeholder 4 løbepas, 3 styrkepas og 2 svømmepas. Mit løb veksler mellem interval, pulstræning og fast distance. Jeg bruger borg-værdien og puls til at tilrettelægge mine træningsprogrammer.

På forhånd tak...

<{POST_SNAPBACK}>

MANGE taler om overtræning, men ikke ret mange har (rigtig) oplevet det. Jeg har en enkelt gang prøvet en meget slem gang overtræning, og SÅ er du ikke i tvivl. Det kunne lyde til, at du muligvis er på vej ind i noget overtræning, men du skal presse citronen MEGET før det går helt galt! Et par dages træningsfri efterfulgt af en let opstart kan nok løse dine problemer.

Prøv det og se om det ikke skulle hjælpe. Du kan jo lige poste resultatet her! Held og lykke..

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at vi taler let overtræning. Ikke i ordets egentlige forstand, men nok mere som manglende restitution. Det oplever jeg ofte, da min træning er meget intensiv og lider af en komplet mangel på restitutionsdage. :innocent::poking::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share