Appetit


Terndrup
 Share

Recommended Posts

Ja hvordan stimulerer man sin appetit?

Det er som om man får en hvis madlede når man æder igennem over længere perioder.

Og så er det jo lige pludselig en hel luksus når man springer et måltid over.

Man skal jo have et vist antal kCal for at tage på. For mit vedkommende skal der noget over 4000 kCal til før vægten stiger (langsomt). Det er ikke noget problem de første dage, men så blir man træt af det æderi og skal konstant spise når man ikke er sulten. Det er som om kroppen ikke er stemt for at blive tungere.

Så kan man jo indtage mere energitætte fødevarer, men jeg er lidt betænksom ved at skulle leve af slik og kager for det har man jo nok ikke så godt af på længere sigt.

Er det nogle bestemte mineraler eller vitaminer man mangler eller sådan noget?

Det er især irriterende når man kan sidde og læse side op og side ned om hvordan nogle tykke mennesker er velsignet med en enorm appetit og nærmest skal kæmpe imod for ikke at ligge i konstant kCal overskud.

Jeg er især interesseret i at høre fra folk der har svært ved at komme ned i vægt.

Hvordan holder i appetitten oppe?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er især interesseret i at høre fra folk der har svært ved at komme ned i vægt.

Hvordan holder i appetitten oppe?

<{POST_SNAPBACK}>

Flydende kost hjælper mig. Drik udelukkende væske med kalorier i. Fx cacaomælk, mælk, juice etc.

En eller to proteinshake med lidt hørfrø-, oliven- eller rapsolie i gør også underværker.

Mavesækken kan udvides ret kraftigt, så det gælder også om, at oparbejde rutiner, hvor du langsomt øger mængden af mad. Selv spiser jeg havregryn til morgenmad, og hvor jeg tidligere spiste 50-60 g er jeg nu oppe på 120-130 g.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg drikker 4 liter skummetmælk om dagen = 1400 kalorier. Smider du oveni det 30 gram olivenolie har du i alt 1670 kalorier du kan trække fra de 4000. Det er noget mindre at skulle spise sig til :smile: Juice er lidt mere energiholdigt end mælk, faktisk, nogen typer juice kommer op på 500 kalorier per liter.

Link to comment
Share on other sites

Suk, jeg gad godt bytte med dig. Jeg tager på når jeg ikke tænker over hvad jeg spiser.

Nå, men det var jo ikke det det skulle handle om...

Kan du lide nødder og mandler? For så er der masser af kalorier at hente der. Det er fedtstoffer af den sunde slags og smager skønt at gå og små-spise af.

Marcipan er også rimelig kalorietæt og af den bedre slags slik. Hvis man altså ikke har et problem med sukker.

Fortsat god fornøjelse, og velbekomme

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget olie skal der i sådan en shake?

Normalt drikker jeg en ½-liters mælk-prot inden sengetid.

(Det lyder lidt ulækkert men det smager måske ikke så grimt som det lyder?)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu svarer jeg lige på gemalens vejne :smile:

Der skal ikke ret meget i. 10 g rapsolie indeholder jo 90 kcal, så en lille sjat kan nemt give dig 200 kcal.

Alva

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres input! :smile:

Doc-> Skal det forstås sådan at du blander olie i din skummetmælk??

Så ville jeg da foretrække let- eller sødmælk.

Suk, jeg gad godt bytte med dig. Jeg tager på når jeg ikke tænker over hvad jeg spiser.

Ja man skulle kunne overføre kCal lissom man gør med penge fra den ene konto til den anden. Så kunne jeg udlicitere at par måltider om dagen som du kunne spise for mig.

Marcipan finder jeg lidt for kvalmt men den med mandler lyder OK.

Alva kan rapsolien godt komme i en mælke-shake uden at det skilder så der ligger olieperler ovenpå?

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg bulkede sådan for alvor var sidste sommer.

Mit største handikap var dog, at jeg næsten ALTID mister apetitten fuldstændig når det er varmt. Så ganske ligesom Hr. K drak jeg mig til bulken. Jeg lavede flydende iskolde snickers og de smager mums! :4mewantfood: Udover den lækre smag byder de på mere ned 1200 kcal og +110 gr. protein. Og de glider ned på et minuts tid hvis man er tørstig nok :smile:

Hvis jeg ikke husker helt forkert, lyder opskriften således:

Flexi's flydende Snickers

½ liter mælk

½ liter vanilie is

3 scoop whey

1 stor spsk peanut butter

1 stor spsk honning

BLEND !!

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nej, olien indtages bare ved siden af - blandet op i en smule vand og hvor man holder for næsen.

Hold dig fra letmælk og sødmælk, der er for meget usundt fedt i. De ekstra kalorier der er at finde i fed mælk kan du få - sundere - ved olivenolie eller en anden sund olie.

Shakes må jo gerne smage lidt godt (synes jeg i hvert fald jeg nød mine shakes i sin tid) så jeg vil bare råde dig til at indtage olien ved siden af.

Skummetmælk, juice, og sundt fedt - det er hvad jeg har at sige. Så burde du nemt komme op på dine 4000 kalorier, granted at du også slæber al væksen hjem. Ekspedienten i Irma glor lidt når jeg køber de 15 liter mælk...

Link to comment
Share on other sites

Udo's Choice smager super godt og i hvert fald langt bedre end olivenolie (der bestemt ikke smager godt). Den er måske lidt dyr, men hvis du gider spenderer prisen er den perfekt på havregryn, før du hælder mælk på. :smile:

Men ellers, som andre også siger, er det en god idé at satse på flydende (eks. blendet) mad. Det mætter meget mindre!

Link to comment
Share on other sites

Kcal.tæt shake: 30 gram proteinpulver, 60 gram druesukker, 75 gram olivenolie, ½ liter vand. 2 gange om dagen, det er noget der rykker. Det blander sig helt fint i en alm. shaker.

<{POST_SNAPBACK}>

Ville det ikke Liiiige være i nærheden af overdrivelse at smide 75 gram olie i en shake... Synes ikke man ska gå over 50 g i hvert fald... Altså.. hvilke andre normale måltider får man 75 gram fedt ved? Jeg kender ikke mange.. Og jeg er ikke særlig i tvivl om at det ikke er særlig sundt for kroppen at få sådan et skud fedt på EN gang...

Men kan være det bare er mig...

Link to comment
Share on other sites

Kcal.tæt shake: 30 gram proteinpulver, 60 gram druesukker, 75 gram olivenolie, ½ liter vand. 2 gange om dagen, det er noget der rykker. Det blander sig helt fint i en alm. shaker.

<{POST_SNAPBACK}>

Ville det ikke Liiiige være i nærheden af overdrivelse at smide 75 gram olie i en shake... Synes ikke man ska gå over 50 g i hvert fald... Altså.. hvilke andre normale måltider får man 75 gram fedt ved? Jeg kender ikke mange.. Og jeg er ikke særlig i tvivl om at det ikke er særlig sundt for kroppen at få sådan et skud fedt på EN gang...

Men kan være det bare er mig...

<{POST_SNAPBACK}>

Enig :smile:

Jeg lavede bare den sædvanlige shake med 40-50 proteinpulver + 0.5 L mælk + lidt sukker + en spiseskefuld olie (ca. 10-15 g) og drak den to-tre gange om dagen.

Easy peasy ...

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede bare den sædvanlige shake med 40-50 proteinpulver + 0.5 L mælk + lidt sukker + en spiseskefuld olie (ca. 10-15 g) og drak den to-tre gange om dagen.

<{POST_SNAPBACK}>

En spiseskefuld olie (af de skeer vi har her i huset) vejer altså kun 5 gram, unge mand :poking::bottom::nono:

Link to comment
Share on other sites

Men kan være det bare er mig...

Jeps. Det er bare dig. Du lider af folkesygdommen "fedtforskrækkelse". Olivenolie er rent fedt, men af den sunde slags. Denne tråd handler om, hvordan man får stoppet flest mulg kcal. i hovedet uden at kaste op og få madlede. Et produkt som olivenolie indeholder små 1000 kcal. og er derfor velegnet til formålet. Om ens mave kan klare "mosten" er helt individuelt. Hvis jeg havde skrevet ½ liter piskefløde istedet, var der nok grund til at stoppe op et øjeblik, men med olivenolie er det bare at bunde flasken, hvis man kan få sine smagsløg til at acceptere det.

Men om du bruger 75 eller 50 gram olie, er vel også en smagssag.

Link to comment
Share on other sites

Puha, bare det var mit problem..... :raisebrow::blink:

Carmen - der bare skal kigge paa en kage for at tage paa :sneaky2:

Men jo jeg kan godt se at hvis man skal op paa 4000kcl for at holde vaegte, saa skal der godt nok meget indenbords...

Held og lykke stige i vaegt projektet!! :cooldance:

Edited by carmen77
Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg bulkede sådan for alvor var sidste sommer.

Mit største handikap var dog, at jeg næsten ALTID mister apetitten fuldstændig når det er varmt. Så ganske ligesom Hr. K drak jeg mig til bulken. Jeg lavede flydende iskolde snickers og de smager mums!  :4mewantfood:  Udover den lækre smag byder de på mere ned 1200 kcal og +110 gr. protein. Og de glider ned på et minuts tid hvis man er tørstig nok  :smile:

Hvis jeg ikke husker helt forkert, lyder opskriften således:

½ liter mælk

½ liter vanilie is

3 scoop whey

1 stor spsk peanut butter

1 stor spsk honning

BLEND !!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan kun anbefale Flexi's snickers-opskrift! De smager altså vanvittig godt! Jeg har så bare lavet dem med chokoladeis, men sådan er vi jo så forskellige... :4mewantfood:

Fuck, jeg sidder faktisk og får de ondeste cravings efter en nu... :laugh:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg bulkede sådan for alvor var sidste sommer.

Mit største handikap var dog, at jeg næsten ALTID mister apetitten fuldstændig når det er varmt. Så ganske ligesom Hr. K drak jeg mig til bulken. Jeg lavede flydende iskolde snickers og de smager mums!  :4mewantfood:  Udover den lækre smag byder de på mere ned 1200 kcal og +110 gr. protein. Og de glider ned på et minuts tid hvis man er tørstig nok  :smile:

Hvis jeg ikke husker helt forkert, lyder opskriften således:

½ liter mælk

½ liter vanilie is

3 scoop whey

1 stor spsk peanut butter

1 stor spsk honning

BLEND !!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg køber is og PB på vejen hjem fra arbejde idag :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Men kan være det bare er mig...

Jeps. Det er bare dig. Du lider af folkesygdommen "fedtforskrækkelse". Olivenolie er rent fedt, men af den sunde slags. Denne tråd handler om, hvordan man får stoppet flest mulg kcal. i hovedet uden at kaste op og få madlede. Et produkt som olivenolie indeholder små 1000 kcal. og er derfor velegnet til formålet. Om ens mave kan klare "mosten" er helt individuelt. Hvis jeg havde skrevet ½ liter piskefløde istedet, var der nok grund til at stoppe op et øjeblik, men med olivenolie er det bare at bunde flasken, hvis man kan få sine smagsløg til at acceptere det.

Men om du bruger 75 eller 50 gram olie, er vel også en smagssag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg lider ikke af nogen folkesygdom kan jeg så fortælle dig. Jeg synes bare det går hen og bliver overdrivelse at få 75 gram olie i EN shake.. Selv propper jeg også mine shakes med olie... Men det ligger omkring de 30 gram..

Og ja.. Så en helt anden ting. Det smager nok knapt så lækkert med 75 gram i en shake. Men det er jo underordnet.

Link to comment
Share on other sites

Hvor får man Peanutbutter? har været i 5 forskellige forretninger uden held =l

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg køber den økologiske fra Kvickly... Den er bare helt i orden :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Samme jeg bruger... Skal lige være HELT sikker... Det fedt der er i er hovedsageligt sundt fedt ikke? :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share