cutte


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg har sat mig som mål, at jeg på 4 uger vil smide 2-3 kilo FEDT uden tab af muskelmasse. Jeg vil gøre dette ved hjælp af en lille diæt og lidt cardio. Jeg er klar over, at jeg kun skal have et energiunderskud på ca. 500 kcal om dagen for ikke at miste muskelmasse også.

Jeg har lige et par spørgsmål:

Jeg træner i øjeblikket 4x40-45 min om ugen - skal jeg skære ned på dette, eller skal jeg fortsætte på samme niveau under diæten ?.

Jeg drikker en halv liter kakao hver formiddag i øjeblikket - skal jeg droppe dette under diæten(da der jo er sukker i kakaoen), eller kan jeg roligt drikke den halve liter, bare jeg holder mit samlede energiindtag på 500 kcal underskud ?.

Jeg vil holde mit energiindtag på 2300 kcal dagligt, da jeg regner med(jeg ved det ikke helt præcist) at min krop dagligt har brug for ca 2800 kcal for at holde niveau. Lyder dette ikke som et realistisk bud(170 cm, 68 kg) ?

Håber på gode svar.

Link to comment
Share on other sites

Godt ord igen Iglo

Jeg ved ikke hvor gammel du er eller hvad dit fysiske aktivitetsniveau er og hvad du ellers laver af træning. Men du har formentligt et hvilestofstofskifte omkring 1600-1800 kcal. (jeg er udgået fra at du er en mand midt i 20 erne) Hvis du er fysisk aktiv i den dagligdag (før træning), så har du behov for mellem 3200 0g 3400 kcal om dagen, så jo,under de omstændigheder,er de 2800 kcal ikke helt ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok ikke 2300 kcal om dagen for en amnd på 20 år der træner lyder af meget... Du kan skrive ned alt hvad du spiser og veje det, købe en kalorietabel og så regne ud hvor mange kcal du får. Husk at få masser af potein så du ikke taber muskelmasse i stedet for fedt. Det er fint med kakaomælken- den er en god naturlig proteindrik. Bare du tæller den med i dit samlede kalorieforbrug.

Link to comment
Share on other sites

Det skal siges, at jeg er 30 år. Grunden til jeg foreslår 2300 kcal om dagen er, at jeg har læst at 400-500 kcal mindre er det rigtige antal at lade være at indtage, hvis man ikke vil miste muskelmasse. Og da jeg tror, at mit "neutrale" indtag ligger på ca. 2800 kcal, må 2300 kcal være det rigtige for mig, der vil tabe fedt uden tab af muskelmasse. Er dette ikke korrekt ?

Link to comment
Share on other sites

Jo, stadig under forudsætning af at dit energibehov er regnet rigtigt ud. Prøv med denne formel: (som jeg godt nok har fra www.iform.dk, så kan du selv vurdere kvaliteten)

Mænd:

18-30 år = 19,68 x kropsvægt i kg + 902

31-60 år = 15,12 x kropsvægt i kg + 1140

derefter skal du selvfølgelig vurdere hvor aktiv du er i din dagligdag, for så skal du selvfølgelig lægge nogle kalorier til.

Link to comment
Share on other sites

BLACKICE

Der må afgjort være sjovere måder at tabe sig lidt på. Øv.

Det tror jeg ikke, men hvis du hører til en af de heldige der kan styre sit madforbrug uden at tælle kalorier, tror jeg ikke det er helt så surt. Har selv gjort det "the hard way".....og tro det eller lad være; der kan gå sport i det! Så meget faktisk, at man skal passe på ikke at blive undervægtig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share