Frømandslog


THE FROG
 Share

Recommended Posts

Mit hovedargument for at blive frømand er at jeg kan få nogle kvalifikationer og opleverser i FKP som jeg ikke kan få andre steder.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er et rigtig godt argument på plussiden.

Hvilke overvejelser har du gjort dig om hvad du synes er negativt ved FKP og hvordan du har tænkt dig at tackle det?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mit hovedargument for at blive frømand er at jeg kan få nogle kvalifikationer og opleverser i FKP som jeg ikke kan få andre steder.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er et rigtig godt argument på plussiden.

Hvilke overvejelser har du gjort dig om hvad du synes er negativt ved FKP og hvordan du har tænkt dig at tackle det?

<{POST_SNAPBACK}>

Et gæt: 8 måneders smertehelvede uden pardon!

Link to comment
Share on other sites

Mit hovedargument for at blive frømand er at jeg kan få nogle kvalifikationer og opleverser i FKP som jeg ikke kan få andre steder.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er et rigtig godt argument på plussiden.

Hvilke overvejelser har du gjort dig om hvad du synes er negativt ved FKP og hvordan du har tænkt dig at tackle det?

<{POST_SNAPBACK}>

Et gæt: 8 måneders smertehelvede uden pardon!

<{POST_SNAPBACK}>

Fidusen er vel også et eller andet sted, måske ikke at se alt som røv på forhånd og tage det som det kommer.. Det bliver sindssygt hårdt, og så må man prøve at finde de små glæder i al det røv..

Men tror man kommer et pænt stykke ud over grænsen, men det ville man nok heller ikke ha undværet når man sidder og kigger tilbage.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Desuden vil jeg sige tak for alle de indlæg der er kommet på min log

Jeg kan se at Nicknadir Har spurgt hvordan og hvorledes til diverse prøver i teknisk forståelse mv.

Som svar, kan jeg sige at jeg ikke har modtaget nogen information om hvad de går ud på, jeg vil i den nærmeste fremtid prøve at spørge og se mig lidt for, for at finde ud af noget mere om det.

PatrickGo: spørgsmål om udfyldelse af logbog kommer under næste input

RunnersHigh: Spørgsmål om hvad der er negativt ved FKP:

Se det er et godt spørgsmål, som jeg har overvejet nøje og med møje.

Jeg ved at det bliver helvedes hårdt til tider, og at man vil være presset til det yderste, men der tror jeg, at det er vigtigt ikke at kigge på hvad der kommer fremover af anstrengelser i FKP (Hvilket vi heller ikke vil få nogen info om), men derimod leve i nuet og tvinge sig selv til et skridt mere og når man har flyttet det skridt, så sige til sig selv, et skridt mere, og igen og igen. Hele vejen indtil man kan ligge maren og de røde hjelme bag sig.

Det, jeg tror, der også bliver hårdt i FKP er de familiære afsavn man må ofre. Man vil som frømand være væk omkring 150 dage om året. Vennerne ser man ikke så tit osv. Det er klart noget af det, jeg ville komme til at savne når / hvis jeg kommer ind.

Men jeg håber på, at jeg får så meget derinde, i form af kammeratskab osv. så det opvejer det andet. Men ingen tvivl om at det på ingen måde er en dans på roser.

Venlig HIlsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Træningslog fra mandag d 6 juni - 14 juni

6. juni

Karate, jiu jitsu og uv-rugby hver af ca. 1.5 times varighed

7 juni

o-løb og Uv rugby

O-løb 4,3 km

Uv rugby 1.5 time

8 juni

Karate og JIu-jitsu og løb

Karate 1.5 time

Jiu jitsu 1.5 time

Løb ca. 4 km roligt tempo

9. juni

Primært styrke

Med vægt på triceps og udholdenhed (lave løftene langsomt osv), desuden mave og ryg

10. juni Svømning og løb

Løb ca. 12 km på omkring 55 min (ikke maks tempo, men heller ikke stille og roligt tempo)

Svømning: Primært undervandssvømning og undervandsøvelser (Binde knob, finde ringe osv), desuden fik jeg også trænet lidt død mur (PLASK)

11. juni

En rask lille gåtur fra Vejle nærmere bestemt bredballe til Daugård og tilbage ad omveje, primært mark og skov distance omkring 24 km, med 27 kg i rygsækken. Fik desvære ikke taget tid, men vil tro omkring en 4 timer, uden at være sikker.

12. juni Styrketræning og svømning

Af styrke kørte jeg primært biceps, mave og ryg

Svømning blev til distance på ca. 1500 m blandet crawl og bryst

13. Juni: Her holdt jeg fri for karate og jiu jitsu da jeg læste eksamen, men det blev til 1.5 times uv-rugby

14 juni

Fri fra træning men lægger hårdt ud imorgen, med styrketræning, løb og svømning.

Venlig HIlsen

Morten

GOD TRÆNINGS LYST TIL ALLE DERUDE !!!

DET ER MED AT FÅ LØBESKOENE PÅ, OG NYDE DET GODE VEJR PÅ VEJENE OG I SKOVEN

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ville lige lave en lille opdatering på min log (Hvilket jeg ikke har været for god til)

Bestod idag ansættelses prøven ved Frømandskorpset og skal til Optagelses prøve i uge 44 :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Hvis man er interesseret vil jeg gerne fortælle lidt om hvad der foregår til ansættelsesprøven

Venlig Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ville lige lave en lille opdatering på min log (Hvilket jeg ikke har været for god til)

Bestod idag ansættelses prøven ved Frømandskorpset og skal til Optagelses prøve i uge 44 :4thumbup:  :4thumbup:  :4thumbup:  :4thumbup:

Hvis man er interesseret vil jeg gerne fortælle lidt om hvad der foregår til ansættelsesprøven

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen fortæl da løs :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt bestod jeg den første prøve til FKP.

PÅ opfordrning vil jeg skrive lidt om hvad det handler om og de gode råd de gav.

Jeg ankom dagen før til Jonstruplejren, hvor vi blev inlogeret på en seks mandsstue. Efter indlogeringen snakkede vi med nogle af dem som havde aflagt prøverme og hørte lidt tips og tricks om hvordan vi skulle klare det. Derefter så vi en udsendelse om Frømandskorpset, en ca. 4 årig gammel sag "48 timer". Derefter blev der fortalt røverhistorier af den ene af aspiranterne som havde været på elevskolen sidste år, og gik ud under hell-week.

Dagen hvor den store prøve skulle finde sted, først startede vi med ca. 1000meters løb i terræn, lidt armbøjninger, mavebøjninger og rygbøjninger, samt diverse stræk øvelser, som opvarmning. Som blev foretaget af en fra Frømandskorpset. Efter det stod den på Bronzecirkel. 3*bronzecirkel på højst 12 minutter. Vi instrukser om at det var vigtigt at vi lavede alle øvelserne pinligt korrekt ellers var det om igen. Jeg gennemførte 3*bronze på 10,31 min. Efter at have fået et par ommere, ikke fordi jeg lavede øvelserne forkert men fordi jeg kom til at springe nogen over og så var det om igen.

Efter Bronzecirklerne, stod den på ca. 12-15 mins pause, her fik vi af vide at det var vigtigt at vi holdt os igang så vi ikke ville få syre i benene, under næste udfordring nemlig coopertest. Jeg kunne godt mærke at jeg ville blive presset, de 3*bronze sad hårdt i kroppen. Da, der var ca. 250 meter tilbage af at komme op på de 2800 m, havde jeg ca. 45 sekunder tilbage, og spurtede det bedste jeg kunne, hvilket resulterede i 2820 m, som var BESTÅET. YES og hold da op hvor var jeg træt, lyder ikke specielt hårdt, med opvarmning, 3*bronze og cooper, men når man skal lave bronzen pinligt korretkt, og samtidig er lidt nervøs, da det jo er en ansættelsesprøve så blev det hårdt.

Efter FUT delen, stod den på samtale og vejeledning fra en frømand, han fortalte vigtigheden af ikke at marchere med tung oppakning, men med en 12-15 kg, og ikke over de 20 km. Alt andet kunne han ikke anbefale. Desuden vigtigheden af at spise og drikke sundt og meget. Som han sagde den eneste måde man kan presse Frømand til det yderste på det er ved at de er fyldt med brændstof.

Da den fælles samtale var færdig og Fut testen. Var vi 9 tilbage ud af 15.

Så kom de skriftlige prøver. den stod først på sessions prøven, danks grammatik, dansk tekst forståelse, dansk synonym forståelse. Derefter matematik prøve. Så kom en engelsk prøve med samme typer opgaver som beskrevet under DK prøven. Efter det en simultan test, som skulle vise hvor meget hjernen kunne kapere. Før simultan testen kom foresten en test i teknisk forståelse. Efter det var der psykolog prøver, først besvarelse af et personligt spørgeskema, så en øvelse hvor man skulle færdig gøre nogle sætninger, og til sidst et skema med 100 spørgsmål hvor man skulle svare på hvordan man så på sig selv osv. Efter det fik vi til opgave at skulle skrive en personlig selvbiografi til næste dags psykolog samtale.

Efter vi havde skrevet den personlige selvbiografi, så vi fodbold DK-England, og slappede lidt af.

Dagen efter skulle vi til lægetjeck, hvor vi skulle tjekkes som til en normal session, desuden skulle vores urin tjekkes for diverse stoffer. Efter det kom vi ind til en psykolog samtale, på baggrund af vores selvbiografi og prøverne vi havde lavet dagen før.

Efter psykolog besøget, skrev psykologen en profil af en, som gerne skulle passe til en frømandsprofil.

Efter noget ventetid efter psykolog samtalen, skulle vi så over for en en kommision, og hold da fast hvor var vi alle spændte, jeg kom ind som nr. 5 2 var blevet godkendt 2 var ikke godkendt. Da jeg kom ind til kommisionen fik jeg af vide at jeg var blevet fundet egnet. SIKKEN EN LETTELSE, derefter talte vi lidt om optagelsesprøven og jeg fik klargjort hvad jeg skulle forberede mig på. Efter det gik turen tilbage til Jylland.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gennemførte 3*bronze på 10,31 min. Efter at have fået et par ommere, ikke fordi jeg lavede øvelserne forkert men fordi jeg kom til at springe nogen over og så var det om igen.

Efter Bronzecirklerne, stod den på ca. 12-15 mins pause, her fik vi af vide at det var vigtigt at vi holdt os igang så vi ikke ville få syre i benene, under næste udfordring nemlig coopertest. Jeg kunne godt mærke at jeg ville blive presset, de 3*bronze sad hårdt i kroppen. Da, der var ca. 250 meter tilbage af at komme op på de 2800 m, havde jeg ca. 45 sekunder tilbage, og spurtede det bedste jeg kunne, hvilket resulterede i 2820 m, som var BESTÅET. YES og hold da op hvor var jeg træt, lyder ikke specielt hårdt, med opvarmning, 3*bronze og cooper, men når man skal lave bronzen pinligt korretkt, og samtidig er lidt nervøs, da det jo er en ansættelsesprøve så blev det hårdt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tillykke!

Hvem var så flink at give dig ommere?

Jeg forstår dig fuldt ud...netop nervøsiteten er ikke gavnlig på bronzen rent fysiologisk, men på Cooperen kan den lige give dig det ekstra pift...

At køre bronze er en ting, at køre 3 x bronze 100% er en anden ting, at køre bronze 100% korrekt med en mand i nakken der uddeler ommere som en rocker uddeler dummeflader er en tredie ting, at køre 3 x bronze 100% korrekt med en mand i nakken der uddeler ommere som en rocker uddeler dummeflader medens uret tikker er en fjerde ting, at køre 3 x bronze 100% korrekt med en mand i nakken der uddeler ommere som en rocker uddeler dummeflader medens uret tikker og du derefter skal løbe Cooper på tid er en femte ting!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Hey Morten.

Tillykke med det!

Hvad vil du skyde på gennemsnitsalderen er på folk til ansættelsesprøven?

Gav Frømændene dig nogle specifikke råd omkring træning op til optagelsesprøven?

Mvh.

Nick

<{POST_SNAPBACK}>

25 år

20 km med maks 15 kg i rygsæk 1-2 x ugentligt...undgå skader!

Link to comment
Share on other sites

Hey Morten.

Tillykke med det!

Hvad vil du skyde på gennemsnitsalderen er på folk til ansættelsesprøven?

Gav Frømændene dig nogle specifikke råd omkring træning op til optagelsesprøven?

Mvh.

Nick

<{POST_SNAPBACK}>

25 år

20 km med maks 15 kg i rygsæk 1-2 x ugentligt...undgå skader!

<{POST_SNAPBACK}>

¨

Ja nemlig ja

Desuden træn Bronzecirkel og cooper med en 12-15 minutters pause mellem hinanden. 3*bronze på 12 min og 2800 m løb er kravet. Blev selv overrasket over hvor hårdt det er at lave lige efter hinanden. Men ellers har niceman ret, korte ture 15-20 km med 10-15 kg i rygsækken alt andet er unødvendig belastning og til skade for ryg og ben. Det er bedre at gå korte men mange ture, det var også e af rådene og med korte ture forstås 15-20 km. Desuden, så er de krav de skriver i brochurer ogs. de krav de har, tro ikke på at du skal kunne svømme 300 m på 5 min når der står du har 8 min.

Venlig Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jeg har selv købt Lowa COMBAT BOOT støvlen, da den sad utrolig godt på min fod og føltes rar...har kun givet minimale vabler (samme pris som Ecco støvlen)...

Jeg kan oplyse, at det er den støvle Frømandskorpset benytter i dag! Jeg synes det er misvisende, at Ecco stadig skriver, at Ecco Støvlen benyttes hos FKP. Faktum er, at den støvle mangler vibram sål, hvilket ikke gør den egnet til march med mange kg på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg og har gået i dem omkring et lille års tid

Det er en Ecco Støvle til omkring 2000 kr. og den er super, vigtigt er en god sål.

Det er en støvle FKP har udviklet i samarbejde med Ecco, og den passer mig rigtig godt.

Jeg ligger lige et link til støvlen her.

http://www.eccoamager.dk/product_detail.asp?rid=209

Venlig Hilsen

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

Den købte jeg også for nogle år siden og den er super. Også til os der ikke skal ind og være grønne i hovedet. Ingen vabler, rimelig let og blød. Til "normalt" brug på gåture i vådområder o.a. er den perfekt for mig, da jeg synes en hårdere sål er irriterende.

Jeg er dog glad for det ikke er mig der skal gå langt med den på med en 60 kilo rygsæk. Så hvis det er det man skal, er det nok en ide at købe Lowa's istedet. Men det er nok en smagssag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share