Frømandslog


THE FROG
 Share

Recommended Posts

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er nok en smagssag.

<{POST_SNAPBACK}>

At vælge at gå med 60 kg på ryggen istedet for 10 kg? :wink::laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jeg har selv købt Lowa COMBAT BOOT støvlen, da den sad utrolig godt på min fod og føltes rar...har kun givet minimale vabler (samme pris som Ecco støvlen)...

Jeg kan oplyse, at det er den støvle Frømandskorpset benytter i dag! Jeg synes det er misvisende, at Ecco stadig skriver, at Ecco Støvlen benyttes hos FKP. Faktum er, at den støvle mangler vibram sål, hvilket ikke gør den egnet til march med mange kg på ryggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok den var jeg ikke lige klar over synes selv at ECCO støvlen er rigtig god til mig. Før jeg fik andet af vide var jeg ude og gå med 37 kg i rygsækken, ingen vabler kun træthed og ømhed i foden.

Desuden tror jeg det er en smagssag hvilken støvle der passer bedst til en selv.

Dog er jeg noget skuffet over den misvisende markedsføring fra ECCO.

Vh

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jeg har selv købt Lowa COMBAT BOOT støvlen, da den sad utrolig godt på min fod og føltes rar...har kun givet minimale vabler (samme pris som Ecco støvlen)...

Jeg kan oplyse, at det er den støvle Frømandskorpset benytter i dag! Jeg synes det er misvisende, at Ecco stadig skriver, at Ecco Støvlen benyttes hos FKP. Faktum er, at den støvle mangler vibram sål, hvilket ikke gør den egnet til march med mange kg på ryggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok den var jeg ikke lige klar over synes selv at ECCO støvlen er rigtig god til mig. Før jeg fik andet af vide var jeg ude og gå med 37 kg i rygsækken, ingen vabler kun træthed og ømhed i foden.

Desuden tror jeg det er en smagssag hvilken støvle der passer bedst til en selv.

Dog er jeg noget skuffet over den misvisende markedsføring fra ECCO.

Vh

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes faktisk du skulle spørge dem, hvorfor de benytter "puslingen" som frontfigur nu når FKP benytter en anden støvle. Det kan være de forbarmer sig og giver pengene retur. Jeg vil mene det er misvisende markedsføring og havde selv overvejet samme støvle med det formål at gå med mange kg. Heldigvis var der andre bedrevidende end jeg som gav mig lidt ekspertråd!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Eller her: http://www.friluftsland.dk/

Men husk på, at ekspedienten ikke altid er den bedste at spørge til råds tit er det sludder for en sladder og i sommerferien er det nok endnu mere slemt!

Jeg går pt også og overvejer noget støvle indkøb til min tur i elitestyrkerne, men er der nogen der ved om man kun må bruge standard støvlerne (M58, tror jeg) i jægerkorpset, jeg er næsten sikker på der står anført hos frøerne at man gerne må have egne støvler, de skal dog opfylde nogen krav, men ved ikke med jægerne - nogen kloge hoveder?

Link to comment
Share on other sites

Der står ikke noget i jægernes brochure om at man må bruge egne støvler, ligesom i FKP's. Desuden må frø'erne hellere ikke bruge egne støvler under elevtiden, kun under 96 timer. Noget åndssvagt noget.

Men ligemeget hvad så køb nogle gode støvler at træne i. Har du gennemført patruljekursus?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Håber ansættelsesugen gik godt.

Jeg går pt også og overvejer noget støvle indkøb til min tur i elitestyrkerne, men er der nogen der ved om man kun må bruge standard støvlerne (M58, tror jeg) i jægerkorpset, jeg er næsten sikker på der står anført hos frøerne at man gerne må have egne støvler, de skal dog opfylde nogen krav, men ved ikke med jægerne - nogen kloge hoveder?

Man må bruge m/58 eller m/02 under PTRKUR/ASPKUR.

På Forkursus må man bruge egne støvler.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

kære alle inde på den her blog. jeg har lige været inde og søge på google om frømands korpset. jeg er 14 år og drømmer om at blive ^^ frømand^^ kan i fortælle mig lidt om det eller give mig råd eller info. vil gerne have noget mere at vide om det . og en af mine venner siger at først og fremmest skal du have god form. og det har jeg ! går til fodbold og ved ikke hvad han siger også at man skal kunne holde sig under vand i 2 min . ved ikke om det er rigtig men vil gerne spøre. og så også noget om optagelses krav karektere og hvordan forløbet går

hilsen Jonas :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sidste uges træning

Mandag

Karate a 1.5 time

jiujitsu a 1.5 time

UV-rugby a ca. 1 time, vi havde vist gået lidt for hårdt til hinanden, for vi var meget meget meget trætte herefter.

Tirsdag

Styrketræning

Bænk

8*60 kg

8*70 kg

4*80 kg (kørte død ville gerne have været oppe på 8 rep.)

8*70 kg

8*60 kg

Skråpres

3*8*50kg

Chinups

3*5

pull down

8*50 kg

8*55 kg

8*60 kg

Biceps curl - Preachers bench

3*8*32.5kg

Biceps curl - håndvægte Siddende

3*8*18 kg venstre + højre

Desuden div ryg, mave og en smule ben,

Tid ca. 1.5 time

Derefter O-løb a 3.6 km tid 41min (retsmule langsomt men mistede en del på et par enkelte post)

Uv-Rugby a 1.5 time

Onsdag

Styrke træning

nogenlunde samme program som tirsdag a ca. 1.5 time

Svømning

500m bryst (20 baner)

1000m med finner og snorkel

4*25m undervands

4*35m undervands

2*50m undervands

derefter ca. 800m crawl (er ikke sikker glemte hvor mange baner jeg havde taget men omtrend 800 m)

Jiu-Jitsu a 1.5 time

Karate a 1.5 time

Aftenløb efter Jiujitsu og karte på ca 4 km (roligt hygge tempo)

Torsdag

Svømning nogenlunde det program som onsdag (dog med variationer)

Aftenløb ca. 12 km tid 54 min (Pænt men ikke prængende tempo)

fredag

Styrke træning nogenlunde som beskrevet tirsdag

Løb Fartleg ca. 8km (Spurt hvergang man kommer forbi en lygtepæl til man kommer til den næste, mellem anden og tredje lygtepæl stille og rolig og så afsted igen)

Lørdag

Ikke noget endnu men regner med at skulle have mig en løbetur og lidt styrketræning på gulvet (med vægt påMavebøjninger, armstrækkere, rygbøjninger desuden div øvelser jeg nu kan finde på)

Med Venlig trænings hilsner

Morten

Det er lysten til at ville, der giver evnerne til at kunne (Et fremragende citat)

hej morten må jeg lige spørge dig om noget

. jeg har lige været inde og søge på google om frømands korpset. jeg er 14 år og drømmer om at blive ^^ frømand^^ kan i fortælle mig lidt om det eller give mig råd eller info. vil gerne have noget mere at vide om det . og en af mine venner siger at først og fremmest skal du have god form. og det har jeg ! går til fodbold og ved ikke hvad han siger også at man skal kunne holde sig under vand i 2 min . ved ikke om det er rigtig men vil gerne spøre. og så også noget om optagelses krav karektere og hvordan forløbet går

hilsen Jonas :tongue:

Link to comment
Share on other sites

kære alle inde på den her blog. jeg har lige været inde og søge på google om frømands korpset. jeg er 14 år og drømmer om at blive ^^ frømand^^ kan i fortælle mig lidt om det eller give mig råd eller info. vil gerne have noget mere at vide om det . og en af mine venner siger at først og fremmest skal du have god form. og det har jeg ! går til fodbold og ved ikke hvad han siger også at man skal kunne holde sig under vand i 2 min . ved ikke om det er rigtig men vil gerne spøre. og så også noget om optagelses krav karektere og hvordan forløbet går

hilsen Jonas :tongue:

Jeg tror det vil være nok at kunne holdet vejret under vand 1 minut i starten af uddannelsen. Men du vil kunne holde vejret i længere tid jo længere du kommer i uddannelsen. Hvis du gerne vil træne op til at blive frømand, kan du nu træne: løb, orienteringsløb og svømning. Du kan også styrketræne, men det er vigtigere at være god til svømning og løb.

En anden ting der er god at træne, for at vænne sig til at være under vand er Undervandsrugby. Det er også super sjovt!

Edited by thefrog
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

De er forskellige. Jægerskorpset er ikke så meget svømning, men mere løb, march og rigtigt meget overlevelse i naturen. Frømandskorpset er en lille smule mindre af de ting og lidt mere svømning og dykning. Men dog er frømandskorpset stadig rigtigt meget løb, march, overlevelse osv..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share