Vægtvogterne


Markmus
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg fandt lige det her forum netop på en aften jeg sidder og tænker " gid man dog kunne tabe sig". Jeg er lige inde i en periode hvor jeg ser at jeg tager på uden at vide hvorfor. Synes ikek jeg har ændret kostvaner, ændret på motion ( får ikke noget ) men jeg er igang med at stoppe med antidepressivt medicin og måske det kan ændre noget???!!!

Men i hvertfald har jeg brug for hjælp til kostvejledning, hjælp til at få vægten ned og nogle tips i baglommen til at holde vægten bag efter...

Jeg har tænkt i vægtvogterne - kender nogen dem? Hvor finder jeg deres hjemmeside hvis de har en ( har søgt og kan ikke finde noget ) og har nogen prøvet det selv??

Knuz Margit :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

her er de

<{POST_SNAPBACK}>

taak der er en dansk udgave og en engelsk er der noget med det??

<{POST_SNAPBACK}>

Vægtvogterne er amerikanske, vægtkonsulenterne er danske. De kører heller ikke efter helt de samme principper: Hos konsulenterne skal du veje maden og spise bestemte mængder grønt, kød, mælkeprodukter m.m. Altså en meget restriktiv kostplan.

Hos vogterne tæller man points, som man i princippet kan bruge på hvad som helst, men selvfølgelig anbefaler de at man træffer sunde valg. Begge koncepter giver vægttab, hvis man følger dem, så det må være et temperamentsspørgsmål, hvad du vælger :smile: .

vh. Panda :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

her er de

<{POST_SNAPBACK}>

taak der er en dansk udgave og en engelsk er der noget med det??

<{POST_SNAPBACK}>

Vægtvogterne er amerikanske, vægtkonsulenterne er danske. De kører heller ikke efter helt de samme principper: Hos konsulenterne skal du veje maden og spise bestemte mængder grønt, kød, mælkeprodukter m.m. Altså en meget restriktiv kostplan.

Hos vogterne tæller man points, som man i princippet kan bruge på hvad som helst, men selvfølgelig anbefaler de at man træffer sunde valg. Begge koncepter giver vægttab, hvis man følger dem, så det må være et temperamentsspørgsmål, hvad du vælger :smile: .

vh. Panda :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok sådan - jeg havde bare fanget noget med point hos den ene og noget andet hos den anden. Tak for svaret.

Jeg er nok ikke til en kostplan jeg bare SKAL følge... det vil sige at man skal vælge vægtvogterne som er amerikanske hvis man ikke vil spise efter bestemt kost plan men nere efter point og veje og være opmærksom...

Link to comment
Share on other sites

her er de

<{POST_SNAPBACK}>

taak der er en dansk udgave og en engelsk er der noget med det??

<{POST_SNAPBACK}>

Vægtvogterne er amerikanske, vægtkonsulenterne er danske. De kører heller ikke efter helt de samme principper: Hos konsulenterne skal du veje maden og spise bestemte mængder grønt, kød, mælkeprodukter m.m. Altså en meget restriktiv kostplan.

Hos vogterne tæller man points, som man i princippet kan bruge på hvad som helst, men selvfølgelig anbefaler de at man træffer sunde valg. Begge koncepter giver vægttab, hvis man følger dem, så det må være et temperamentsspørgsmål, hvad du vælger :smile: .

vh. Panda :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Heldigvis er det ikke et spørgsmål om enten eller, for der er jo også den mulighed ikke at vælge nogen af dem.

Læser man artikel-serien "You are what you eat" af Rosemary Vernon, som kan findes her (højre spalte, ca midt på siden), så bliver man helt gratis rigtig klog på fornuftig kost :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja men mit problem er at jeg ikke er i stand til at gøre det selv. Jeg er ikke super overvægtig men har bare det sidste år taget på gradvist.. og er nu på en vægt jeg ikke ønsker. Jeg skal tilbage til rette vægt igen.... og det skal jeg have hjælp til...

Link to comment
Share on other sites

Ja men mit problem er at jeg ikke er i stand til at gøre det selv.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du nu også sikker på det, eller er det blot en begrænsning du har inde i dit hoved? :wink:

Jeg er ikke super overvægtig men har bare det sidste år taget på gradvist.. og er nu på en vægt jeg ikke ønsker. Jeg skal tilbage til rette vægt igen.... og det skal jeg have hjælp til...

Fint nok. Bare husk på at hvis denne hjælp ikke resultere i at du kan stå på egne ben mht kosten, så vil du enten ryge tilbage i de gamle mønstre OG den gamle vægt, eller du er "dømt" til at betale vægtvogterne/konsulenterne resten af livet.

Jeg siger ikke det er en skidt ting at bede om hjælp, man må bare være indstillet på at denne proces kræver en større eller mindre permanent ændring i dit liv, og at det er dig selv der må trække læsset - du kan højst få hjælp til at gå i den rigtige retning, måske også et lille puf af og til.

Held og lykke med projektet uanset hvad du vælger. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Husk nu på at den medicien du har fået højst sandsynligt har nedsat dit stofskifte og der derfor vil være en periode med lavt stofskifte efter du er stoppet.

Du skriver at du ikke vil leve efter en fast kostplan og det lyder umiddelbart som om du leder efter en hurtig løsning.

Til det kan jeg kun sige : Det findes ikke!

Vægtkonsulenterne har nogle regler og principper som man kan bruge i sit daglige liv.

Jeg har været på deres program i de sidste to måneder og har tabt 15 kilo fedt.

Her er lidt erfaring som jeg håber du kan bruge:

Spis minimum 300 gram grønsager til middag og til aften. :4mewantfood:

Intet sukker (det er den sværeste!)

Kun små mængder simpelt kulhydrat (pasta, kartoffel, ris osv).

Groft brød og fuldkornsprodukter istedet.

I den periode du taber dig er det absolut forbudt at drikke alkohol.:nono:

Håber du kan bruge rådene men jeg vil også råde dig til at prøve Vægtkonsulenterne for det virker og efter nogle uger er det ikke så svært at følge deres program.

mvh

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share