Ned i lavere fedtprocent...


denhvideabe
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu bulket et par måneder, og sommeren nærmer sig. Jeg vil naturligvis gerne fremstå mere hakket, og reducere fedtprocenten uden at smide muskelmasse! Jeg burde egentlig have gået i gang for en måned siden, men nu skal det være nu!

Jeg vejer 92 kg og er 185 cm høj.

Mit daglige kalorieindtag ligger på omkring de 3500-3800 dagligt.

Hvordan bør jeg starte? Ville jeg sagtens kunne tabe 1-2 kg pr. uge nu når jeg er så tung?

Og hvor mange kalorier burde jeg tappe ned på?

Hvordan skal jeg træne, bare fullbody som nu, 3 gange om ugen med 6-8 gentagelser?

PS. Jeg har læst Jørgen Storms artikkel! Men det er jo også rart med en personlig vejledning. Håber der er nogle der vil svarer på min spørgsmål, for vil gerne igang imorgen!

Edited by denhvideabe
Link to comment
Share on other sites

Hvordan bør jeg starte? Ville jeg sagtens kunne tabe 1-2 kg pr. uge nu når jeg er så tung?

Jeg cuttede 10kg sidste forår/sommer på 12 uger (fra 95 til 85kg, 18 til 11 i fedtprocent mener jeg), hvor ca 2,5kg af vægttabet var muskelmasse - dvs. for meget efter min mening. I år har det gået noget langsommere, startede fra 92kg og en fedtprocent omkring 16. De første ca 6 uger gik fint med et vægttab på ca ½kg pr uge, derefter er det faldet lidt til i snit 350g/uge. Til gengæld INTET massetab ifølge mine hudfoldemålinger.

Jeg kunne sikkert have gjort masser af ting bedre både i år og sidste år, men for mig er det tydeligt at massetab følger med, hvis det gør for stærkt.

Mit vægttab har i begge tilfældet været realiseret med en kombination af at skære lidt i kosten - bare sådan på slump, og lave lidt mere. Powerwalk, flere cykelture og lignende.

Træningen kan sagtens være fullbody med en tilpas variation i øvelser og belastning. Den præcise udformning må være et temperamentsspørgsmål.

Dit kalorieindtag ville jeg trappe ned til lidt over 3000kcal, og så supplere med en passende mængde cardio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share