Fem ting der kickstarter forbrændingen !!


gazellen
 Share

Recommended Posts

hej  !

jeg faldt over nedenstående råd, da jeg surfede lidt rundt efter nogle råd om vægttab:

 jeg kan godt kunne tænke mig at vide , om disse råd holder ! specielt er jeg interesseret i råd nr 2, om at koffeinen øger fedtforbrændingen ,  hvis det altså er rigtigt, og nu hvor jeg ikke er så vild med kaffe, vil der så være nogen ide i at starte dagen med en redbull energidrik ? der jo er rimelig koffein stærk.

:-)

Fem ting der kickstarter forbrændingen

Er du ude på at smide et kilo eller to kan du med fordel kickstarte din forbrænding fra morgenstunden af. Her er fem ting, der virkelig rykker:

1. Start dagen med en rask løbetur. Ikke nok med at du forbrænder en masse kalorier mens du løber - i timerne bagefter vil din forbrænding stadig være kraftigt forhøjet

2. Snup et par kopper kaffe. Koffeinen øger din hjertefrekvens, så du forbrænder flere kalorier, selv i hvile. Herudover mindskes kulhydratforbrændingen til fordel for en øget fedtforbrænding

3. Spis magert kødpålæg eller mælkeprodukter (inkl. ost) til morgenmad. Kroppen bruger en masse kalorier på at fordøje proteinerne, samtidig med at mætheden melder sig hurtigere og mere langvarigt i forhold til mere fedtrige måltider

4. Sørg for at morgenmaden indeholder godt med kulhydrater. Får du for få kulhydrater vil du føle dig træt og uoplagt hele formiddagen, og så får du med garanti ikke lettet bagdelen fra kontorstolen, før du går til frokost

5. Slut morgentoilettet af med et kold brusebad. Kroppen bruger masser af energi på at producere varme, og køler du den ned tvinger du den til at skrue kraftigt op for varmeanlægget

Link to comment
Share on other sites

Tja - ja- bum bum, noget rigtig, andet noget sludder.

1. Det er da en god ide, men først efter morgenmaden, ingen god ide at træne før morgenmaden. Intensiv fysisk aktivitet højmer forbrændingen i tiden efter, om morgenen og på alle andre tider.

2. Jo det er da rigtigt, sammen med effedrin og andre stoffer kan man hæve stofskiftet med op til 10 %, det er det der udnyttes i meget slankemedecin og i præperater der omtales som ECA stacks, som er kombinations præperater som vist er populære blandt bodybuildere der skal trimmes. Følgevirkninger er forhøjet blodtryk, hjertebanken, rastløshed, søvnbesvær og andet.  En kop kaffe i sig slev gør nok ikke megen forskel i slankesammenhæng. Det med kulhydrat versus fedtforbrændingen har jeg ikke hørt om.

3. Tja ja bum bum. fornuftig planlagt kost er hvad det handler om. Argumentet om proteinrig kost er ofte set og er blevet diskuteret her mange gange. Det er rigtigt at det kræver mere energi for kroppen at omsætte protein , men det er ikke noget helt enkelt spørgsmål.

4. Jo vi har brug for kulhydrater til at starte dagen på, og?

5. Den er sjov, hvis der er en virkning er den nok marginal. Den smule fkøling af huden har næppe stor betydning

Summa  sumarum - fornuftig kost og motion er hvad det handler om. Der er en vej - den hårde vej, det kan ikke nok så mange små fif lave om på. Det må være nok petit stof for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share