Frømandslog


THE FROG
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er helt ny herinde og har fået anbefalet sitet via frømandskorpsets hjemmeside.

Jeg har netop fået sendt min ansøgning til frømandskorpset afsted (hvilken lettelse)

Jeg ønsker kommentarer til mit træningsprogram som gerne skulle ende med at jeg i 2006 kan grave mig under maren

Jeg har trænet seriøst i ca. 3 år

Først lidt facts om mig

Navn: Morten Rasmussen

Bopæl: Vejle

Højde: 1.85 cm

Vægt: 87 kg

Alder: 19 år

Desuden bliver jeg student den 14 juni 2005

Mit træningsprogram er som følgende

Jiu Jitsu: træning 2 gange ugentligt a 1.5 timer

Shotokan Karate: træning 2 gange ugentligt a 1.5 timer

Undervandsrugby: 2 gange ugentligt a ca. 1-1.5 timer

O-løb: 1 gang ugentligt a ca. 1 time for det meste ca. 4,5-6 km

Løb: forskelligt fra uge til uge men normalt 2-3 gange ugentligt a ca. 0.5-1 timer. længden varierer fra 4-12 km

Styrketræning: 2-3 gange ugentligt a ca. 1 time

Svømning: 1-2 gange ugentligt a 0.5-1 timer. længde ca. 1200-1500 m

March træning ca. en gang hver 10ende dag a ca. 20 km længde med 28-30 kg

Trænings tid pr uge varierer fra 12.5 timer til 18 timer pr uge udover march træning

Vil gerne høre fra folk med kommentarer til mit træningsprogram, som i første omgang skal føre til beståelse af optagelses og ansættelsesprøve ved FKP.

Med Venlig Hilsen

Morten

P.s.

Er der andre der træner seriøst til FKP og bor i nærheden af Vejle, kunne fælles træning være en ide. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey dér! :bigsmile:

Tillykke med din nye log..

De områder du vil træne er for mig at se, de helt rigtige! :smile:

Så, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige, andet end held og lykke, det ser ud som om du er på rette vej! :smile:

Husk også at prøve at træne når du er presset forresten.. Specielt march!

Med frisk hilsen

Patrick!

Link to comment
Share on other sites

Hey dér!  :bigsmile:

Tillykke med din nye log..

De områder du vil træne er for mig at se, de helt rigtige!  :smile:

Så, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige, andet end held og lykke, det ser ud som om du er på rette vej!  :smile:

Husk også at prøve at træne når du er presset forresten.. Specielt march!

Med frisk hilsen

Patrick!

PS.

Du kan nok ikke nå at træne de ting du SKAL træne, hvis du træner selvforsvar 4 gange om ugen..

Ikke med den korte tid der er til ansættelsesprøven..

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indlæg Brokenh

Har lige set nogle af dine log og det ser ud som om vi er i næsten samme båd.

Al mulig held og lykke med jægerkorpset "Græsset er grønt på den anden side"

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Det jeg prøvede at skrive før var, at du nok næppe når alt det træning som du SKAL træne, hvis du går til selvforsvar 4 gange om ugen..

Ja, vi klør bare på da! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til MOL

Træner du efter det træningsprogram du har skrevet op?

- Det ser ihvertfald lækkert ud med alt den træning  :4thumbup:

Bare jeg havde så meget tid, men okay nu er der jo så heller ikke skole mere.

YEAH student 2005 er den bedste årgang!  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja, i kommer til at savne det gør i! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg er helt ny herinde og har fået anbefalet sitet via frømandskorpsets hjemmeside.

Jeg har netop fået sendt min ansøgning til frømandskorpset afsted (hvilken lettelse)

Jeg ønsker kommentarer til mit træningsprogram som gerne skulle ende med at jeg i 2006 kan grave mig under maren

Jeg har trænet seriøst i ca. 3 år

Først lidt facts om mig

Navn: Morten Rasmussen

Bopæl: Vejle

Højde: 1.85 cm

Vægt: 87 kg

Alder: 19 år

Desuden bliver jeg student den 14 juni 2005 

Mit træningsprogram er som følgende

Jiu Jitsu: træning 2 gange ugentligt a 1.5 timer

Shotokan Karate: træning 2 gange ugentligt a 1.5 timer

Undervandsrugby: 2 gange ugentligt a ca. 1-1.5 timer

O-løb: 1 gang ugentligt a ca. 1 time for det meste ca. 4,5-6 km

Løb: forskelligt fra uge til uge men normalt 2-3 gange ugentligt a ca. 0.5-1 timer. længden varierer fra 4-12 km

Styrketræning: 2-3 gange ugentligt a ca. 1 time

Svømning: 1-2 gange ugentligt a 0.5-1 timer. længde ca. 1200-1500 m 

March træning ca. en gang hver 10ende dag a ca. 20 km længde med 28-30 kg

Trænings tid pr uge varierer fra 12.5 timer til 18 timer pr uge udover march træning

Vil gerne høre fra folk med kommentarer til mit træningsprogram, som i første omgang skal føre til beståelse af optagelses og ansættelsesprøve ved FKP.

Med Venlig Hilsen

Morten

P.s.

Er der andre der træner seriøst til FKP og bor i nærheden af Vejle, kunne fælles træning være en ide. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe du bliver student nøjagtig 11 år efter mig...blev færdig den 14/6 en torsdag tror det var omkring 10.00...jeg glemmer det aldrig...

Mit råd angående dit projekt: jeg kender ikke din træningstilstand, men det er for meget efter min mening...alt for meget har du prøvet at køre programmet over et par måneder?

Ellers vil jeg mene pr. uge: 1 x uv-rugby + 2-3 x svømning + 3-4 løb (8-10 km) + 3-4 x styrketræning (cirkel + lidt sandsække halløj uden alt for tunge løft)...du kan evt. skifte 1 x styrketræning ud med dit selvforsvarsgejl + 1 x march 15-20 km med 15-30 kg...dette vil være mere end rigeligt...

Dette er blot min mening...

Link to comment
Share on other sites

Hej Niceman

Det var da sjovt at jeg skulle blive student præcis 11 år efter dig.

Med hensyntil træningsprogrammet. Mener jeg ikke det er for meget.

Jeg har trænet det her program med variationer i næsten over et år og mener selv min fysiske form er ved at være der...... Men Men Men det er jo kun en lille del af det at blive Frømand.

Startede sidste år med at tage faldskærmscertifikat (Kræver omtrent 40 spring), og er oppe på 10. Dette for at udvikle mig mentalt og flytte nogle grænser, som der bliver rig lejlighed til hos frøerne. Desuden har jeg dykkercertifikat, som kun kan være en fordel.

Jeg ser desuden at du mener at jeg bør vægte løb højere, jeg kan kun være enig, løb er jo en let måde at komme i form på. PT. løber jeg ca. 3400 m på en cooper. Desuden gennemfører jeg en bronzecirkel på ca. 7.5-8 min. Desuden kan jeg holde vejet på 4m i ca. 2.5 min

Jeg vil mene at mit største problem PT er overflade svømning jeg har ikke teknik nok til at svømme ex. 2500 m crawl.

Med venlig hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Niceman

Det var da sjovt at jeg skulle blive student præcis 11 år efter dig.

Med hensyntil træningsprogrammet. Mener jeg ikke det er for meget.

Jeg har trænet det her program med variationer i næsten over et år og mener selv min fysiske form er ved at være der...... Men Men Men det er jo kun en lille del af det at blive Frømand.

Startede sidste år med at tage faldskærmscertifikat (Kræver omtrent 40 spring), og er oppe på 10. Dette for at udvikle mig mentalt og flytte nogle grænser, som der bliver rig lejlighed til hos frøerne. Desuden har jeg dykkercertifikat, som kun kan være en fordel.

Jeg ser desuden at du mener at jeg bør vægte løb højere, jeg kan kun være enig, løb er jo en let måde at komme i form på. PT. løber jeg ca. 3400 m på en cooper. Desuden gennemfører jeg en bronzecirkel på ca. 7.5-8 min. Desuden kan jeg holde vejet på 4m i ca. 2.5 min

Jeg vil mene at mit største problem PT er overflade svømning jeg har ikke teknik nok til at svømme ex. 2500 m crawl. 

Med venlig hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så held og lykke...der er selvfølgelig andre krav som f.eks. helvedsuge! :wink:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Hey, og tillykke med den nye log :smile:

Træning 12-18 timer om ugen, jeg er imponeret. Men jeg ville nok skære lidt ned for kampsport, og så vægte svømning meget højere samt en smule mere løb, men vi er jo alle forskellige...

Held og lykke!

Jeg glæder mig til at følge din log!

Link to comment
Share on other sites

Hej Brokenh

Nej jeg laver de obligatoriske 3 gange bronzecirkel på ca. 7.5-8 min

Har dog ikke prøvet at løbe umidelbart derefter men det kan kun være hårdere så jeg regner med at lave tage det "roligt" med bronzecirklen til optagelses prøven og få en tid der hedder 9.5 min så er jeg sikker på at jeg kan lave en fornufig Cooper.

Men Der er jo også opvarmning ved optagelsesprøven, har jeg ladet mig fortælle. Her skulle de første vist allerede stå af.

Venlig Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Sidste uges træning

Mandag

Karate a 1.5 time

jiujitsu a 1.5 time

UV-rugby a ca. 1 time, vi havde vist gået lidt for hårdt til hinanden, for vi var meget meget meget trætte herefter.

Tirsdag

Styrketræning

Bænk

8*60 kg

8*70 kg

4*80 kg (kørte død ville gerne have været oppe på 8 rep.)

8*70 kg

8*60 kg

Skråpres

3*8*50kg

Chinups

3*5

pull down

8*50 kg

8*55 kg

8*60 kg

Biceps curl - Preachers bench

3*8*32.5kg

Biceps curl - håndvægte Siddende

3*8*18 kg venstre + højre

Desuden div ryg, mave og en smule ben,

Tid ca. 1.5 time

Derefter O-løb a 3.6 km tid 41min (retsmule langsomt men mistede en del på et par enkelte post)

Uv-Rugby a 1.5 time

Onsdag

Styrke træning

nogenlunde samme program som tirsdag a ca. 1.5 time

Svømning

500m bryst (20 baner)

1000m med finner og snorkel

4*25m undervands

4*35m undervands

2*50m undervands

derefter ca. 800m crawl (er ikke sikker glemte hvor mange baner jeg havde taget men omtrend 800 m)

Jiu-Jitsu a 1.5 time

Karate a 1.5 time

Aftenløb efter Jiujitsu og karte på ca 4 km (roligt hygge tempo)

Torsdag

Svømning nogenlunde det program som onsdag (dog med variationer)

Aftenløb ca. 12 km tid 54 min (Pænt men ikke prængende tempo)

fredag

Styrke træning nogenlunde som beskrevet tirsdag

Løb Fartleg ca. 8km (Spurt hvergang man kommer forbi en lygtepæl til man kommer til den næste, mellem anden og tredje lygtepæl stille og rolig og så afsted igen)

Lørdag

Ikke noget endnu men regner med at skulle have mig en løbetur og lidt styrketræning på gulvet (med vægt påMavebøjninger, armstrækkere, rygbøjninger desuden div øvelser jeg nu kan finde på)

Med Venlig trænings hilsner

Morten

Det er lysten til at ville, der giver evnerne til at kunne (Et fremragende citat)

Link to comment
Share on other sites

Hej Niceman

Det var da sjovt at jeg skulle blive student præcis 11 år efter dig.

Med hensyntil træningsprogrammet. Mener jeg ikke det er for meget.

Jeg har trænet det her program med variationer i næsten over et år og mener selv min fysiske form er ved at være der...... Men Men Men det er jo kun en lille del af det at blive Frømand.

Startede sidste år med at tage faldskærmscertifikat (Kræver omtrent 40 spring), og er oppe på 10. Dette for at udvikle mig mentalt og flytte nogle grænser, som der bliver rig lejlighed til hos frøerne. Desuden har jeg dykkercertifikat, som kun kan være en fordel.

Jeg ser desuden at du mener at jeg bør vægte løb højere, jeg kan kun være enig, løb er jo en let måde at komme i form på. PT. løber jeg ca. 3400 m på en cooper. Desuden gennemfører jeg en bronzecirkel på ca. 7.5-8 min. Desuden kan jeg holde vejet på 4m i ca. 2.5 min

Jeg vil mene at mit største problem PT er overflade svømning jeg har ikke teknik nok til at svømme ex. 2500 m crawl. 

Med venlig hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa

Jeg er selv PL-R i den danske Hær. Vi havde på et tidspunkt 2 fra frømands korpset ned og holde fordrag ved os..

1. De form kan du smide over højre skuldre hvis du ikke har viljen!

(Det gider jeg så ikke komme ind på, for regner med du har tænkt over det)

2. Under fordraget, sagde de 2 "Frøer" at det er en dårlig ide at have dykker certifikat, for det er sværere at gå over til deres principper når man allerede har lært noget "civilit snask" i forvejen.

Jeg har selv læst B.S Christiansens bog, (ved godt det er jægerkorpset) Men han skriver noget, som jeg også har brugt ved ham fyren der ville søge ind til jægerne. Citat: Hvis du bare går med en drøm om at få en sej kniv, et fedt ur og en masse respekt, så vil du nok finde dig selv siddende under et træ og tude efter kort tid Citat slut. :poking:

Nu hvor alt det, det Onde/negative er sagt :bigsmile:

Så synes jeg da, det er flot hvis du kan holde til alt det træning og så ønskes du held og lykke fremover...

Link to comment
Share on other sites

Hej LeCerveau

Først tak for dit indlæg

Jeg kan kun være enig med dig i 1: formen er ligegyldig hvis viljen ikke er der, man bliver jo presset ud over ens fysik, og der skal viljen tage over!! sådan er det bare

2. ingen tvivl om at det er noget andet at dykke i FKP end det er at dykke "for sjov", der er selvf nogle nye rutiner der skal læres.

Jeg har også læst BS og jeg kan kun give ham ret, man går ikke gennem de lidelser det kræver af blive frømand/jæger for en kniv, et ur, eller den respekt hos vennerne, helt sikkert ikke,. Hvis det var det jeg ville have kunne jeg købe mig en "sej" kniv og "smart" ur. Men det er ikke det jeg vil!!

Mit hovedargument for at blive frømand er at jeg kan få nogle kvalifikationer og opleverser i FKP som jeg ikke kan få andre steder.

Venlig Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Så er der kommer brev fra forsvarets rekuteringstjeneste.

Jeg skal til ansættelses prøve den 17 Aug - 18 Aug :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg glæder mig vildt meget

har fået programmet. fra 8-22.45 er der noget at se til, dog er der inkluderet pauser osv. Men alligevel

Venlig Hilsen

Morten :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share