DHEA? Godt eller skidt?


henryford
 Share

Recommended Posts

DHEA er et steroid hormon med androgen virkning, der produceres i binyrerne. DHEA og andre prohormoner sælges med det formål at øge den fedtfrie kropsvægt, reducere fedtmassen og forøge koncentrationen af testosteron i kroppen.

-Kilde http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=d...age=3&title=art

Jeg er en pige på 22år som overvejer at prøve ovenstående.

Men er i tvivl om hvor vidt det vil hjælpe mig til øget koncentrationen af testosteron når jeg er pige. Eller vil jeg bare ende med en forøget produktion af østrogen?

Er der evt nogen de har erfaring med dette?

Nogen der har kendskab til kosttilskud der kan hjælpe til øget muskelmasse?

Jeg træner hård styrketræning 3-4 gange om ugen men oplever gang på gang at mine brødre (og fyrene i træningscentret) stiger i vægt (og muskelmasse) men jeg stiger efterhånden slet ikke!!

Jeg skal kæmpe dobbelt så hårdt for at opnå det halve resultat... Hvorfor?

Hjælp!!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

DHEA er et steroid hormon med androgen virkning, der produceres i binyrerne. DHEA og andre prohormoner sælges med det formål at øge den fedtfrie kropsvægt, reducere fedtmassen og forøge koncentrationen af testosteron i kroppen.

-Kilde http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=d...age=3&title=art

Jeg er en pige på 22år som overvejer at prøve ovenstående.

Men er i tvivl om hvor vidt det vil hjælpe mig til øget koncentrationen af testosteron når jeg er pige. Eller vil jeg bare ende med en forøget produktion af østrogen?

Er der evt nogen de har erfaring med dette?

Nogen der har kendskab til kosttilskud der kan hjælpe til øget muskelmasse?

Jeg træner hård styrketræning 3-4 gange om ugen men oplever gang på gang at mine brødre (og fyrene i træningscentret) stiger i vægt (og muskelmasse) men jeg stiger efterhånden slet ikke!!

Jeg skal kæmpe dobbelt så hårdt for at opnå det halve resultat... Hvorfor?

Hjælp!!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

<{POST_SNAPBACK}>

En fejl du begår er i hvert fald at sammenligne dig med mændene i centeret. Du er en kvinde med dertilhørende krop og genetik. Du kan derfor ikke forvente de samme resultater som de opnår.

Spis så du tager på, og så skal muskelmassen også nok komme. Læs om de forskellige programmer herinde og træn klogt. Du kan også hente masser af inspiration i de andre pigers logs.

DHEA vil jeg fraråde. Træn og spis klogt i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke dele af den artikel har gjort at du overvejer produktet???

Måske en af følgende?

Den præcise funktion af DHEA kendes ikke.
Enkelte viser positiv effekt på kropssammensætningen, men de fleste viser ingen effekt.
Effekten af DHEA er kraftigt overvurderet for yngre sportsfolk.
Brug af DHEA er klassificeret som doping...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share